Fast food lanci vas lažu: Istraživanje pokazalo da je njihov način mjerenja kalorija netočan
Ako vam se činilo da jela u fast foodu imaju više kalorija nego što tvrde, izgleda da ste u pravu. Istraživanje u Engleskoj pokazalo je da je način mjerenja kalorija često pogrešan.
Ako dok ste u svome omiljenome fast food restoranu prije narudžbe proučavate količinu kalorija u jelima, sljedeći put ćete napisano uzeti sa zrnom soli.
Prema nedavnom istraživanju Briony May Williams s BBC Morning Livea, način mjerenja kalorija u fast food restoranima mogao bi biti pogrešan čak za 30 posto.
McDonaldsov način brojanja kalorija bio je najnetočniji
BBC je angažirao pomoć dr. Nazanin Zand, profesorice znanosti o hrani i prehrane na Sveučilištu Greenwich, i njezine kolegice dr. Elene Lopez. Dr. Lopez je pomoću posebnog pribora analizirala kalorije u obrocima najpopularnijih lanaca brze prehrane u Velikoj Britaniji. Testirane stavke bile su McDonald’s dupli cheeseburger sa slaninom (495 kalorija), Greggsova kobasica s grahom i rastopljenim sirom (454 kalorije) i KFC-ov Zinger supercharger tower burger (650 kalorija).
Komplet korišten u studiji otkrio je da sva tri jela imaju veći broj kalorija od onoga što tvrdi lanac. McDonald’sov dupli cheeseburger sa slaninom imao je najveću razliku, s brojem kalorija koji je bio 31% veći od oglašenog.
Način brojenja kalorija može biti problematičan i zbog ljudske greške
McDonald’s je BBC-ju odgovorio kako je narudžba možda bila pogrešno pripremljena. “McDonald’s nam je rekao da misli da je naša narudžba pogrešno pripremljena u restoranu, jer je naš hamburger imao preko 30 posto više kalorija“, rekla je BBC-jeva voditeljica Gabby Roslin, prenosi Yahoo News. “Rekli su da su razočarani što se ovom prilikom čini da nisu zadovoljili visoke standarde. I podsjetili su restoran iz kojega smo naručili na ispravan način pripreme.”
Registrirana dijetetičarka Claire Thornton Wood otkrila je za BBC da se razlike u količini kalorija mogu pripisati nečemu tako malom kao što je ljudska pogreška.
“Komad mesa za jedan hamburger bit će iste težine kao i za sljedeći hamburger, ali je možda potjecao od malo drugačijeg dijela životinje, koji je malo masniji“, objasnila je Wood. “Druga stvar je ljudska pogreška. Oni mogu uz narudžbu staviti 20 krumpirića, ali mogu staviti i 25, ne broje ih pojedinačno tako da će uvijek biti malo varijacija. Ista stvar vrijedi i za umak, a umak ima prilično visok udio masti.”
Zima nisu samo hladnoća i kratki dani - to je vrijeme posebnog ugođaja. Vrijeme kada tražimo male rituale koji nas opuštaju: lampice, topla atmosfera doma, druženja i okus koji unosi svježinu u svaki trenutak. Upravo zato tu je Lemonish, niskokalorična gazirana limunada koja i u prosincu donosi dašak živosti.
Otkako je početkom listopada otvorila svoja vrata, Allora se nametnula kao jedno od najposjećenijih mjesta u Splitu – onih u koja se gotovo uvijek preporučuje doći s rezervacijom. Iz opuštene moderne brasserie vrlo je brzo prerasla u restoran s ozbiljnom dnevnom i večernjom ponudom, potvrđujući se kao nova adresa za sve koji vole suvremenu mediteransku kuhinju, dinamičnu atmosferu i promišljeno oblikovan gastronomski doživljaj. A ovih dana, Allora je predstavila i svoj novi večernji meni, kulinarski koncept koji dodatno učvršćuje njezinu ambiciju da spaja vrhunsku namirnicu, suvremene tehnike i jela koja ostavljaju dojam.
Advent se vratio na Kvatrić, a s njim je poznati zagrebački trg ponovno oživio te ponudio zanimljivu gastronomsku ponudu po najpovoljnijim cijenama u gradu.
U zagrebačkom NOEL-u, prvom domaćem Michelinovu restoranu, jesen je ove godine stigla u sasvim novom ruhu – hrabrija, atmosferičnija i osjetno slojevitija. Dolazak chefa Brune Vokala, „novog starog“ znalca koji se vraća na mjesto gdje je prije nekoliko godina već ostavio svoj trag, obilježio je i premijerni jesenski degustacijski meni znakovitog naziva Autumn Echo. Riječ je o kulinarskoj priči koja ne donosi samo sezonski presjek, već pravi odjek – reminiscenciju lokalnih namirnica, tehnika i okusa koje Vokal podiže na posve novu razinu.
FOOLING AROUND by Fuliranje ove godine na Oleander terasu kultnog hotela Esplanade donosi atmosferu Orient Expressa, uz vrhunski afterwork glazbeni program i najuzbudljiviju street-gourmet ponudu u gradu. ∙ Buncek u tortilji, fileki s pancetom, hrskavi losos štapići, fantastični juneći burger, kultni kremasti kroketi ovaj put s drniškim pršutom, legendarni zapečeni Esplanadini štrukli, crumble od brusnica, jabuke kuhane u bijelom vinu, kreativni vrući kokteli… Na Esplanadinoj kućici čeka vas niz poslastica koje jednostavno morate probati. ∙ Čaroliji blagdanskog ugođaja u Esplanadi teško je odoljeti – pogotovo kad se prepustite sezonskim jelovnicima u Zinfandel’su i Le Bistrou, popodnevnom čaju, božanstvenim slasticama i autorskim koktelima u Esplanade 1925 Baru. Prava mala božićna bajka u srcu Zagreba. ∙ A za doček Nove godine Esplanade priprema glamuroznu večer koja se pamti. Uz pjenušac, crveni tepih i nezaboravne sljedove delicija koje potpisuje chefica Ana Grgić Tomić te uz ritmove poznate glazbene skupine Showtime, u 2026. ulazite s puno plesnog ritma i još više dobrog raspoloženja.
Na Strossmayerovu trgu ponovno se nešto čarobno prelomi u zraku onoga trenutka kada prvi lančići lampica zasjaje među krošnjama, a toplina ljudi nadvlada hladnoću prosinačkih večeri. Fuliranje je otvoreno – i već na prvi pogled jasno je da je ovogodišnje izdanje zagrebačkog Adventa podiglo ljestvicu više. Ne samo gastronomski, ne samo glazbeno, nego atmosferom koja se ne da opisati samo riječima, nego se živi – u koraku, u mirisu, u osmijehu, u glazbenoj noti koja se prolomi između kućica.
U trenutku kada se zagrebački adventski sjaj počinje prelijevati preko ulica, jedan se prostor izdvaja svojom posebnom energijom, gotovo filmskom atmosferom koja podsjeća na glamurozne europske metropole. Oleander terasa hotela Esplanade, sinonim bezvremenske elegancije i gradske profinjenosti, ponovno je postala središtem zimskih druženja – otvoren je Fooling Around, koncept koji redefinira ideju adventa i uvodi nas u novu kulturu after work susreta.
U čarobnom ambijentu zagrebačkog Bundeka, HELLO! Magazin okupio je poznate uz blagdansku gala večeru punu vrhunske gastronomije, elegantnih okusa i nezaboravne prosinačke atmosfere.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.