Rujan u Zagrebu donosi više od povratka u rutinu – donosi povratak Maje Posavec na domaću scenu, i to u velikom, konceptualnom stilu. Nakon dvogodišnje berlinske epopeje, gdje je magistrirala na prestižnom sveučilištu Catalyst, glazbenica, glumica i autorica predstavlja novi autorski projekt pod imenom POMA – imaginarnu junakinju i alter ego koji spaja svjetove stvarnog i zamišljenog, glazbenog i kazališnog.
Predstava-koncert „Leaving a Lover“, koja nas očekuje 16. rujna u Zagrebačkom kazalištu mladih, nije tek promocija albuma – to je emocionalni spektakl u kojem glazba, pripovijedanje i vizualna umjetnost ulaze u suptilan dijalog.
Umjetnički alter ego za novu fazu stvaranja
Kao POMA, Maja Posavec se oslobađa očekivanja i ulazi u novu dimenziju ženskog izraza. Kroz sedam pjesama, koje čine srž albuma, vodi nas na poetsko putovanje ostavljanja – ljubavnika, narativa, uloga koje nam drugi (ili mi sebi) nameću. Svaka pjesma je jedno poglavlje, jedna faza tog procesa, a sve zajedno čine emotivnu mapu ženske autentičnosti, ranjivosti i slobode.
Inspiraciju je pronašla u bajkama – od Trnoružice do Žene-Pauka, od hrvatske narodne “Zle žene” do osobnih priča koje svakodnevno prešućujemo. POMA progovara umjesto svih tih junakinja – ali ovaj put sama piše svoj kraj.
Večer u znaku poezije, jazza i kazališta
Maja okuplja poznate suradnike: njezinu glazbenu ekipu čine Ivan Kapec, Borko Rupena, Jurica Štelma, Mario Bočić i Hrvoje Galler, a sve pjesme s albuma snimljene su u studiju Svena Pavlovića s bogatim, intimnim aranžmanima.
Osim novog materijala, na koncertu ćemo čuti i pjesme iz prethodnih kantautorskih faza, kao i neka glazbena iznenađenja. Publika će prvi put moći nabaviti i vinilno izdanje albuma, objavljeno u suradnji s Croatia Recordsom.
Zašto ne smijete propustiti ovaj događaj?
Zato što nemamo svaki dan priliku pogledati predstavu koja nas tjera da osjetimo, promislimo i čujemo žene na jedan drugačiji način. “Leaving a Lover” nije samo glazbeni projekt – to je intimna, snažna i duboko umjetnička izjava, nježna i moćna istovremeno. A POMA? POMA nas poziva da i sami nađemo svoju priču među notama i riječima.
Ulaznice za ovaj jedinstveni performans uskoro će biti dostupne – a mi znamo gdje ćemo biti sredinom rujna.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.