HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U prvoj službenoj monografiji Beyond the Story – Kronika – Deset godina BTS-a, objavljenoj potkraj protekle godine u izdanju Lumena u povodu obilježavanja desete godišnjice postojanja glazbene skupine BTS, doznajte sve što dosad niste znali o korejskoj tinejdžerskoj senzaciji koja je poharala svjetske top-liste. Uz dosad neobjavljene fotografije, knjiga sadržava pjesme sa svih albuma i više od 330 QR kodova s pomoću kojih čitatelji mogu pristupiti digitalnim sadržajima – objavama, vlogovima i videosnimkama na službenoj stranici banda, Youtubeu, X-u, Facebooku, Instagramu, TikToku, Weverseu i blogu. To tvrdo ukoričeno i bogato opremljeno izdanje može se nabaviti u webshopu i svim knjižarama Školske knjige.

Korejska pop senzacija BTS, akronim za „Bangtan Sonyeondan” ili „Beyond the Scene”, južnokorejski je boy band koji je debitirao 13. lipnja 2013., a njegovi su članovi RM, Jin, SUGA, j-hope, Jimin, V i Jung Kook. Obožavani širom svijeta, ti su mladići svojom glazbom, strastvenim nastupima i snažnom povezanošću s obožavateljima premostili nacionalne, rasne, jezične, spolne i generacijske razlike.

U uzbudljivoj, raskošno ilustriranoj monografiji o glazbenicima i njihovoj mladosti, nastaloj nakon više od tri godine autorova predanog praćenja njihova rada, članovi BTS-a u razgovoru s Myeongseokom Kangom dijele osobne, javnosti nepoznate priče sa svojega dosadašnjega glazbenog i životnog putovanja. Myeongseok Kang dugogodišnji je kritičar i bivši glavni urednik mnogih medijskih platformi čiji je rad usmjeren na korejsku pop-kulturu uključujući i K-pop. Trenutačno piše za Weverse Magazine.

Stvaranje idol-grupe korejskog popa, u kojoj članovi moraju ovladati pjevanjem i plesom, iznimno je zahtjevan proces koji nalikuje na produkciju hollywoodskih blockbustera. Dečki iz BTS-a u knjizi iskreno opisuju mnogobrojne teškoće i iskušenja koja su morali premostiti prije nego što su napustili svijet glazbenih autsajdera. Za početak, napustili su svoje rodne gradove, obitelji, prijatelje i običan tinejdžerski život te odradili iznimno zahtjevan vježbenički staž, živeći zajedno u domu, što je uobičajena praksa u glazbenoj industriji u Južnoj Koreji. Upravo su dani u vježbeničkom domu, u kojemu je hip-hop bio središte u kojemu su se spajali posao, igra i život, odigrali ključnu ulogu u oblikovanju identiteta BTS-a. Sedmorica mladića s različitim životnim vrijednostima i glazbenim ukusima emocionalno su se međusobno čvrsto povezala i postala nenadmašan tim. Pripremajući svoje spektakularne scenske nastupe, nisu se štedjeli: vježbali su i po četrnaest sati na dan, išli na poduke i pridržavali se posebnog režima prehrane.

„Članovi BTS-a došli su u Seul iz različitih gradova, debitirali kao idol-grupa tadašnje male tvrtke Big Hit Entertainment i dosegnuli visine koje nitko nije mogao ni zamisliti. Prema priznanju divova američkoga glazbenog novinarstva, ostvarili su jedan od najboljih nastupa na Grammyju u cijeloj povijesti dodjeljivanja te ugledne nagrade. Objavili su antologijski album s četrdeset osam pjesama pod nazivom Proof kako bi obilježili desetogodišnjicu svojeg debitiranja. Srušili su mnogobrojne rekorde u glazbenoj industriji. No ispod tih nevjerojatnih postignuća skrivao se uistinu poseban dar, ono najbolje što su članovi dobili od grupe – jedni druge!“ tvrdi urednica knjige Miroslava Vučić te ističe da napredak BTS-a nije bio određen spektakularnim brojkama, nagradama i drugim vanjskim dokazima, nego rastom zajednice njihovih obožavatelja.

