“Penzići luduju” osvojili Zagreb: Nova komedija Kerekesh Teatra dokazuje da su godine samo broj i da smijeh pomlađuje!
Zagreb je ovog vikenda gorio od smijeha – i to zahvaljujući onima koji dokazuju da život tek počinje kad prestane trka s vremenom. U prepunoj Scenoteci Zagreb, Kerekesh Teatar premijerno je predstavio novu kazališnu komediju “Penzići luduju”, koja je u samo jednoj večeri osvojila srca publike i izazvala val oduševljenja.
Na sceni su Ljubomir Kerekeš, Darko Janeš i Goran Koši stvorili svijet u kojem starost nije kraj – nego početak nove, urnebesne avanture. Njihovi likovi, stanovnici doma za starije “Mir Božji”, odlučuju se prijaviti na veliko plesno natjecanje između domova, dokazujući da godine nisu prepreka za strast, ples i – dobru dozu ludosti.
Predstava je prepuna smijeha, topline i šarma, ali i nježnih podsjetnika da su radost, prijateljstvo i zajedništvo ono što nas čini živima – bez obzira na broj svjećica na torti. Publika se smijala, pljeskala i – povremeno dirnuto brisala suze.
“Starijoj generaciji, baš kao i mlađoj, treba smijeh, pogotovo onaj na vlastiti račun”, poručuju iz Kerekesh Teatra, dodajući da je ideja ove predstave proizašla iz želje da se oda počast generaciji koja je često u sjeni, iako u sebi nosi nevjerojatnu vitalnost i životnu mudrost.
U režiji koja vješto spaja komediju i emociju, “Penzići luduju” balansiraju između smijeha i nostalgije. Scenografija vjerno prikazuje svakodnevicu doma za starije, ali u njezinim zidovima pulsira život — šarenilo, glazba, humor i mladenački duh. Glazba se proteže od nostalgičnih melodija do suvremenih ritmova, stvarajući univerzalni ton koji spaja generacije.
Kerekesh Teatar i ovim naslovom potvrđuje status najveselijeg kazališnog kolektiva u zemlji, koji s jednakom strašću stvara predstave za djecu, tinejdžere, odrasle – i sada, napokon, za one koji pamte svijet bez interneta, ali s beskrajno više priča.
Nakon zagrebačke premijere, “Penzići luduju” kreću na veliku jesensku turneju po Hrvatskoj – Đurđevac, Prelog, Zagreb i Osijek samo su prva odredišta. Publika će, sudeći po reakcijama, uživati u predstavi koja ne nudi samo smijeh, već i životnu lekciju o hrabrosti, prijateljstvu i tome da je za snove uvijek pravo vrijeme.
U godini kada Kerekesh Teatar slavi jubilej – 1.400. izvedbu legendarne predstave “Dimnjačar”, i uživa u uspjesima naslova poput “Ive i Glorije”, “Penzići luduju” postaju nova kazališna senzacija koja osvaja sve generacije.
Jer ako je nešto jasno nakon ove premijere, to je da – živjeti znači smijati se, a u kazalištu Kerekešovih penzića smijeh nikad ne stari.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.