Rijeka slavi 140 godina kazališne čarolije: Nabucco pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela oduševit će publiku
Rijeka se priprema za spektakularno slavlje – HNK Ivana pl. Zajca obilježava impresivnih 140 godina postojanja svoje veličanstvene kazališne zgrade, remek-djela arhitekture Hermana Gottlieba Helmera i Ferdinanda Fellnera.
Veliko finale programa “Velikih 140” bit će svečana koncertna izvedba Verdijeve opere “Nabucco”, koja će se održati točno na rođendan kazališta, 3. listopada u 19 sati. Pod dirigentskim vodstvom Valentina Egela, Riječki simfonijski orkestar i Riječki operni zbor predstavit će ovu bezvremensku operu u svom punom sjaju, uz vrhunsku plejadu riječkih opernih solista.
U naslovnoj ulozi Nabucca nastupa Robert Kolar, prvak riječkog HNK-a, dok će ulogu Abigaille otpjevati proslavljena sopranistica Kristina Kolar, poznata po briljantnim interpretacijama Verdijevih heroina diljem Europe. Uloge Zaccarije i Fenene tumačit će Luka Ortar i Stefany Findrik, dok će ostatak solističkog ansambla činiti Bože Jurić Pešić, Slavko Sekulić, Sergej Kiselev i Lorena Krstić.
Verdijev “Nabucco” ostaje jedna od najomiljenijih opera nadahnutih Starim zavjetom, a znameniti zbor Va, pensiero odavno je simbol glazbene veličine i emotivne snage ove opere. Rijeka, s bogatom opernom tradicijom, prvi put je ugostila Nabucca još 1845. godine, tri godine nakon praizvedbe u Milanu.
Dio bogatog dnevnog programa “Velikih 140” uključuje kazališne šetnje s glumcima Hrvatske drame, posjete radionicama kazališne scenografije i kostima te predavanja o povijesti kazališta i umjetničkim motivima Gustava Klimta. Ulaz na ove programe je besplatan, dok se ulaznice za koncertnu izvedbu mogu kupiti na blagajni ili online.
Zahvaljujući Flixbusu, posjetitelji iz Zagreba mogu se na proslavu uputiti besplatnim autobusnim prijevozom. Rijeka tako potvrđuje status grada kulture, gdje se povijest i suvremenost spajaju kroz glazbu, umjetnost i impresivnu arhitekturu.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.