Otvorena izložba Dubravke Lošić U tranziciji / Depo u novom ateljeu u Blatu na Korčuli
Jučer, kasno poslijepodne, otvorena je izložba U tranziciji / Depo Dubravke Lošić u novom ateljeu u Blatu na Korčuli. Autorski koncept potpisuje povjesničar umjetnosti Branko Franceschi.
Jučer, kasno poslijepodne, otvorena je izložba U tranziciji / Depo Dubravke Lošić u novom ateljeu u bivšoj tvornici tekstilnih proizvoda Trikop d.o.o. u Blatu na otoku Korčuli gdje su predstavljena tri ciklusa Tondo, Suton i Uspavanka/Rozarij, čiji autorski koncept potpisuje povjesničar umjetnosti Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnost.
Izložba Dubravke Lošić otvorena je do 27. rujna
“Izabrani ciklusi predstavljaju je kao umjetnicu koja je početkom devedesetih godina tradicionalni koncept štafelajne slike proširila na područje slike-objekta, sintezu slikarstva i kiparstva. S kiparstvom je povezuje koncipiranje i izvedba rada kao trodimenzionalnog objekta, asamblaža različitih materijala čije karakteristike poput boje, teksture ili rastezljivosti postaju osnovni estetski čimbenici doživljaja. Upravo ovaj osjećaj za likovne vrijednosti materijala, njihovu interakciju u cjelokupnoj kompoziciji, ukazuje na slikarske korijene i bit umjetničinog rada. Produkcija ciklusa isprepliće se u vremenu, a uvođenje novog oblikovnog pristupa ne znači napuštanje onog prethodnog već ih umjetnica nastavlja stvarati paralelno, spontano razvijajući svoj izražajni vokabular. Dubravka Lošić radi sa sirovim materijalima kao što su pigment, celuloza, konop, tekstil ili vuna, čijim kombinacijama oblikuje u suštini apstraktne kompozicije izrazite taktilnosti i snažnog simboličkog, ponekad i votivnog naboja. Kao uvijek u percepciji umjetničkog rada, interpretacija formi koje sugeriraju floralni motiv ili pak forme ispod čije neprozirne površine bubri i buja život ili kroz čije se spojnice probijaju prikriveni slojevi kompozicije, podjednako je otvorena i upućuje koliko na osobna iskustva umjetnice, toliko i na iskustva svakog promatrača ponesenog njihovom zračećom aurom“, istaknuo je Branko Franceschi na otvorenju izložbe.
Izložba ostaje otvorena do 27. rujna 2023. uz razgledavanje na poziv +385 (0)914391353.
Izložba Dubravke Lošić smještena je u novi atelje
U novom ateljeu, smještenom u bivšem proizvodnom pogonu tekstilne industrije Trikop d.o.o. na periferiji Blata na otoku Korčuli, Dubravka Lošić razvija izložbeni prostor i platformu za razna događanja.
O Dubravki Lošić:
Dubravka Lošić (Dubrovnik, 1964.), živi i radi u Dubrovniku i u Blatu na Korčuli kao samostalna umjetnica. Završila je Školu primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1988. u klasi prof. Ferdinanda Kulmera. Apsolventica je povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Godine 2015. pokrenula je manifestaciju Susret u depou koju je organizirala u svom ateljeu u Gružu, a ovi Susreti, u međuvremenu su postali jedna od nezaobilaznih i nezaboravnih atrakcija na kulturnoj sceni Grada Dubrovnika. Njezin dubrovački atelje u bivšoj tvornici Radeljević nedavno je zatvoren.
Novi depo i izložbeni prostor umjetnica je zasnovala u zamrlom proizvodnom prostoru tekstilne industrije Trikop d.o.o. na periferiji Blata na otoku Korčuli, zahvaljujući razumijevanju i potpori vlasnika, gdje istovremeno razvija izložbeni prostor i platformu za razna kulturna događanja.
Atelijer Meštrović ponovno je otvoren nakon godina obnove, koju je pokrenula potreba da se prostor osnaži i obnovi nakon potresa, a tijekom koje je svaki kutak pažljivo prilagođen kako bi prostor ponovno zaživio i omogućio posjetiteljima intiman susret s umjetnikovim životom i opusom. Sada, s novim stalnim postavom, posjetitelji mogu uroniti u ambijent atelijera u kojem je Ivan Meštrović živio i stvarao, doživjeti njegovu umjetnost izbliza i otkriti priče koje se kriju iza svake skulpture.
Zagreb je sinoć dobio novi razlog za sjaj u predblagdanskom ozračju, kada je u elegantnom i pomalo mističnom prostoru Oktogona Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti otvoren Art Zagreb 2025., osmo izdanje najvažnijeg hrvatskog sajma suvremene umjetnosti. Do nedjelje, 14. prosinca, prostor nekadašnje Prve hrvatske štedionice pretvara se u živuću scenu kreativnosti i inspiracije, mjesto na kojem se prošlost i budućnost spajaju u jedinstvenom iskustvu. Oktogon, sa svojim visokim stropovima, brušenim kamenim zidovima i nekadašnjim bankarskim šuštanjem kovanica, sada odjekuje žamorom posjetitelja, klikom fotoaparata i diskusijama o umjetnosti, stvarajući ambijent u kojem svaki kutak nosi novu priču i vizualno iznenađenje.
U ambijentu Memorijalne zbirke Jozo Kljaković, prostoru koji već desetljećima čuva duh likovne tradicije Zagreba, jučer je održana pop-up izložba koja je privukla pažnju ljubiteljica mode, umjetnosti i snažnih vizualnih priča. Pod naslovom “Etna Maar – 20 godina snage, elegancije, transformacije”, izložba je obilježila dva desetljeća stvaralačkog puta dizajnerice Andrijane Subotič Pjajčik, žene čiji je modni izričaj obilježio hrvatsku scenu i ostavio prepoznatljiv, neizbrisiv trag.
Krajem godine zagrebački Oktogon pretvara se u epicentar suvremene umjetnosti. Od 11. do 14. prosinca, Art Zagreb 2025 vraća se kao događaj koji nadilazi klasični sajam — postaje mjesto susreta ideja, vizija i ljudi koji umjetnost žive i misle.
U Oktogonu Novog Muzeja Moderne Umjetnosti (NNMU) otvorena je izložba „Antonija Krasnik, prva hrvatska dizajnerica: skica za portret“, koja će biti otvorena do 17. siječnja 2026. Autorica izložbe je dr. sc. Jasna Galjer, a kustosice Irena Bekić i Ivana Meštrov. Dizajn postava potpisuje kolektiv Oaza, dok je zvuk oblikovao Andro Giunio.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.