„Tri sestre, ja“: Predstava koja ruši zid između publike i glumaca. Tko smo kada skinemo sve maske?
Kazalište ima neku svoju tihu magiju, onu koja nas nenadano pogodi u srž i natjera da se zapitamo kamo žurimo, što želimo, čega se bojimo. Upravo to želi postići autorski projekt Borisa Liješevića „Tri sestre, ja“, koji se sprema osvojiti publiku Hrvatskog narodnog kazališta u Rijeci u subotu, 25. listopada 2025. godine. Polazište je dobro poznato: Čehovljeva drama „Tri sestre“, amblematsko djelo svjetske književnosti. No ova predstava odbija biti tek još jedna interpretacija klasika.
Ovdje se Čehov susreće s osobnim pričama, životom koji pulsira ispod kože izvođača. Intendantica Dubravka Vrgoč naglasila je da klasika ostaje temelj, ali da kazalište živi tek kada ga umjetnici prevedu u svoj jezik i svoje vrijeme. Publiku zato očekuje intimno kazališno iskustvo kojim će se klasična drama pretočiti u nešto iznenađujuće suvremeno i duboko ljudsko.
„Tražimo osobni odjek Čehova u nama, kako danas rezonira, što izaziva“, kaže redatelj Boris Liješević. Naslovno „ja“ ne skriva se niti srami. Poziva na putovanje prema unutra, prema vlastitim asocijacijama, sjećanjima i ranjivostima koje više nemamo luksuz skrivati. Na sceni nastaje nova stvarnost koja se ne boji dirnuti tamo gdje najviše boli.
Taj proces nisu prošli samo glumci. Damir Urban, autor glazbe, priznaje da je i sam morao pronaći svoje mjesto u ovoj priči. Glazba, kao i gluma, ovdje postaje osobna ispovijed koja se pretače u zajednički osjećaj. Svaki sudionik predstave zapravo je koautor, jer na sceni ostavlja dio sebe.
Tri glumice u ulogama slavnih sestara – Jelena Lopatić, Ana Marija Brđanović i Nika Grbelja – otkrivaju da ih je upravo dijeljenje osobnih priča pretvorilo u dramaturški i ljudski kompaktno tijelo. U predstavi će se čuti tek djelić onoga što su jedna drugoj povjerile iza zatvorenih vrata. No taj djelić trebao bi biti dovoljno snažan da probudi nešto i u gledateljima.
„Trenutak kada glumac u sebi dotakne prostor iskrenosti i ranjivosti otvara prostor suosjećanja. A iz toga se rađa kazalište koje spaja“, ističe Brđanović. Ta rečenica možda najbolje opisuje ono što nas čeka: kazalište kao prostor povjerenja, ne glume; prostor u kojem publika možda prvi put vidi stvarne ljude iza likova.
Uz spomenuti trio, predstavu nose i Olivera Baljak, Aleksandra Stojaković Olenjuk, Sabina Salamon, Petar Baljak, Denis Brižić, Damir Orlić, Jasmin Mekić, Deni Sanković i Mario Jovev. Autorski tim uvjeren je da će moderni odmak od klasike otvoriti kazalište novim generacijama, ali i zadržati vjernu publiku koja u HNK dolazi po svoje emocionalno utočište.
„Tri sestre, ja“ nije puka adaptacija. To je poziv na preispitivanje: tko smo kada otpustimo sav naučeni teatar života? Možda odgovor daje upravo subota navečer, tamo gdje scena i život napokon progovaraju istim jezikom.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.