Proteklog vikenda u Galeriji Kaptol svečano je otvorena nova izložba suvremenog umjetnika Nenada Devića koje je okupilo brojne zaljubljenike u umjetnost, kritičare i kolege umjetnike. Izložba donosi niz intrigantnih radova u kojima se spajaju minimalistički izrazi, geometrijski oblici i optičke iluzije, stvarajući jedinstveno vizualno iskustvo za posjetitelje.
Dević kroz svoje radove istražuje granice percepcije i emocije koje oblik i boja mogu izazvati. Dominantni motivi izložbe su jednostavnost i redukcija forme, uz promišljeno korištenje crno-bijele palete i suptilnih monokromatskih tonova. Iako na prvi pogled minimalistički, Devićevi radovi odišu dubokom slojevitošću i preciznošću, dok optičke iluzije i interakcija svjetla i sjene stvaraju dinamiku koja privlači i zadržava pogled.
“Umjetnost je za mene istraživanje odnosa – između oblika, prostora, svjetla i percepcije. Ova izložba predstavlja moj pokušaj da jednostavnim sredstvima, poput linija i geometrijskih formi, stvorim složene priče koje gledatelj može doživjeti na vlastiti način. Nadam se da će posjetitelji osjetiti i prepoznati emociju i energiju koju sam unio u svaki rad te da će ih ovi oblici i linije potaknuti na vlastito promišljanje o prostoru i svijetu oko nas”, izjavio je umjetnik Nenad Dević.
Centralna tema izložbe može se opisati kao dijalog između tradicije i suvremenosti. Dević reinterpretira principe apstraktne umjetnosti sredine 20. stoljeća, unoseći vlastiti suvremeni pečat. Posebno su dojmljivi radovi u kojima se osjeća utjecaj umjetničke grupe Gorgona, čije ideje o jednostavnosti i konceptualnom pristupu umjetnosti umjetnik dalje razvija na inovativan način.
Izložba je besplatna i otvorena za javnost do kraja mjeseca u Galeriji Kaptol.
O Nenadu Deviću
Nenad Dević rođen je i živi u Zagrebu, gdje radi kao samostalni umjetnik, grafički dizajner i slikar. Svojim radom stekao je niz domaćih i međunarodnih nagrada, a član je Hrvatskog Udruženja Likovnih Umjetnika i Art Directors Cluba. Prvu priliku za javno predstavljanje imao je na skupnoj izložbi “Apartman” u ULUPUH galeriji, dok je tijekom karijere crpio inspiraciju iz nekonvencionalnih oblika likovnog izražavanja, posebice iz nasljeđa grupe Gorgona.
Devićev rad odlikuje minimalistički pristup i istraživanje oblika, često s elementima optičkih iluzija, čime odaje počast velikim imenima hrvatske moderne umjetnosti poput Julija Knifera, Josipa Vanište i Ivana Kožarića, ali s jasnim suvremenim pečatom.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.