Zašto će Delbonovo „Buđenje“ biti kazališni događaj o kojem će Zagreb još dugo pričati?
Kad se svjetla ugase, a tišina obgrli gledalište, u Gradskom kazalištu Gavella 27. rujna dogodit će se nešto što nadilazi običnu predstavu. Četvrti i završni naslov ovogodišnjeg, 22. Festivala svjetskog kazališta donosi jedno od najintimnijih i najsnažnijih djela talijanskog redatelja i glumca Pippa Delbona – „Il Risveglio“ (Buđenje).
Ovo nije tek kazališni komad, već poetski i fizički ritual, poziv na preispitivanje vlastitih granica, strahova i snova. Delbono, poznat po svojim emotivno nabijenim i estetski upečatljivim predstavama, ovaj put piše isključivo vlastitim riječima – pričama i pjesmama koje uranjaju duboko u osobno, a istovremeno reflektiraju kolektivno iskustvo. Njegove riječi prizivaju krhkost i nadu, a publika postaje sudionik procesa ponovnog rođenja.
Glazba, uvijek središnji element njegovih djela, u ovom je slučaju posebno snažna. Virtuozni violončelist Giovanni Ricciardi uživo oblikuje zvučni krajolik, dok ritmovi sedamdesetih i snažna izvedba Delbonove Kompanije stvaraju emotivni ples između tuge i nježnosti, oproštaja i prkosa. Delbonova poruka odzvanja: „Moraš plesati, plesati u svom ratu“ – i taj ples postaje i oproštaj i obećanje, ali i čin otpora koji nam je danas potreban više nego ikad prije.
Nakon uspjeha u milanskom Piccolo Teatru i pariškom Théâtre du Rond-Point, te brojnih europskih pozornica, „Il Risveglio“ stiže u Zagreb kao završni pečat Festivala svjetskog kazališta. No, ovo nije samo završetak – već i novo poglavlje. „Buđenje“ nas pita: kako ponovno živjeti nakon što je sve stalo? I dok svatko od nas traži vlastiti odgovor, Delbono ga pretvara u kazališnu magiju.
Ako postoji trenutak kada umjetnost nadilazi samu sebe i postaje zajednički prostor tišine, nježnosti i prisutnosti – onda je to upravo sada, u Gavelli, na zatvaranju Festivala svjetskog kazališta.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
Božićna kolekcija Intimissimija ove sezone donosi savršenu ravnotežu između udobnosti, razigranog blagdanskog šarma i luksuza koji je postao zaštitni znak talijanskog brenda. Intimissimi i ove godine ostaje vjeran svojoj estetici profinjene jednostavnosti, ali je blagdanskoj liniji dao dodatnu notu topline i vedrine kroz motive koji prizivaju bezbrižnost i radost prosinca. Kolekcija je osmišljena kao posveta domu, blagdanskom raspoloženju i malim ritualima koji se vežu uz kraj godine, a naglasak je stavljen na meke siluete, nježne linije i materijale koji pružaju ugodu od prvog dodira s kožom.
Donje rublje koje se vidi tek u naznakama, ali ostavlja dojam cijele modne priče. Pidžame koje nas vraćaju osjećaju doma, toplini i ritualima zbog kojih volimo prosinac. I estetika koja kombinira nostalgiju i suvremenost tako skladno da se čini kako je stvorena upravo za ovo blagdansko razdoblje. Intimissimi u svojoj božićnoj kolekciji 2025. još jednom dokazuje da je ljepota neraskidivo povezana s osjećajem – onim tihim, intimnim trenutkom kada se pogledamo u ogledalo i osjetimo istinsku mekoću vlastite ženstvenosti.
Blagdani uvijek iznova otvaraju isto pitanje: što pokloniti ljudima koje volimo, a da bude osobno, promišljeno i dovoljno posebno da preživi trenutak darivanja? U svijetu u kojemu najčešće darujemo iskustva koja nestaju već nakon nekoliko dana, sve se više vraćamo predmetima koji nose simboliku, trajnost i emociju. Upravo se tu, već godinama, smješta nakit – tihi pratioc naših dana, mala kapsula osobne povijesti koju nosimo uz kožu.
Božić je vrijeme kada domovi mirišu po kuhanom vinu, svjetlucaju lampicama i ispunjavaju se toplinom obiteljskog zajedništva. To je trenutak kada želimo pokazati pažnju prema ljudima koje volimo i izmamiti im iskren osmijeh kroz darove koji imaju dušu. I dok mnogi još traže inspiraciju, parfumerije Douglas i ove godine donose najbolje božićne ponude – od luksuznih parfema i make-up klasika do elegantnih poklona za dom. U bogatoj ponudi Douglas parfumerija možete pronaći sve što je potrebno za savršeni dar: mirise koji ostavljaju trag, šminku koja ističe ljepotu, ali i čokoladne poslastice koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.