Zagreb ponovno postaje pozornica svijeta: U subotu počinje Festival svjetskog kazališta
Od sredine rujna do samog kraja mjeseca, Zagreb će biti epicentar svjetskog teatra. Na tri gradske pozornice – u Gavelli, Kerempuhu i Zagrebačkom kazalištu mladih – od 13. do 27. rujna održava se 22. izdanje Festivala svjetskog kazališta, manifestacije koja godinama donosi vrhunac europske i svjetske scene domaćoj publici.
Ono što ovo izdanje čini posebnim jest njegova hrabrost: umjetnički ravnatelji Dubravka Vrgoč i Ivica Buljan ističu kako ovogodišnje predstave izlaze iz stabilnih okvira repertoara, istražujući nove forme i govoreći jezikom koji nadilazi granice. One su osobne, prepoznatljive, ali i univerzalne – ogledalo našeg vremena i dokaz da teatar u kriznim razdobljima postaje moćnije oruđe nego ikad prije.
Prva predstava, “Lacrima” redateljice Caroline Guiela Nguyen, 13. rujna otvara festival u ZKM-u. To je dirljiva priča o izradi vjenčanice za englesku princezu, ispričana očima radnica iz Francuske, Indije i Vijetnama, koja spaja teme globalizacije, kolonijalnog nasljeđa i intime svakodnevice.
Već 20. rujna Gavella ugostit će “Sans Tambour” Samuela Achachea, scenski eksperiment koji povezuje Schumannovu glazbu, arhitekturu i krhkost identiteta. Raspad prostora na sceni postaje metafora raspada zajednice – a publika svjedoči kazališnom trenutku koji se doslovno urušava pred njezinim očima.
Treće festivalske večeri, 23. rujna u Kerempuhu, zagrebačka publika upoznat će Cédrica Eeckhouta i njegovu intimnu predstavu “Héritage”, u kojoj se osobna povijest susreće s europskom krizom identiteta. U ovoj izvedbi autor na scenu dovodi i vlastitu majku, pretvarajući obiteljsku dinamiku u univerzalni razgovor o pripadanju.
Festival 27. rujna zatvara dugogodišnji prijatelj zagrebačke publike, Pippo Delbono, s poetskim i ritualnim djelom “Il Risveglio (Awakening)”, meditacijom o ratu, gubitku i dostojanstvu. U njegovu teatru glazba, tijelo i tišina stapaju se u emocionalni pejzaž koji publiku ostavlja u tihoj potresenosti.
Ovogodišnji Festival svjetskog kazališta nije samo niz predstava – to je prostor povjerenja i učenja, zajednica u kojoj se ne troše trenutci, nego stvaraju trajne uspomene. Zagreb tako ponovno potvrđuje da je grad koji kazalište doživljava kao živi organizam, a publiku kao njegovu srž.
Ulaznice su dostupne putem sustava Core Event i na prodajnim mjestima Tiska, dok se sve informacije o programu mogu pronaći na službenim stranicama i društvenim mrežama Festivala.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.