Premijera plesne predstave „Venezuela“ slavnog, jednog od vodećih svjetskih koreografa Ohada Naharina na programu je HNK-a Ivana pl. Zajca u petak, 14. studenoga. Ansambl riječkog Baleta izvest će djelo koje je New York Times nazvao „svojim vlastitim svijetom i odrazom jednog još većeg“, a Süddeutsche Zeitung „nadnaravnim… kada sedamnaest plesača sat i pol zapljuskuje pozornicu energijom koju nitko ne može izbjeći niti joj odoljeti.“
Temeljena na dupliciranju, „Venezuela“ predstavlja dva izvođenja iste koreografije. U svakoj iteraciji, plesačka postava, glazba i rasvjeta mijenjaju se, prožimajući iste pokrete različitim energijama koje onda kod publike izazivaju drugačije čitanje.
U studiji mogućnosti, Naharin pokazuje kako se različita područja mogu utjeloviti u istoj gesti, ako je povjerena drugom tijelu. Djelo je prožeto kulturnim i političkim referencijama: gregorijanski zbor pjeva himnu duboke tuge, plesači izbacuju iz sebe razuzdane hip-hop taktove pokojnog repera Notorious B.I.G.-a , a bijele zastave-pokrovi natopljene su bojom i političkim tonovima. „Venezuela“ istražuje stvarnost i pokret koji se prelijevaju, ali se i urušavaju pod pljuskom značenja, iznova i iznova jureći prema praznini. Ponavljajući i puni proturječja, naglašavaju nasilje uz ljepotu, intenzitet u odsutnosti pokreta i eleganciju kaotičnog pokreta“, piše Shira Vitaly
Predstava je prvi put izvedena 2017. godine u Tel Avivu.
Ohad Naharin tvorac je novog plesnog jezika poznatog kao Gaga. Svoj je jezik plesnog pokreta razvijao dugi niz godina, a nastala je iz njegove potrebe za komunikacijom s plesačima i njegove znatiželje u kontinuiranom istraživanju pokreta. Gaga se temelji na dubokoj aktivaciji tijela i fizičkih osjeta, kako bi se povećala i dodatno pojačala svijest o osjetu.
„Svi moji radovi proizlaze iz istraživanja mog jezika pokreta i ljubavi prema njemu. Nikada ne govorim plesačima što da osjećaju, to naprosto ne možete… ali pokušavam stvoriti prostor za snažne osjećaje, pozdravljam te snažne emocije i dopuštam im da utječu na moje izbore“, kaže Ohad Naharin u jednom razgovoru i dodaje kako voli kada različiti plesni ansambli izvode njegova djela jer su, kada se djela izvode, uvijek u koreografskom procesu, što mu omogućava da upozna mnoge plesače i pomogne im prijeći njihove poznate granice i napisati vlastitu priču u njegovu djelu.
Vlastitu priču u „Venezueli“ u Rijeci će upisati Sephora Ferrillo, Yurika Kimura, Ksenija Krutova, Sonja Milovanov, Laura Orlić, Tea Rušin, Alessia Tacchini, Isabelle Zabot , Jody Bet, Leonard Cela, Benjamin Cockwell, Giovanni Liverani, Giorgio Otranto, Federico Rubisse, Ali Tabbouch, Samuele Taccone / Marta Kanazir, Marta Voinea Čavrak, Alessio Alfonsi i Simon Boley.
Autorsku ekipu čine Avi Yona (Bambi) Bueno koji potpisuje dizajn svjetla, Maxim Waratt zadužen za dizajn zvučnog zapisa i montažu, glazbeni savjetnik Nadav Barnea, kostimografkinja Eri Nakamura, asistenti koreografa za kreaciju Eri Nakamura i Ariel Cohen te asistenti na postavljanju na pozornicu riječkog HNK-a Hanna Sirkis i Kyle Carr Scheurich.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.