Kad život zadaje najteže udarce: Predstava „Matija“ koja dirne ravno u srce roditelja i djece
Zagreb ovog rujna postaje mjesto gdje kazalište više nije samo bijeg od stvarnosti – već zrcalo života, boli i nade. Predstava Matija, inspirirana potresnim romanom Drage Hedla, stiže u Arterarij i donosi priču koja će vas natjerati da zastanete, duboko udahnete i preispitate vlastite odnose s najbližima.
Autobiografski roman hrvatskog istraživačkog novinara jednog je od najsnažnijih svjedočanstava o gubitku, depresiji i paklu birokracije. Matija, Hedlov sin, tragično je preminuo u Americi, a otac u 37 poglavlja secira put od trenutka gubitka do povratka sina u rodni Osijek. Taj intimni materijal, bez patetike, sada na sceni oživljava kroz dramatizaciju i režiju Patrika Lazića, nudeći originalna teatarska rješenja i svjež, emotivan scenski doživljaj.
U izvedbi Dražena Bratulića, Doris Šarić Kukuljice i Domagoja Ikića, publika ulazi u svijet roditelja koji se suočavaju s nemjerljivom boli – prizor roditelja koji prima najstrašniju vijest o svome djetetu pogađa u srce, ali priča ne ostavlja gledatelja u beznađu. Kroz sjećanja iz Matijina života, predstava nježno i iskreno propituje teme depresije, sindroma izgaranja, terora uspjeha, usamljenosti i američkog sna.
No Matija nije samo tragična ispovijest. Ona je i podsjetnik na snagu čovjeka da preživi nemoguće, na važnost svakog trenutka s voljenima i na nježnost koju često zaboravljamo pokazati. Kazalište ovdje postaje mjesto iscjeljenja, refleksije i suosjećanja.
Premijera je u petak, 19. rujna u 19:30, a reprize slijede 21. i 22. rujna u istom terminu, u Arterariju, Antuna Heinza 2a, Zagreb. Ulaznice su dostupne isključivo na www.ulaznice.hr i njihovim prodajnim mjestima.
Ako ste spremni suočiti se s najdubljim emocijama i dopustiti kazalištu da vas nauči cijeniti život u njegovoj ranjivosti i ljepoti, Matija je predstava koju ne smijete propustiti.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.