HNK u Zagrebu najavljuje prvu premijeru na novoj sceni HNK2: Mjuzikl Cabaret u izvedbi ansambala Drame, Opere i Baleta
Premijerne izvedbe mjuzikla Cabaret održat će se 14. i 15. studenoga 2025. na sceni HNK2 u Ulici Božidara Adžije 7a, netom nakon svečana otvorenja nove pozornice Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Ovo kultno djelo, koje su stvorili John Kander (glazba), Fred Ebb (stihovi) i Joe Masteroff (libreto), temelji se na drami I Am a Camera Johna Van Drutena napisanoj prema romanu Christophera Isherwooda Goodbye to Berlin (1939.).
U režiji i koreografiji Lea Mujića te uz glazbeno vodstvo Ivana Josipa Skendera, Cabaret se postavlja kao prva umjetnička produkcija novootvorene scene koja se okreće suvremenim izvođačkim praksama, a nastaje u suradnji triju umjetničkih ansambala središnjega nacionalnog kazališta – Drame, Opere i Baleta.
Iako Cabaret mnogi pamte po glamuru i prepoznatljivim songovima, riječ je o jednom od najkompleksnijih i najslojevitijih mjuzikala 20. stoljeća. Njegova struktura, u kojoj Emcee komentira svijet izvana, postavlja pitanja o ulozi umjetnosti u vremenu političkih previranja, je li njezina funkcija da zabavi, da sakrije istinu ili da je razotkrije. Upravo u toj dvoznačnosti leži snaga Cabareta: prostor zabave istovremeno je prostor lucidna svjedočenja povijesti, a glazba, ples i humor otvaraju nove perspektive. U trenutku kada se na sceni smjenjuju šarm, ironija i tuga, postaje jasno da je Cabaret djelo koje nas i danas pita: koliko smo spremni vidjeti sve što se događa oko nas, a koliko se radije, uz smijeh, pravimo da ne vidimo? Nova scena HNK2, fleksibilno projektirana i tehnički opremljena za istraživanje novih prostora izvedbe, prirodno udomljuje Cabaret, djelo koje na granici zabave i prijetnje, glamura i sjene, osobnog sna i povijesnog prijeloma oblikuje iskustvo koje gledatelja neprestano poziva na sudjelovanje i emocionalni rizik.
U ovome scenskom čitanju, predstava publiku vodi u noćne prostore i zadimljene klubove kasnog vajmarskog Berlina, u vrtlog zabave koja skriva slom te u intimu likova koji pokušavaju sačuvati ono najosobnije u vremenu koje im izmiče.
U ovoj sezoni, Cabaret će na pozornici HNK2 igrati čak 20 puta. U glavnim ulogama izmjenjuju se Fabijan Komljenović, Ivan Čuić i Devin Juraj kao Emcee; Lana Ujević Telenta, Franka Batelić i Iva Jerković Oreški kao Sally Bowles; Marin Klišmanić, Ivan Colarić i Lovro Juraga kao Clifford Bradshaw; Ivana Boban i Mirta Zečević kao Fräulein Schneider te Ozren Bilušić i Adalbert Turner kao Herr Schultz. Uloge Fräulein Kost tumače Tesa Litvan, Marina Žužić i Rea Bušić, dok lik Ernsta Ludwiga tumače Silvio Vovk, Damir Markovina i Marin Stević. Uz njih, sudjeluje veliki ansambl Baleta i za ovu produkciju formiran ansambl Kit Kat Kluba, među kojima su Lucija Radić Pálinkó, Atina Tanović, Daria Brdovnik, Ovidiu Muscalu, Vid Vugrinec, Bálint Rauscher, Lada Rora, Karlo Topolovec, Maja Šehić te Dino Antonić, Aleta Arbanas, Mia Gregorić, Devin Juraj, Katarina Margaretić, Dora Masle, Tit Emanuel Medvešek, Filip Sever, Dorian Stipčić i Tara Thaller. Orkestrom Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu ravnaju Ivan Josip Skender i Stjepan Vuger.
Autorski tim čine redatelj i koreograf Leo Mujić, dirigent i autor prepjeva Ivan Josip Skender, prevoditelj dramskog predloška i autor prepjeva Dino Pešut, autor dramaturškoga koncepta i asistent redatelja i koreografa Bálint Rauscher, scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek. Za predstavu vlada iznimno zanimanje publike, a ulaznice za izvedbe do kraja godine rasprodane su. Uskoro će u prodaji biti ulaznice za izvedbe u drugom dijelu sezone 2025./2026.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.