Tijekom 2025. godine Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu obilježava 130. obljetnicu svoje povijesne zgrade – jednog od najprepoznatljivijih simbola hrvatske kulturne baštine. Ova značajna obljetnica održava se pod pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske, što dodatno potvrđuje njezinu važnost za hrvatsku kulturu i umjetnost.
Zagrebački HNK remek-djelo je bečkih arhitekata Ferdinanda Fellnera i Hermanna Helmera, a kazalište je svečano otvoreno 14. listopada 1895. godine u nazočnosti cara i kralja Franje Josipa I.
Tijekom više od stoljeća središnje je mjesto umjetničkog stvaralaštva i dom nekih od najvažnijih trenutaka hrvatske kazališne povijesti. Tim povodom, HNK u Zagrebu pripremio je bogat program kojim će tijekom cijele godine slaviti ovaj jubilej.
HNK u Zagrebu ove godine ima bogat program
Već početkom godine, u siječnju, obilježena je jubilarna 100. izvedba kultne predstave Tko pjeva zlo ne misli, omiljene među zagrebačkom publikom, i to izvedbom za djecu i mlade iz odgojnih ustanova sa zagrebačkoga područja.
U siječnju je otvorena obnovljena kuća dramske umjetnice Mile Dimitrijević u Mesićevoj ulici, koja je ovo zdanje darovala svome matičnom kazalištu za smještaj umjetnika. U kući je postavljena memorijalna soba posvećena njezinu umjetničkom radu.
U ožujku će jedan od najizvođenijih baleta, Giselle u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza, dosegnuti svoju 200. izvedbu, a 30. travnja i 3. svibnja pred nama su gala izvedbe ovoga klasičnog baletau kojem će, uz prvake HNK u Zagrebu, nastupiti i zvijezde milanske Scale.
Jesen će donijeti nekoliko novih projekata koji će publici pružiti dublji uvid u bogatu povijest HNK u Zagrebu
U najavi je otvaranje pop-up kazališnoga muzeja, koji će interaktivnim sadržajima i arhivskim materijalima približiti rad kazališta tijekom proteklih 130 godina. Nova kazališna tura „Iza zastora HNK u Zagrebu“ posjetiteljima će omogućiti ekskluzivan pogled u dijelove zgrade koji su inače skriveni od pogleda publike.
HNK u Zagrebu će u ovoj godini obilježiti i 130 godina rođenja Jakova Gotovca, jednoga od najvećih hrvatskih opernih umjetnika. Stoga će se posebna pozornost posvetiti opernom programu – Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca, jedno od najpoznatijih djela naše operne literature, bit će izvedeno na gala večeri u listopadu. Tom prigodom bit će postavljena i izložba posvećena skladatelju Jakovu Gotovcu.
U sklopu obilježavanja, zagrebačka će publika ponovno imati prilike vidjeti Gotovčeva Stanca, predstavu koja je premijerno izvedena 2023. godine u atriju Klovićevih dvora, a sada će biti izvedena na pozornici HNK u Zagrebu. U listopadu će s ovom produkcijom zagrebačka Opera gostovati u HNK u Splitu, čime će se simbolično povezati dva grada bogate kazališne tradicije.
Središnje obilježavanje održat će se na dan kada je prije 130 godina zgrada svečano otvorena. U utorak, 14. listopada u 14 sati bit će predstavljena bogata monografija, u čijem stvaranju sudjeluje gotovo dvadeset autora – akademika, teatrologa, muzikologa i uglednih stručnjaka – koji će pružiti sveobuhvatan prikaz povijesti, razvoja i značenja Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.
Istoga dana, u večernjim satima, održat će se svečana predstava te dodjela Nagrade „Tito Strozzi“,kojom se odaje priznanje najistaknutijim umjetničkim postignućima HNK u Zagrebu u protekloj sezoni.
Krajem godine, u studenome, otvorit će se nova scena Hrvatskoga narodnog kazališta u Ulici Božidara Adžije, što će označiti povijesni iskorak središnjega hrvatskog kazališta.
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu poziva publiku da se pridruži ovome značajnom jubileju, u kojem će se spojiti prošlost, sadašnjost i budućnost jedne od najvažnijih kulturnih institucija Republike Hrvatske.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.