Od gubitka do svjetske slave: Samouka hrvatska slikarica Ivana Svjetličić oduševljava New York, Madrid i Zagreb!
Ivana Svjetličić, ime koje danas odjekuje galerijama New Yorka, Brooklyna i Madrida, svoj umjetnički put započela je nakon osobne tragedije – gubitka oca 2019. godine. Umjetnost je za Ivanu postala više od izraza emocija; postala je lijek i prostor slobode u kojem je sama gradila svoj stil, bez mentora i unaprijed zadanih pravila.
Prvi put je prodala svoj rad 2021. godine, a već s četiri naslikane slike otvorila je vrata međunarodnoj karijeri. Poziv renomirane Van Der Plas Gallery iz New Yorka da sudjeluje na grupnoj izložbi “Key Of Dreams” bio je tek početak niza impresivnih dostignuća. Samo tri mjeseca kasnije, njezin rad Kolorita našao se među 60 najboljih radova za godišnju izložbu “Wide Open 12” u BWAC Gallery u Brooklynu.
Njezin umjetnički potpis nije prošao nezapaženo ni u digitalnom svijetu: u sklopu kampanje “Digital Out Of Home Advertising Campaign” njeni radovi prikazani su na ekranima trgovačkih centara i aerodroma u New Yorku, Miamiju, Los Angelesu, Londonu i Parizu. U veljači 2023. izlaže u Galerija Azur u Madridu, a već u rujnu otvara prvu samostalnu izložbu u Brooklynu – Shapes And Colors That You Make Feel Better.
Vraćajući se u Hrvatsku, Ivana ne prestaje s inovacijama. Upisuje napredni tečaj engleskog jezika, izlaže kao jedini umjetnik na prestižnom eventu “Asa Dalmatia Drive”, te kombinira umjetnost s funkcionalnim dizajnom kroz suradnju na unikatnim kišobranima i grafičkim proizvodima.
2024. godina donosi suradnju s francuskim umjetničkim dvojcem Obradovic-Tixier, te potvrdu međunarodnog statusa kroz ugovor s njujorškom galerijom Artifact Projects – uz radove Picassa, Matissea i Miróa! Njene izložbe prate američki mediji poput The NY Times i The Wall Street Journal.
Ali Ivana ne zaboravlja ni domovinu. U Hrvatskoj je organizirala izložbe World of Colors i Light in the Corners, a u rujnu 2025. otvorila galeriju u samom srcu Zagreba, u Radićevoj ulici, koja je odmah postala kulturni epicentar i magnet za ljubitelje umjetnosti.
Od osobnog gubitka do globalnog priznanja, Ivana Svjetličić dokaz je da hrabrost, autentičnost i predanost umjetnosti mogu otvoriti vrata svijetu – i da inspiracija često dolazi iz najmračnijih kutaka naših života.
Zagreb je sinoć dobio novi razlog za sjaj u predblagdanskom ozračju, kada je u elegantnom i pomalo mističnom prostoru Oktogona Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti otvoren Art Zagreb 2025., osmo izdanje najvažnijeg hrvatskog sajma suvremene umjetnosti. Do nedjelje, 14. prosinca, prostor nekadašnje Prve hrvatske štedionice pretvara se u živuću scenu kreativnosti i inspiracije, mjesto na kojem se prošlost i budućnost spajaju u jedinstvenom iskustvu. Oktogon, sa svojim visokim stropovima, brušenim kamenim zidovima i nekadašnjim bankarskim šuštanjem kovanica, sada odjekuje žamorom posjetitelja, klikom fotoaparata i diskusijama o umjetnosti, stvarajući ambijent u kojem svaki kutak nosi novu priču i vizualno iznenađenje.
U ambijentu Memorijalne zbirke Jozo Kljaković, prostoru koji već desetljećima čuva duh likovne tradicije Zagreba, jučer je održana pop-up izložba koja je privukla pažnju ljubiteljica mode, umjetnosti i snažnih vizualnih priča. Pod naslovom “Etna Maar – 20 godina snage, elegancije, transformacije”, izložba je obilježila dva desetljeća stvaralačkog puta dizajnerice Andrijane Subotič Pjajčik, žene čiji je modni izričaj obilježio hrvatsku scenu i ostavio prepoznatljiv, neizbrisiv trag.
Krajem godine zagrebački Oktogon pretvara se u epicentar suvremene umjetnosti. Od 11. do 14. prosinca, Art Zagreb 2025 vraća se kao događaj koji nadilazi klasični sajam — postaje mjesto susreta ideja, vizija i ljudi koji umjetnost žive i misle.
U Oktogonu Novog Muzeja Moderne Umjetnosti (NNMU) otvorena je izložba „Antonija Krasnik, prva hrvatska dizajnerica: skica za portret“, koja će biti otvorena do 17. siječnja 2026. Autorica izložbe je dr. sc. Jasna Galjer, a kustosice Irena Bekić i Ivana Meštrov. Dizajn postava potpisuje kolektiv Oaza, dok je zvuk oblikovao Andro Giunio.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
Reality zvijezda u novoj epizodi The Kardashians otvoreno progovorila o apstinenciji, ljubavnim brodolomima i tome zašto joj danas solo život savršeno odgovara.