„Venezuela“ Ohada Naharina: Plesna predstava koja mijenja percepciju stvarnosti stiže na pozornicu riječkog „Zajca“
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Ova predstava, koja je 2017. praizvedena u Tel Avivu i od tada osvojila publiku od New Yorka do Pariza, sada dobiva novo lice – u izvedbi riječkog baletnog ansambla, od 14. studenoga.
„Venezuela“ nije tek plesna predstava. Ona je eksperiment, ogledalo, filozofski dijalog bez riječi. Dvije grupe plesača izvode posve istu koreografiju – ali na dvije različite glazbe: od gregorijanskih korala do eksplozivnih riffova Rage Against the Machine. Isti pokreti, ali potpuno različita energija, atmosfera, emocija. Upravo u toj suprotnosti skriva se Naharinova magija – njegova sposobnost da kroz tijelo ispriča priču o percepciji, o kutovima gledanja, o svijetu koji nikada nije jednoznačan.
„Predstava se gleda kao slika u ogledalu – kroz izokrenutu perspektivu koja otvara prostor slobodi izbora“, ističe intendantica riječkog HNK-a Dubravka Vrgoč. „Ispisuje poruku da ništa nije onako kako nam se čini, nego onako kako odlučimo vidjeti.“
Naharin, autor poznatog plesnog jezika Gaga, u Rijeci prvi put postavlja „Venezuelu“ s ansamblom koji nije slavna trupa Batsheva. Time ova produkcija dobiva dodatnu težinu – riječki plesači suočavaju se s izazovom u kojem svaki pokret postaje pitanje identiteta, energije i smisla.
No, prije same premijere, publika će imati priliku upoznati čovjeka iza ovog hipnotizirajućeg djela. U četvrtak, 13. studenoga, u 18:30, u foyeru „Zajca“ održat će se razgovor s Ohadom Naharinom, koji će moderirati novinar i kritičar Branimir Pofuk. Tema razgovora? Ples, život, umjetnost između politike, rata i mira – i, naravno, moć tijela da kaže ono što riječi ne mogu.
Kroz igru svjetla, zvuka i pokreta, Naharinova „Venezuela“ propituje i granice emocije: kako isti pokret može biti i nježan i agresivan, kako tijelo može biti i oružje i molitva. Predstava postaje putovanje kroz ljudsku ranjivost, snagu i kontradikcije – i upravo zato ostavlja publiku bez daha.
Na sceni će se pojaviti devetnaest vrhunskih plesača riječkog baletnog ansambla, među kojima su Sephora Ferrillo, Marta Kanazir, Yurika Kimura, Leonard Cela i Giovanni Liverani. Svaki od njih dio je pulsirajuće cjeline u kojoj pokret postaje emocija, a tišina – odgovor.
„Venezuela“ će, uz premijeru 14. studenoga, biti na programu i 15., 17., 19., 21., 22. i 24. studenoga, a ulaznice su dostupne na blagajni i mrežnim stranicama HNK-a Ivana pl. Zajca.
Nakon što je u proteklim godinama osvojila srca publike diljem Europe, Amerike i Azije te zabilježila nastupe na brojnim prestižnim međunarodnim festivalima i pozornicama, TEULIS Shadow Theatre donosi svoj čarobni obiteljski spektakl pred zagrebačku publiku, pružajući priliku da i hrvatski gledatelji dožive izvanrednu kombinaciju kazališne inovacije i bajkovite magije.
U prosinačkom ozračju Zagreba, kada se gradske ulice prepliću sa svjetlom blagdana i tihim očekivanjem umjetničkih susreta, Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu obilježava 155. godišnjicu svoga djelovanja kao institucija koja je kroz desetljeća oblikovala kulturni identitet grada i države.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina”. Publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.