Baletni spektakl u Zagrebu – 200. izvedba baleta Giselle
Jedan od najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza 18. ožujka 2025. godine proslavit će svoju 200. izvedbu, a dvije posebne gala izvedbe baleta održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale.
Jedan od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza pod dirigentskim vodstvom Berislava Šipuša 18. ožujka 2025. godine bit će izveden 200. put.
Od 1965. godine Giselle se na sceniHNK u Zagrebu izvodi gotovo kontinuirano, uz kraće pauze te je sa svojih dvjesto izvedbi jedan od najizvođenijih baleta u ovom kazalištu.
Uz zagrebačke baletane, u Giselle će zaplesati i prvaci milanske La Scale
Dvije posebne gala izvedbe baleta Giselle održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale. Ulogu Giselle 30. travnja tumačit će Nicoletta Manni, primabalerina Baleta Teatro alla Scala, dok će ulogu grofa Albrechta igrati Guilherme Gameiro Alves. Na izvedbi 3. svibnja, ulogu Giselle tumačit će Iva Vitić Gameiro, a grofa Albrechta prvak milanskog kazališta Timofej Andrijashenko.
Nicoletta Manni i Timofej Andrijashenko oduševili su zagrebačku publiku u izvedbama Labuđeg jezera prošle godine, a talijanska primabalerina i prvak La Scale bili su gosti i Baletnog gala koncerta 2023. godine. Ovaj put vraćaju se u zagrebački HNK kako bi zajedno s plesačima Baleta HNK pružili publici nezaboravan baletni doživljaj.
Gala izvedba baleta Giselle 3. svibnja, bit će posvećena i sjećanju na tragediju raketiranja Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu 1995. godine.
U trenutku napada, u baletnoj dvorani održavao se redovni pokus međunarodnog baletnog projekta pod naslovom Donauballett te je ranjeno sedamnaest baletnih umjetnika među kojima su bili i baletna majstorica Božica Lisak, tadašnja ravnateljica Baleta Almira Osmanović kao i gostujući koreograf Krzysztof Pastor. Ovim posebnim događajem odaje se počast svim žrtvama i podsjeća na važnost umjetnosti kao simbola otpornosti i zajedništva.
Balet Giselle u Zagrebu se izvodi od 19. stoljeća
Uloga Giselle, seoske djevojke koja umire zbog nesretne ljubavi, privlačna prvenstveno zbog interpretativne složenosti, zasigurno je san svake balerine, a na zagrebačkoj pozornici, u ovih dvije stotine izvedbi plesale su ju neke od najznačajnijih hrvatskih baletnih umjetnica kao što su Ivanka Žunac, Đurđica Ludvig, Vesna Butorac Blaće, Almira Osmanović, Lidija Mila Milovac, Ljiljana Gvozdenović, Irena Pasarić, Mihaela Devald Roksandić, Edina Pličanić, a danas tu ulogu plešu prvakinje baleta Iva Vitić Gameiro, Natalija Kosovac, Asuka Maruo, te Rieka Suzuki Sumitomo.
Giselle je u Zagrebu prvi put izvedena 21. siječnja 1897. godine. U programskoj cedulji ime koreografa nije navedeno, no pretpostavlja se da je sama Ema Grondona, prva zagrebačka Giselle bila ujedno i prva koreografkinja ovog baleta. Od tada pa do danas, Giselle se na pozornicu zagrebačkog HNK vraćala čak sedam puta i to u koreografijama Gradimira Hadžislavkovića, Attilia Labisa, Dinka Bogdanića, Iraide Lukašove te Joséa Carlosa Martíneza.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Pjevačica i bivša predstavnica Hrvatske na Eurosongu otkrila je intimni trenutak sreće i podijelila fotografije sa svojim partnerom, uz dirljivu poruku o zahvalnosti i ljubavi.
Sedmerostruka dobitnica Porina pokazala je da se ne boji modnih iskoraka – crna čipkana haljina domaćeg brenda ELFS dokaz je da Mia zna balansirati seksepil i sofisticiranost.