Rujan u Zagrebu donosi više od povratka u rutinu – donosi povratak Maje Posavec na domaću scenu, i to u velikom, konceptualnom stilu. Nakon dvogodišnje berlinske epopeje, gdje je magistrirala na prestižnom sveučilištu Catalyst, glazbenica, glumica i autorica predstavlja novi autorski projekt pod imenom POMA – imaginarnu junakinju i alter ego koji spaja svjetove stvarnog i zamišljenog, glazbenog i kazališnog.
Predstava-koncert „Leaving a Lover“, koja nas očekuje 16. rujna u Zagrebačkom kazalištu mladih, nije tek promocija albuma – to je emocionalni spektakl u kojem glazba, pripovijedanje i vizualna umjetnost ulaze u suptilan dijalog.
Umjetnički alter ego za novu fazu stvaranja
Kao POMA, Maja Posavec se oslobađa očekivanja i ulazi u novu dimenziju ženskog izraza. Kroz sedam pjesama, koje čine srž albuma, vodi nas na poetsko putovanje ostavljanja – ljubavnika, narativa, uloga koje nam drugi (ili mi sebi) nameću. Svaka pjesma je jedno poglavlje, jedna faza tog procesa, a sve zajedno čine emotivnu mapu ženske autentičnosti, ranjivosti i slobode.
Inspiraciju je pronašla u bajkama – od Trnoružice do Žene-Pauka, od hrvatske narodne “Zle žene” do osobnih priča koje svakodnevno prešućujemo. POMA progovara umjesto svih tih junakinja – ali ovaj put sama piše svoj kraj.
Večer u znaku poezije, jazza i kazališta
Maja okuplja poznate suradnike: njezinu glazbenu ekipu čine Ivan Kapec, Borko Rupena, Jurica Štelma, Mario Bočić i Hrvoje Galler, a sve pjesme s albuma snimljene su u studiju Svena Pavlovića s bogatim, intimnim aranžmanima.
Osim novog materijala, na koncertu ćemo čuti i pjesme iz prethodnih kantautorskih faza, kao i neka glazbena iznenađenja. Publika će prvi put moći nabaviti i vinilno izdanje albuma, objavljeno u suradnji s Croatia Recordsom.
Zašto ne smijete propustiti ovaj događaj?
Zato što nemamo svaki dan priliku pogledati predstavu koja nas tjera da osjetimo, promislimo i čujemo žene na jedan drugačiji način. “Leaving a Lover” nije samo glazbeni projekt – to je intimna, snažna i duboko umjetnička izjava, nježna i moćna istovremeno. A POMA? POMA nas poziva da i sami nađemo svoju priču među notama i riječima.
Ulaznice za ovaj jedinstveni performans uskoro će biti dostupne – a mi znamo gdje ćemo biti sredinom rujna.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.