Noć čarolije u HNK-u! Požurite po karte za ‘Orašara’ i najljepšu blagdansku bajku na daskama koje život znače
Kultni balet "Orašar" u HNK dio je božićne tradicije mnogih Zagrepčana, koji ove godine na daskama kultnog kazališta mogu pogledati Straussovu operetu "Šišmiš".
“Orašar”, balet Petra Iljiča Čajkovskog, i ove će se godine izvoditi u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, obogaćujući blagdanski repertoar HNK-a svojom magičnom i svečanom atmosferom. Koreografiju potpisuje renomirani Vladimir Malakhov, dok će orkestrom ravnati dirigenti Vjekoslav Babić i Josip Šego. Prva izvedba planirana je za 29. studenoga, a očekuje se da će ovaj bezvremenski klasik, koji spaja elemente fantazije i glazbene sofisticiranosti, privući velik broj posjetitelja svih generacija. Balet “Orašar” u HNK-u nešto je što ne smijete propustiti!
Slavni balet Orašar u HNK-u i ove će godine Zagrepčane uvesti u božićnu čaroliju
Baletna sezona u HNK-u uvijek privlači pažnju, a “Orašar” zauzima posebno mjesto u srcima publike. Iako je priča o mladoj djevojci koja u čarobnom snu doživljava pustolovine s vojnicima od orašara i susret s Kraljem miševa već poznata, nova izvedba u interpretaciji Malakhova donosi svjež pristup ovoj bajkovitoj produkciji.
Koreografova vizija naglašava eleganciju pokreta i bogatstvo emocija, koje glazba Čajkovskog dodatno osnažuje, stvarajući nezaboravan doživljaj za sve prisutne.
Prodaja ulaznica počinje 3. studenoga na mrežnim stranicama kazališta, dok će se fizički na blagajni moći kupiti od 5. studenoga u 10 sati. Zbog velikog interesa, jedan kupac moći će kupiti najviše pet ulaznica po osobi, a djeca od navršenih pet godina moraju imati vlastitu ulaznicu. Očekuje se veliki odaziv, s obzirom na dugogodišnju popularnost ovog baleta, stoga je preporučljivo osigurati mjesta unaprijed putem mrežnih kanala.
Šišmiš i Orašar u HNK stižu na krilima božićne čarolije
Pored “Orašara”, HNK Zagreb priprema i izvedbu Straussove operete “Šišmiš” u režiji Krešimira Dolenčića, čija će se prva izvedba održati 14. prosinca, također pod dirigentskom palicom Josipa Šege. Ova opereta dodatno doprinosi svečanoj atmosferi blagdana, pružajući publici priliku za uživanje u klasičnoj glazbi i vizualnim čarima koje HNK Zagreb donosi na svoje daske.
“Orašar” je tako postao neizostavan dio zagrebačke kulturne scene, a svaka sezona donosi novu priliku da se u čarobnom svijetu baleta obnove stari dojmovi ili stvore novi uspomene, posebno za mlade posjetitelje. Kroz ovu izvedbu, HNK Zagreb ne samo da njeguje svoje kulturno naslijeđe već i omogućava novim generacijama susret s klasičnim baletom, pružajući istovremeno vrhunski umjetnički doživljaj.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.