Tišina koja konačno progovara: Lijepi interijeri Zagreba na kazališnim daskama
U proljetnom ritmu grada, kad ulice mirišu na lipu i novi početak, zagrebački Arterarij poziva nas da zastanemo, zašutimo i poslušamo. Ne sebe, ne druge, već zidove. Zidove koji pamte. Zidove koji svjedoče. Zidove koji napokon progovaraju u kazališnoj premijeri Lijepi interijeri: Zagreb, autorskom projektu nastalom prema tekstu Monike Herceg, u režiji Romana Nikolića.
Premijera će se održati u četvrtak, 15. svibnja 2025., u prostoru Arterarija na adresi Antuna Heinza 2a, dok su reprizne izvedbe zakazane za 17. i 18. svibnja u 20 sati.
Ova predstava nije samo kazalište – to je emocionalna topografija Zagreba, grada u kojem se sjećanja preklapaju sa sadašnjošću, u kojem svaka soba skriva priču, a svaki hodnik odjekuje šutnjom koju više ne možemo ignorirati. U intimnoj atmosferi Arterarijeve pozornice, susreću se dvije žene – dvije sudbine, dva pogleda na svijet, dvije tišine koje konačno progovaraju.
Izvedbu potpisuju glumačke veličine Alma Prica i Dragana Varagić, koje svojim prisustvom nose sav teret i svu nježnost teksta. Njihov susret je metafora otpora – ne samo prema zaboravu, već i prema nemoći da priznamo ono što boli. Režijski rukopis Romana Nikolića i dramaturgija koju su oblikovali Dorotea Šušak i Nikolić, ne dopuštaju nam da ostanemo pasivni promatrači. Ovo je predstava koja nas poziva da se suočimo s vlastitim “lijepim interijerima” – prostorima koje uređujemo da bi izgledali savršeno, a u kojima još uvijek odjekuju nerazriješene povijesti.
Na tematskoj razini, predstava progovara o ratnim deložacijama i nasilnim iseljavanjima tijekom 90-ih u Zagrebu – ali to čini bez patetike, kroz emotivno iskrenu i nijansiranu izvedbu. Ona ne traži krivce. Traži razumijevanje. Traži prisutnost. I traži – budućnost.
U vremenu kad je lako okrenuti glavu i još lakše zaboraviti, Lijepi interijeri: Zagreb nas poziva da budemo svjedoci. Da budemo oni koji slušaju. Da budemo oni koji će reći: dosta je šutnje.
Predstava je dio stvaralačkog opusa umjetničke organizacije Arterarij, poznate po hrabrim i društveno angažiranim projektima koji tematiziraju marginalizirane priče i otvaraju prostor za dijalog. Produkciju potpisuju Pavla Miličić i Tatjana Aćimović, a vizualni identitet oblikovao je fotograf Sanjin Kaštelan.
Ulaznice za sve izvedbe dostupne su isključivo putem platforme www.ulaznice.hr i na njihovim prodajnim mjestima. Više o projektu i Arterariju: arterarij.hr.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.