Premijerno uprizorenje predstave Teatra Erato – “Mi tu samo spavamo” na daskama zagrebačkog Kazališta Vidra
Ksenija Marinković, Duško Valentić, Nadia Cvitanović i Robert Kurbaša pod redateljskom palicom Ištvana Filakovića uz puno humora vraćaju vjeru u ljudsku dobrotu.
U kazalištu Vidra, 20. studenog u 20 sati održat će se zagrebačka premijera predstave “Mi tu samo spavamo”, autora Zdravka Odorčića, u režiji Ištvana Filakovića.
Riječ je o satiričnoj komediji koja na duhovit način spaja različite životne priče i generacije. Radnja dirljive priče Zdravka Odorčića prati bivšeg direktora propalog poduzeća u privatizaciji, bivšu tajnicu – zviždačicu, samohranog oca te ilegalnu mladu poduzetnicu koja želi pošteno zarađivati.
Dvoje beskućnika, Ksenija Marinković i Duško Valentić, uvjerit će vas da je sve teškoće ovoga svijeta najbolje izokrenuti i svemu tome dobro se nasmijati. A kad njihov san prekinu Nadia Cvitanović, mlada poduzetnica, te Robert Kurbaša, koji igra tri različite uloge: policajca, samohranog oca i glazbenika, priča dobiva neočekivani obrat. Briljantna igra ovih izvrsnih glumaca pokazat će vam da je moguće zadržati ljudskost i nadu usprkos i unatoč svemu.
“Imala sam sreću i blagoslov da su suradnju prihvatili predivni glumci: Ksenija Marinković, Duško Valentić, Robert Kurbaša i Nadia Cvitanović. Redatelj je Ištvan Filaković, u nas poznatiji po filmskim i televizijskim djelima, no u Mađarskoj je renomirani i nagrađivani kazalištarac. Dizajner svjetla je Dražen Dundović, a autorica fotografija Suzana Arslani. I baš kao pravi beskućnici, radeći na predstavi, selili smo se od prostora do prostora i na udomljavanju sam zahvalna: Centru za kulturu Trešnjevka, Centru za kulturu i informacije Maksimir te Kazalištu Komedija – Sceni Vidra” uoči zagrebačke premijere izjavila je producentica predstave Lidija Ivanda.
Kakav životni obrat natjera ljude da dospiju na marginu društva? Je li to neka velika nesreća ili je u pitanju njihov izbor? Kako se dogodilo da obrazovani ljudi iz srednje klase završe na ulici kao beskućnici i je li moguće da se ideološki protivnici nađu na istoj strani “barikade“ doznajte u ovoj duhovitoj priči o teškim vremenima gdje su na velikom iskušenju moralne vrijednosti, ponos i ljudskost.
“Ono što mi se svidjelo u tekstu Zdravka Odorčića, prije svega je toplina i duhovitost kojom je obrađena ova tema. Tema beskućništva. Tekst govori o tome da smo svi ljudi, sa svojim vrlinama i manama i da se u vremenima u kojima živimo svatko može naći na dnu. Ujedno nas podsjeća da pogledamo oko sebe i vidimo pogubljene ljude koje srećemo svugdje. Komad vraća vjeru u ljudsku dobrotu, ali s puno humora” naglašava glavna glumica Ksenija Marinković i dodaje “Izvrsna i inspirativna glumačka ekipa, Duško Valentić, doajen, zafrkant i predivan partner, Nadia Cvitanović – hodajuća pozitiva, Robert Kurbaša – analitičan i simpatičan gorostas, redatelj Ištvan Filaković, filmaš i kazalištarac besprijekornog ukusa i Erato teatar – divni ljudi s kojima je užitak raditi”.
Pretpremijera predstave “Mi tu samo spavamo” održat će se u osječkom kinu Uranija 14. studenoga u 19 sati, a nakon zagrebačke premijere kreće na turneju po hrvatskim gradovima.
Prva je ovo jesenska premijera Teatra Erato, a do kraja godine nas čekaju još dvije – Ča je život vengo…, 25. studenog u Hrvatskom domu u Splitu te Zagubljeni par, 6. prosinca u Maloj dvorani Vatroslav Lisinski u Zagrebu.
U prosinačkom ozračju Zagreba, kada se gradske ulice prepliću sa svjetlom blagdana i tihim očekivanjem umjetničkih susreta, Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu obilježava 155. godišnjicu svoga djelovanja kao institucija koja je kroz desetljeća oblikovala kulturni identitet grada i države.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.