Mladići iz BTS-a žudjeli su za uspjehom. No kad su ga ostvarili, shvatili su da je ljubav jedino što je zapravo važno. U monografiji svjedoče o teškim razdobljima i emocionalnim krizama koje su proživljavali u danima slave. U tim trenutcima nesigurnosti i obeshrabrenosti, koji su bili obilježeni i epizodama internetskog nasilja, njihovi su im obožavatelji pružili neizmjernu ljubav i podršku. Zanimljivo je da su prvi televizijski nastup održali pred dvanaest obožavatelja, a danas iza sebe imaju pravu vojsku, službenu zajednicu pod nazivom ARMY koja okuplja više stotina milijuna fanova i jedan je od najvećih i najstrastvenijih fandoma u industriji K-pop glazbe.

Obožavatelji su im pomogli da postanu najpoznatiji izvozni proizvod Južne Koreje. Korejski K-pop bandovi stjecali su popularnost na zapadnom glazbenom tržištu i prije BTS-a. Međutim, biti pozvan na dodjelu glazbenih nagrada Billboard Music Awards (BBMA) i pobijediti, samostalno nastupiti na dodjeli American Music Awards (AMAs) ili se probiti na vrh Billboardove ljestvice najpopularnijih singlova i albuma u SAD-u – bila su to postignuća na posve novoj razini.

Prvi službeni zapis o glazbenicima i njihovoj mladosti, o njihovu „najljepšem trenutku u životu” popraćen je s obiljem informacija o albumima i glazbi BTS-a. Članovi skupine otkrivaju mnoge detalje iz svakodnevnog života, poput podatka da su već kao vježbenici imali osoblje za pomoć u kuhanju i čišćenju jer su toliko intenzivno vježbali da su bili „previše zauzeti za normalnost”. Među ostalim, opisuju kreativne procese u kojima su pisali vlastitu glazbu i tekstove, referirali se na poznate književnike i filozofe poput Hermanna Hessea i Friedricha Nietzschea te eksperimentirali, riskirali i kršili mnoga pravila glazbene industrije.

Monografiju Beyond the Story – Kronika – Deset godina BTS-a s korejskog su jezika preveli Anton Hur, Slin Jung i Clare Richards, a Biljana Gabrić prevela ju je s engleskog jezika na hrvatski. U tom nezaobilaznom i detaljnom vodiču kroz karijeru BTS-a (500 stranica) obožavatelji će pronaći i kronologiju sa svim važnim datumima u povijesti tog boy banda uključujući datume objavljivanja albuma, koncerte, nagrade i ostale događaje.

PROČITAJTE: Čarobnjaci pozor – Stigla je nova Harry Potter kuharica

Među njima je, primjerice, i višegodišnji partnerski projekt s UNICEF-om Love Myself u kojemu su se Dječaci koji štite tinejdžere od ugnjetavanja i predrasuda (što je izvorno značenje njihova imena) javno založili protiv nasilja. U svojem su govoru u sjedištu UN-a u New Yorku pozvali ljude neka „učine korak više u ljubavi prema sebi“, povežu se sa svijetom i prepoznaju univerzalne istine u osobnim iskustvima. Upravo je to misija BTS-a: prenošenje autentičnih, iskrenih životnih priča s kojima se njihovi obožavatelji mogu poistovjetiti.

druge vijesti

žacstar

Knjigovođa kao stup poslovanja

Kad razmišljate o poslovanju, možda vas prvo ne asocira riječ "knjigovođa". Možda vam na pamet padnu inovacije, marketing, prodaja ili velike ideje. Ali iza svakog uspješnog projekta stoji jedna tiha, marljiva figura koja sve to drži pod kontrolom – knjigovođa. On je poput kućnog temelja – nevidljiv, ali neophodan. Jer, ruku na srce, bez dobrog knjigovođe, poslovni temelji bi se vrlo brzo uzdrmali.

Lifestyle

23 studenoga 2024