Tri generacije žena koje mijenjaju pogled na svakodnevicu u novoj premijeri Teatra EXIT
U središtu zagrebačkog Teatra EXIT, svjetla se pale na priču koja otvara vrata unutarnjeg svijeta triju žena različitih generacija, a opet toliko međusobno povezanih da se čini kako dijele isti dah i iste uspomene. Malo blago, adaptacija Elaine Murphy u režiji Lee Anastazije Fleger, dolazi kao sofisticirana, dirljiva i duhovita refleksija svakodnevnog života, ispisana kroz perspektivu žena koje svojim prisustvom mijenjaju prostor oko sebe i način na koji gledamo na obitelj, odnose i vrijeme koje nas oblikuje. Svaka scena, svaki dijalog i svaka tišina u izvedbi Mirele Brekalo, Jelene Miholjević i Anje Jogunice postaje prostor introspektivnog susreta s vlastitim emocijama, sjećanjima i vlastitim „malim blagom“ koje nosimo u sebi.
Redateljica Fleger prenosi irsku priču u zagrebački kontekst, tako da se humor i ozbiljnost isprepliću u svakodnevnom ritmu hrvatske metropole, a životne neizvjesnosti dobivaju specifičan lokalni ton. Scenografija Irene Kraljić i kostimi Tee Bašić Erceg daju prostoru intimnost i estetiku koja podcrtava unutarnje putovanje likova, dok glazba Borne Šercara i svjetlo Dragana Micića prodiru u atmosferu između prošlosti i sadašnjosti.
Priča koja spaja generacije i otkriva skriveno bogatstvo običnih dana
Premijera Malo blago nije samo teatarska večer, već iskustvo koje otvara pitanja o tome što uistinu cijenimo i kako kroz obiteljske veze otkrivamo snagu, slabosti i ljubav koja nas oblikuje. Autorica Elaine Murphy kroz tekst vodi gledatelja kroz životne uspone i padove, istražujući ulogu žene u obitelji i društvu, dok adaptacija Lee Anastazije Fleger dodaje urbani puls Zagreba i osjećaj suvremenog grada koji diše s likovima. Svaka izvedba postaje zrcalo i ogledni prostor za vlastita iskustva, naglašavajući kako te večeri u Teatru EXIT gledatelji svjedoče ne samo umjetničkoj izvedbi, već i intimnom iskustvu koje ostaje u mislima dugo nakon završetka predstave.
Ulaznice za premijeru dostupne su na blagajni Teatra EXIT i online, a gledatelji će se susresti s predstavom koja ne obećava spektakl, već otvoreni prostor u kojem se skriva svakodnevno bogatstvo koje žene unose u naš svijet.
Nakon što je u proteklim godinama osvojila srca publike diljem Europe, Amerike i Azije te zabilježila nastupe na brojnim prestižnim međunarodnim festivalima i pozornicama, TEULIS Shadow Theatre donosi svoj čarobni obiteljski spektakl pred zagrebačku publiku, pružajući priliku da i hrvatski gledatelji dožive izvanrednu kombinaciju kazališne inovacije i bajkovite magije.
U prosinačkom ozračju Zagreba, kada se gradske ulice prepliću sa svjetlom blagdana i tihim očekivanjem umjetničkih susreta, Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu obilježava 155. godišnjicu svoga djelovanja kao institucija koja je kroz desetljeća oblikovala kulturni identitet grada i države.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina”. Publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.