Rijeka slavi 140 godina kazališne čarolije: Nabucco pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela oduševit će publiku
Rijeka se priprema za spektakularno slavlje – HNK Ivana pl. Zajca obilježava impresivnih 140 godina postojanja svoje veličanstvene kazališne zgrade, remek-djela arhitekture Hermana Gottlieba Helmera i Ferdinanda Fellnera.
Veliko finale programa “Velikih 140” bit će svečana koncertna izvedba Verdijeve opere “Nabucco”, koja će se održati točno na rođendan kazališta, 3. listopada u 19 sati. Pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela, Riječki simfonijski orkestar i Riječki operni zbor predstavit će ovu bezvremensku operu u svom punom sjaju, uz vrhunsku plejadu riječkih opernih solista.
U naslovnoj ulozi Nabucca nastupa Robert Kolar, prvak riječkog HNK-a, dok će ulogu Abigaille otpjevati proslavljena sopranistica Kristina Kolar, poznata po briljantnim interpretacijama Verdijevih heroina diljem Europe. Uloge Zaccarije i Fenene tumačit će Luka Ortar i Stefany Findrik, dok će ostatak solističkog ansambla činiti Bože Jurić Pešić, Slavko Sekulić, Sergej Kiselev i Lorena Krstić.
Verdijev “Nabucco” ostaje jedna od najomiljenijih opera nadahnutih Starim zavjetom, a znameniti zbor Va, pensiero odavno je simbol glazbene veličine i emotivne snage ove opere. Rijeka, s bogatom opernom tradicijom, prvi put je ugostila Nabucca još 1845. godine, tri godine nakon praizvedbe u Milanu.
Dio bogatog dnevnog programa “Velikih 140” uključuje kazališne šetnje s glumcima Hrvatske drame, posjete radionicama kazališne scenografije i kostima te predavanja o povijesti kazališta i umjetničkim motivima Gustava Klimta. Ulaz na ove programe je besplatan, dok se ulaznice za koncertnu izvedbu mogu kupiti na blagajni ili online.
Zahvaljujući Flixbusu, posjetitelji iz Zagreba mogu se na proslavu uputiti besplatnim autobusnim prijevozom. Rijeka tako potvrđuje status grada kulture, gdje se povijest i suvremenost spajaju kroz glazbu, umjetnost i impresivnu arhitekturu.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.