Nova drama Tene Štivičić koja otvara pitanja moći i istine – Pročitajte zašto se o njoj već govori
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Uoči premijere, koja će se 12. prosinca održati u ZKM-u u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa i u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa, Sandić je pred okupljenu publiku doveo dva iznimno zanimljiva gosta: nagrađivanu spisateljicu Ivanu Bodrožić i uglednu psihologinju prof. dr. sc. Lidiju Arambašić.
Smještena u prostor umjetničkog stvaranja, nova izrazito uzbudljiva drama jedne od najznačajnijih suvremenih hrvatskih dramatičarki Tene Štivičić ACID/KISELINA, podjednako zarezuje u prostor privatnog i javnog te kroz suptilno elaborirane odnose moći unutar umjetničkog kolektiva otvara teme koje se na ovaj način ne tematiziraju dovoljno u našoj recentnoj kazališnoj produkciji, dok su istovremeno bolno prisutne u širem javnom prostoru. Suptilnim i duboko promišljenim dramskim rukopisom Tena Štivičić namjerno ostavlja širok prostor interpretacije istine unutar svoje drame, koja je već i na tribini Čitanje kazališta u ZKM-u pozvala publiku na promišljanje o tankoj granici između unutarnjeg osjećaja za etičnost i javne percepcije onoga što se podrazumijeva kao moralna istina.
Psihologinja Lidija Arambašić istaknula je kako je pitanje autoriteta i načina prijenosa znanja danas složenije nego ikad: „Je li posao umjetnika ići do ruba i preko ruba? Učitelj mora stvoriti poštovanje, a ne strahopoštovanje koje proizlazi iz hijerarhije moći, autoritarnosti, vikanja ili vrijeđanja. Takav način poučavanja duboko je ukorijenjen u našoj kulturi. I lik Gabrijela u drami – proslavljenog koreografa – podučavali su upravo tako, pa on ne vidi ništa sporno. Stvari su se zakomplicirale do ekstrema i trebat će puno rada da nađemo sredinu. Do tada – dobrota i ljubaznost itekako imaju smisla.“
Spisateljica Ivana Bodrožić naglasila je drugačiji, ali jednako važan aspekt: „Teško je dati jednoznačan odgovor. Ako nekome stanete na žulj, postoje horde ljudi koje vam iz anonimnosti mogu zagorčati život i narušiti ugled. Sve je teže raditi s ljudima, osobito kad je riječ o njihovom tijelu – u plesu, glumi ili sportu. Izlaganje ranjivosti postaje opasnije nego ikad. Ali opet – kako je moguće da je netko mogao zlostavljati generacije? Kako je godinama djelovao? To su pitanja koja nas sve moraju zabrinuti.“
Nova drama Tene Štivičić dolazi kao predstava koja neće samo obilježiti sezonu, nego i otvoriti ključne razgovore o granicama moći, istine i umjetničkog stvaranja – razgovore koji su, čini se, potrebniji nego ikad.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Ako ste mislili da su bajke samo za djecu, razmislite ponovno — mjuzikl Mi o Vuku pokazuje da priče iz djetinjstva mogu biti jednako zabavne i roditeljima. Ova moderna, duhovita i glazbom protkana verzija legendarne priče o Vuku i Crvenkapici već je osvojila srca publike diljem Hrvatske, a ove nedjelje, 9. studenog, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog slavi — svoju 100. izvedbu!
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.