Tišina koja konačno progovara: Lijepi interijeri Zagreba na kazališnim daskama
U proljetnom ritmu grada, kad ulice mirišu na lipu i novi početak, zagrebački Arterarij poziva nas da zastanemo, zašutimo i poslušamo. Ne sebe, ne druge, već zidove. Zidove koji pamte. Zidove koji svjedoče. Zidove koji napokon progovaraju u kazališnoj premijeri Lijepi interijeri: Zagreb, autorskom projektu nastalom prema tekstu Monike Herceg, u režiji Romana Nikolića.
Premijera će se održati u četvrtak, 15. svibnja 2025., u prostoru Arterarija na adresi Antuna Heinza 2a, dok su reprizne izvedbe zakazane za 17. i 18. svibnja u 20 sati.
Ova predstava nije samo kazalište – to je emocionalna topografija Zagreba, grada u kojem se sjećanja preklapaju sa sadašnjošću, u kojem svaka soba skriva priču, a svaki hodnik odjekuje šutnjom koju više ne možemo ignorirati. U intimnoj atmosferi Arterarijeve pozornice, susreću se dvije žene – dvije sudbine, dva pogleda na svijet, dvije tišine koje konačno progovaraju.
Izvedbu potpisuju glumačke veličine Alma Prica i Dragana Varagić, koje svojim prisustvom nose sav teret i svu nježnost teksta. Njihov susret je metafora otpora – ne samo prema zaboravu, već i prema nemoći da priznamo ono što boli. Režijski rukopis Romana Nikolića i dramaturgija koju su oblikovali Dorotea Šušak i Nikolić, ne dopuštaju nam da ostanemo pasivni promatrači. Ovo je predstava koja nas poziva da se suočimo s vlastitim “lijepim interijerima” – prostorima koje uređujemo da bi izgledali savršeno, a u kojima još uvijek odjekuju nerazriješene povijesti.
Na tematskoj razini, predstava progovara o ratnim deložacijama i nasilnim iseljavanjima tijekom 90-ih u Zagrebu – ali to čini bez patetike, kroz emotivno iskrenu i nijansiranu izvedbu. Ona ne traži krivce. Traži razumijevanje. Traži prisutnost. I traži – budućnost.
U vremenu kad je lako okrenuti glavu i još lakše zaboraviti, Lijepi interijeri: Zagreb nas poziva da budemo svjedoci. Da budemo oni koji slušaju. Da budemo oni koji će reći: dosta je šutnje.
Predstava je dio stvaralačkog opusa umjetničke organizacije Arterarij, poznate po hrabrim i društveno angažiranim projektima koji tematiziraju marginalizirane priče i otvaraju prostor za dijalog. Produkciju potpisuju Pavla Miličić i Tatjana Aćimović, a vizualni identitet oblikovao je fotograf Sanjin Kaštelan.
Ulaznice za sve izvedbe dostupne su isključivo putem platforme www.ulaznice.hr i na njihovim prodajnim mjestima. Više o projektu i Arterariju: arterarij.hr.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.