Baletni spektakl u Zagrebu – 200. izvedba baleta Giselle
Jedan od najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza 18. ožujka 2025. godine proslavit će svoju 200. izvedbu, a dvije posebne gala izvedbe baleta održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale.
Jedan od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza pod dirigentskim vodstvom Berislava Šipuša 18. ožujka 2025. godine bit će izveden 200. put.
Od 1965. godine Giselle se na sceniHNK u Zagrebu izvodi gotovo kontinuirano, uz kraće pauze te je sa svojih dvjesto izvedbi jedan od najizvođenijih baleta u ovom kazalištu.
Uz zagrebačke baletane, u Giselle će zaplesati i prvaci milanske La Scale
Dvije posebne gala izvedbe baleta Giselle održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale. Ulogu Giselle 30. travnja tumačit će Nicoletta Manni, primabalerina Baleta Teatro alla Scala, dok će ulogu grofa Albrechta igrati Guilherme Gameiro Alves. Na izvedbi 3. svibnja, ulogu Giselle tumačit će Iva Vitić Gameiro, a grofa Albrechta prvak milanskog kazališta Timofej Andrijashenko.
Nicoletta Manni i Timofej Andrijashenko oduševili su zagrebačku publiku u izvedbama Labuđeg jezera prošle godine, a talijanska primabalerina i prvak La Scale bili su gosti i Baletnog gala koncerta 2023. godine. Ovaj put vraćaju se u zagrebački HNK kako bi zajedno s plesačima Baleta HNK pružili publici nezaboravan baletni doživljaj.
Gala izvedba baleta Giselle 3. svibnja, bit će posvećena i sjećanju na tragediju raketiranja Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu 1995. godine.
U trenutku napada, u baletnoj dvorani održavao se redovni pokus međunarodnog baletnog projekta pod naslovom Donauballett te je ranjeno sedamnaest baletnih umjetnika među kojima su bili i baletna majstorica Božica Lisak, tadašnja ravnateljica Baleta Almira Osmanović kao i gostujući koreograf Krzysztof Pastor. Ovim posebnim događajem odaje se počast svim žrtvama i podsjeća na važnost umjetnosti kao simbola otpornosti i zajedništva.
Balet Giselle u Zagrebu se izvodi od 19. stoljeća
Uloga Giselle, seoske djevojke koja umire zbog nesretne ljubavi, privlačna prvenstveno zbog interpretativne složenosti, zasigurno je san svake balerine, a na zagrebačkoj pozornici, u ovih dvije stotine izvedbi plesale su ju neke od najznačajnijih hrvatskih baletnih umjetnica kao što su Ivanka Žunac, Đurđica Ludvig, Vesna Butorac Blaće, Almira Osmanović, Lidija Mila Milovac, Ljiljana Gvozdenović, Irena Pasarić, Mihaela Devald Roksandić, Edina Pličanić, a danas tu ulogu plešu prvakinje baleta Iva Vitić Gameiro, Natalija Kosovac, Asuka Maruo, te Rieka Suzuki Sumitomo.
Giselle je u Zagrebu prvi put izvedena 21. siječnja 1897. godine. U programskoj cedulji ime koreografa nije navedeno, no pretpostavlja se da je sama Ema Grondona, prva zagrebačka Giselle bila ujedno i prva koreografkinja ovog baleta. Od tada pa do danas, Giselle se na pozornicu zagrebačkog HNK vraćala čak sedam puta i to u koreografijama Gradimira Hadžislavkovića, Attilia Labisa, Dinka Bogdanića, Iraide Lukašove te Joséa Carlosa Martíneza.
U prosinačkom ozračju Zagreba, kada se gradske ulice prepliću sa svjetlom blagdana i tihim očekivanjem umjetničkih susreta, Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu obilježava 155. godišnjicu svoga djelovanja kao institucija koja je kroz desetljeća oblikovala kulturni identitet grada i države.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.