Globalna superzvijezda i dobitnica 15 nagradaGrammy Alicia Keys proširila je svoje umjetničko djelovanje i na kazalište. Slavna glazbenica producirala je mjuziklHell’s Kitchen, temeljen na vlastitim iskustvima odrastanja u naslovnoj četvrti New Yorka. Osim što je mjuzikl temeljen na priči o njezinom ranom životu, Alicia Keys također je za njega skladala novu originalnu glazbu i napisala tekstove.
Alicia Keys producirala je mjuzikl inspiriran vlastitim odrastanjem
“Moja omiljena stvar vezana uz glazbu u ovom djelu je to što je zaista besprijekorna i stvarno pomaže u guranju priče. Pomaže vam da osjetite emociju i razlog zašto je priča tu gdje jest,” rekla je Alicia Keys u intervjuu za magazin Essence. “Daje novo značenje glazbi. Toliko je novih pjesama napisano za ovu predstavu. Stvarno sam se povezala s glazbom na način za koji mislim da se nikad prije nije dogodio. Možete to osjetiti, naučiti, vidjeti, doživjeti na potpuno novi način.”
Alicia Keys s majkom Terriom Joseph, sinom Genesisom i glumicom Angelom Bassett na premijeri mjuzikla.FOTO: Profimedia
Predstava istražuje identitet, pripadnost i izazove s kojima se suočavaju mladi ljudi dok se snalaze kroz složenost života i ljubavi. Priča se vrti oko 17-godišnje Ali, koja živi u skučenome stanu na rubu Times Squarea. Alina želja da ostvari svoj njujorški san sukobljava se sa zaštitničkim instinktima njezine majke, što dovodi do dirljivog istraživanja pitanja rase, prkosa i izazova odrastanja u užurbanom gradu.
Alin svijet neočekivano se preokrene kada se zaljubi u talentiranog mladog bubnjara. Drama koja slijedi prisiljava i majku i kćer da se suoče sa surovom istinom o životu u Hell’s Kitchenu. Zvuk susjeda koji svira klavir otvara vrata neočekivanom prijateljstvu, nudeći Ali priliku za radikalno drugačiju budućnost.
Alicia Keys pokazala je spremnost na eksperimente
Dramatičar Kristoffer Diaz, finalist Pulitzerove nagrade, na pozornicu je donio ovu priču o odrastanju. Scenografiju za Hell’s Kitchen izradila je Camille A. Brown, nominirana za nagradu Tony, a režija je u rukama diva glazbenoga kazalištaMichaela Greifa, poznatog po radu na hitovima kao što su Rent, Next to Normal i Dear Evan Hansen.
Majka Terria velika je inspiracija Alici.FOTO: Profimedia
Hell’s Kitchen je nastajao više od desetljeća, a Alicia Keys vrlo je ponosna na projekt. On je vraća u doba odrastanja kada je s majkom često posjećivala predstave na Broadwayu. “To je vrlo snažno i kreativno sjećanje za mene, Hell’s Kitchen je oda tom iskustvu, iskustvu moje majke, iskustvu New Yorka,” kaže Keys.
Produciranje mjuzikla nova je stvar za Aliciju Keys, ali ovaj pothvat pokazuje njezinu spremnost za eksperimentiranjem. “To je novi način stvaranja i novi medij za mene, ali nije nov u mojoj ljubavi prema njemu ili mom iskustvu kao obožavatelja. Moći sve to spojiti i stvoriti na moderan način, na način koji stvarno priča priču o New Yorku, posebno u 90-ima, stvarno je dobar osjećaj.”, rekla je.
Mjuzikl je s prikazivanjem započeo 24. listopada i trajat će do 14. siječnja sljedeće godine u Public Theatreu u New Yorku, koji pripada tzv. Off-Broadwayu. Nakon toga prelazi na Broadway u Shubert Theatre.
U proljetnom ritmu grada, kad ulice mirišu na lipu i novi početak, zagrebački Arterarij poziva nas da zastanemo, zašutimo i poslušamo. Ne sebe, ne druge, već zidove. Zidove koji pamte. Zidove koji svjedoče. Zidove koji napokon progovaraju u kazališnoj premijeri Lijepi interijeri: Zagreb, autorskom projektu nastalom prema tekstu Monike Herceg, u režiji Romana Nikolića.
U četvrtak, 23. svibnja, na pozornicu Zagrebačkog kazališta mladih stiže jedno od najiščekivanijih kazališnih događanja sezone – premijera “Drame bez naslova” Antona Pavloviča Čehova u režiji Paola Magellija. Ova inscenacija ne samo da predstavlja novi susret publike s najranijim kazališnim tekstom velikog ruskog dramatičara, već označava i trijumfalni povratak jednog od najvažnijih europskih redatelja suvremenog teatra, čije je ime u Hrvatskoj neraskidivo povezano s nekim od najvažnijih poglavlja domaće kazališne povijesti.
Jedan od najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza 18. ožujka 2025. godine proslavit će svoju 200. izvedbu, a dvije posebne gala izvedbe baleta održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale.
U zagrebačkom kazalištu mladih 22. ožujka 2025. nas očekuje premijera predstave Mala povijest nejednakosti, u režiji Miloša Lolića, nastale po motivima grafičkog romana Kapital & Ideologija Claire Alet i Benjamina Adama.
Tijekom 2025. godine Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu obilježava 130. obljetnicu svoje povijesne zgrade – jednog od najprepoznatljivijih simbola hrvatske kulturne baštine. Ova značajna obljetnica održava se pod pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske, što dodatno potvrđuje njezinu važnost za hrvatsku kulturu i umjetnost.