HNK u Zagrebu najavljuje prvu premijeru na novoj sceni HNK2: Mjuzikl Cabaret u izvedbi ansambala Drame, Opere i Baleta
Premijerne izvedbe mjuzikla Cabaret održat će se 14. i 15. studenoga 2025. na sceni HNK2 u Ulici Božidara Adžije 7a, netom nakon svečana otvorenja nove pozornice Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Ovo kultno djelo, koje su stvorili John Kander (glazba), Fred Ebb (stihovi) i Joe Masteroff (libreto), temelji se na drami I Am a Camera Johna Van Drutena napisanoj prema romanu Christophera Isherwooda Goodbye to Berlin (1939.).
U režiji i koreografiji Lea Mujića te uz glazbeno vodstvo Ivana Josipa Skendera, Cabaret se postavlja kao prva umjetnička produkcija novootvorene scene koja se okreće suvremenim izvođačkim praksama, a nastaje u suradnji triju umjetničkih ansambala središnjega nacionalnog kazališta – Drame, Opere i Baleta.
Iako Cabaret mnogi pamte po glamuru i prepoznatljivim songovima, riječ je o jednom od najkompleksnijih i najslojevitijih mjuzikala 20. stoljeća. Njegova struktura, u kojoj Emcee komentira svijet izvana, postavlja pitanja o ulozi umjetnosti u vremenu političkih previranja, je li njezina funkcija da zabavi, da sakrije istinu ili da je razotkrije. Upravo u toj dvoznačnosti leži snaga Cabareta: prostor zabave istovremeno je prostor lucidna svjedočenja povijesti, a glazba, ples i humor otvaraju nove perspektive. U trenutku kada se na sceni smjenjuju šarm, ironija i tuga, postaje jasno da je Cabaret djelo koje nas i danas pita: koliko smo spremni vidjeti sve što se događa oko nas, a koliko se radije, uz smijeh, pravimo da ne vidimo? Nova scena HNK2, fleksibilno projektirana i tehnički opremljena za istraživanje novih prostora izvedbe, prirodno udomljuje Cabaret, djelo koje na granici zabave i prijetnje, glamura i sjene, osobnog sna i povijesnog prijeloma oblikuje iskustvo koje gledatelja neprestano poziva na sudjelovanje i emocionalni rizik.
U ovome scenskom čitanju, predstava publiku vodi u noćne prostore i zadimljene klubove kasnog vajmarskog Berlina, u vrtlog zabave koja skriva slom te u intimu likova koji pokušavaju sačuvati ono najosobnije u vremenu koje im izmiče.
U ovoj sezoni, Cabaret će na pozornici HNK2 igrati čak 20 puta. U glavnim ulogama izmjenjuju se Fabijan Komljenović, Ivan Čuić i Devin Juraj kao Emcee; Lana Ujević Telenta, Franka Batelić i Iva Jerković Oreški kao Sally Bowles; Marin Klišmanić, Ivan Colarić i Lovro Juraga kao Clifford Bradshaw; Ivana Boban i Mirta Zečević kao Fräulein Schneider te Ozren Bilušić i Adalbert Turner kao Herr Schultz. Uloge Fräulein Kost tumače Tesa Litvan, Marina Žužić i Rea Bušić, dok lik Ernsta Ludwiga tumače Silvio Vovk, Damir Markovina i Marin Stević. Uz njih, sudjeluje veliki ansambl Baleta i za ovu produkciju formiran ansambl Kit Kat Kluba, među kojima su Lucija Radić Pálinkó, Atina Tanović, Daria Brdovnik, Ovidiu Muscalu, Vid Vugrinec, Bálint Rauscher, Lada Rora, Karlo Topolovec, Maja Šehić te Dino Antonić, Aleta Arbanas, Mia Gregorić, Devin Juraj, Katarina Margaretić, Dora Masle, Tit Emanuel Medvešek, Filip Sever, Dorian Stipčić i Tara Thaller. Orkestrom Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu ravnaju Ivan Josip Skender i Stjepan Vuger.
Autorski tim čine redatelj i koreograf Leo Mujić, dirigent i autor prepjeva Ivan Josip Skender, prevoditelj dramskog predloška i autor prepjeva Dino Pešut, autor dramaturškoga koncepta i asistent redatelja i koreografa Bálint Rauscher, scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek. Za predstavu vlada iznimno zanimanje publike, a ulaznice za izvedbe do kraja godine rasprodane su. Uskoro će u prodaji biti ulaznice za izvedbe u drugom dijelu sezone 2025./2026.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.
Pjevačica je pokazala originalne i uređene kadrove iz spota 'Dio mene' te iskreno progovorila o odluci da u javnosti još neko vrijeme sakrije trudnoću.