ZKM otvara sezonu spektakularno: Harstadov roman koji je zaludio Europu stiže na scenu, a Rundek potpisuje glazbu
Zagrebačko kazalište mladih otvara novu sezonu na najljepši mogući način – pričom koja putuje kroz vrijeme, kontinente i ljudsku dušu. Nakon što je roman “Max, Mischa i ofenziva Tet” norveškog autora Johana Harstada osvojio europsku književnu scenu i čitatelje diljem svijeta, njegovo kazališno ruho premijerno će zasjati na ZKM-ovoj pozornici 17. listopada 2025. u režiji Ivice Buljana i dramatizaciji Vida Hribara.
Ususret premijeri, održana je inspirativna tribina “Čitanje kazališta”, koju je vodio Srđan Sandić, a na kojoj su književne i umjetničke slojeve Harstadova remek-djela briljantno rasvijetlile Leonida Kovač i Jadranka Pintarić. U razgovoru koji je okupio brojnu publiku, roman je otkriven u svoj svojoj širini – kao priča o identitetu, gubitku, nostalgiji i umjetnosti, ali i kao ogledalo našeg vremena.
Roman, koji je u Nizozemskoj osvojio Europsku književnu nagradu, u Hrvatskoj je objavila Naklada OceanMore, a prijevod Anje Majnarić dobio je najviše priznanje i proglašen najboljim stranim romanom 2024. godine.
Na pozornici ZKM-a, Harstadov svijet oživjet će kroz izniman glumački ansambl: Ugo Korani u ulozi Maxa, Hrvojka Begović kao Mischa, Lucija Šerbedžija i Frano Mašković kao roditelji, te Rakan Rushaidat kao Owen. Tu su i Ivan Jurković u svojoj prvoj velikoj ulozi, uz Natašu Dangubić i Dadu Ćosića, te ansambl koji čine Sreten Mokrović, Vedran Živolić, Barbara Prpić, Milivoj Beader, Milica Manojlović, Toma Medvešek, Rok Juričić i Luka Knez.
A posebnu dimenziju ovoj kazališnoj priči daje glazba Darka Rundeka – zvukovi autoceste, dvorane, backstagea i aviona isprepliću se s emocijama likova, pretvarajući predstavu u filmsko-kazališnu simfoniju o životu u pokretu.
Priča o Maksimilijanu Hanssonu, norveškom redatelju koji emigrira u SAD, postaje priča o svakome od nas. O odrastanju, o potrazi za domom, o umjetnosti koja nas spašava i sjećanjima koja nas oblikuju. U tisuću stranica romana, Harstad je spojio Stavanger, New York i Vijetnam u hipnotičku priču o prijateljstvu, egzilu, ratu i kazalištu, a ZKM sada to pretvara u iskustvo koje će se još dugo prepričavati.
I kao da se kroz svaku repliku proteže pitanje koje pogađa ravno u srž suvremenog života: Koliko dugo moraš biti odsutan da bi postalo prekasno za povratak kući?
U ovom kazališnom događaju koji nadilazi granice žanra i vremena, ZKM ponovno dokazuje da kazalište nije samo scena – ono je prostor sjećanja, snova i povratka.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.