„Venezuela“ Ohada Naharina: Plesna predstava koja mijenja percepciju stvarnosti stiže na pozornicu riječkog „Zajca“
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Ova predstava, koja je 2017. praizvedena u Tel Avivu i od tada osvojila publiku od New Yorka do Pariza, sada dobiva novo lice – u izvedbi riječkog baletnog ansambla, od 14. studenoga.
„Venezuela“ nije tek plesna predstava. Ona je eksperiment, ogledalo, filozofski dijalog bez riječi. Dvije grupe plesača izvode posve istu koreografiju – ali na dvije različite glazbe: od gregorijanskih korala do eksplozivnih riffova Rage Against the Machine. Isti pokreti, ali potpuno različita energija, atmosfera, emocija. Upravo u toj suprotnosti skriva se Naharinova magija – njegova sposobnost da kroz tijelo ispriča priču o percepciji, o kutovima gledanja, o svijetu koji nikada nije jednoznačan.
„Predstava se gleda kao slika u ogledalu – kroz izokrenutu perspektivu koja otvara prostor slobodi izbora“, ističe intendantica riječkog HNK-a Dubravka Vrgoč. „Ispisuje poruku da ništa nije onako kako nam se čini, nego onako kako odlučimo vidjeti.“
Naharin, autor poznatog plesnog jezika Gaga, u Rijeci prvi put postavlja „Venezuelu“ s ansamblom koji nije slavna trupa Batsheva. Time ova produkcija dobiva dodatnu težinu – riječki plesači suočavaju se s izazovom u kojem svaki pokret postaje pitanje identiteta, energije i smisla.
No, prije same premijere, publika će imati priliku upoznati čovjeka iza ovog hipnotizirajućeg djela. U četvrtak, 13. studenoga, u 18:30, u foyeru „Zajca“ održat će se razgovor s Ohadom Naharinom, koji će moderirati novinar i kritičar Branimir Pofuk. Tema razgovora? Ples, život, umjetnost između politike, rata i mira – i, naravno, moć tijela da kaže ono što riječi ne mogu.
Kroz igru svjetla, zvuka i pokreta, Naharinova „Venezuela“ propituje i granice emocije: kako isti pokret može biti i nježan i agresivan, kako tijelo može biti i oružje i molitva. Predstava postaje putovanje kroz ljudsku ranjivost, snagu i kontradikcije – i upravo zato ostavlja publiku bez daha.
Na sceni će se pojaviti devetnaest vrhunskih plesača riječkog baletnog ansambla, među kojima su Sephora Ferrillo, Marta Kanazir, Yurika Kimura, Leonard Cela i Giovanni Liverani. Svaki od njih dio je pulsirajuće cjeline u kojoj pokret postaje emocija, a tišina – odgovor.
„Venezuela“ će, uz premijeru 14. studenoga, biti na programu i 15., 17., 19., 21., 22. i 24. studenoga, a ulaznice su dostupne na blagajni i mrežnim stranicama HNK-a Ivana pl. Zajca.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
Ako ste mislili da su bajke samo za djecu, razmislite ponovno — mjuzikl Mi o Vuku pokazuje da priče iz djetinjstva mogu biti jednako zabavne i roditeljima. Ova moderna, duhovita i glazbom protkana verzija legendarne priče o Vuku i Crvenkapici već je osvojila srca publike diljem Hrvatske, a ove nedjelje, 9. studenog, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog slavi — svoju 100. izvedbu!
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.