Baletni spektakl u Zagrebu – 200. izvedba baleta Giselle
Jedan od najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza 18. ožujka 2025. godine proslavit će svoju 200. izvedbu, a dvije posebne gala izvedbe baleta održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale.
Jedan od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu, Giselle Adolphea Adama, u koreografiji Joséa Carlosa Martíneza pod dirigentskim vodstvom Berislava Šipuša 18. ožujka 2025. godine bit će izveden 200. put.
Od 1965. godine Giselle se na sceniHNK u Zagrebu izvodi gotovo kontinuirano, uz kraće pauze te je sa svojih dvjesto izvedbi jedan od najizvođenijih baleta u ovom kazalištu.
Uz zagrebačke baletane, u Giselle će zaplesati i prvaci milanske La Scale
Dvije posebne gala izvedbe baleta Giselle održat će se 30. travnja i 3. svibnja kada će na pozornici HNK u Zagrebu uz prvake Baleta zaplesati i prvaci milanske La Scale. Ulogu Giselle 30. travnja tumačit će Nicoletta Manni, primabalerina Baleta Teatro alla Scala, dok će ulogu grofa Albrechta igrati Guilherme Gameiro Alves. Na izvedbi 3. svibnja, ulogu Giselle tumačit će Iva Vitić Gameiro, a grofa Albrechta prvak milanskog kazališta Timofej Andrijashenko.
Nicoletta Manni i Timofej Andrijashenko oduševili su zagrebačku publiku u izvedbama Labuđeg jezera prošle godine, a talijanska primabalerina i prvak La Scale bili su gosti i Baletnog gala koncerta 2023. godine. Ovaj put vraćaju se u zagrebački HNK kako bi zajedno s plesačima Baleta HNK pružili publici nezaboravan baletni doživljaj.
Gala izvedba baleta Giselle 3. svibnja, bit će posvećena i sjećanju na tragediju raketiranja Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu 1995. godine.
U trenutku napada, u baletnoj dvorani održavao se redovni pokus međunarodnog baletnog projekta pod naslovom Donauballett te je ranjeno sedamnaest baletnih umjetnika među kojima su bili i baletna majstorica Božica Lisak, tadašnja ravnateljica Baleta Almira Osmanović kao i gostujući koreograf Krzysztof Pastor. Ovim posebnim događajem odaje se počast svim žrtvama i podsjeća na važnost umjetnosti kao simbola otpornosti i zajedništva.
Balet Giselle u Zagrebu se izvodi od 19. stoljeća
Uloga Giselle, seoske djevojke koja umire zbog nesretne ljubavi, privlačna prvenstveno zbog interpretativne složenosti, zasigurno je san svake balerine, a na zagrebačkoj pozornici, u ovih dvije stotine izvedbi plesale su ju neke od najznačajnijih hrvatskih baletnih umjetnica kao što su Ivanka Žunac, Đurđica Ludvig, Vesna Butorac Blaće, Almira Osmanović, Lidija Mila Milovac, Ljiljana Gvozdenović, Irena Pasarić, Mihaela Devald Roksandić, Edina Pličanić, a danas tu ulogu plešu prvakinje baleta Iva Vitić Gameiro, Natalija Kosovac, Asuka Maruo, te Rieka Suzuki Sumitomo.
Giselle je u Zagrebu prvi put izvedena 21. siječnja 1897. godine. U programskoj cedulji ime koreografa nije navedeno, no pretpostavlja se da je sama Ema Grondona, prva zagrebačka Giselle bila ujedno i prva koreografkinja ovog baleta. Od tada pa do danas, Giselle se na pozornicu zagrebačkog HNK vraćala čak sedam puta i to u koreografijama Gradimira Hadžislavkovića, Attilia Labisa, Dinka Bogdanića, Iraide Lukašove te Joséa Carlosa Martíneza.
U Zagrebačkom kazalištu mladih, u petak je održana praizvedba ACID/KISELINA, Tene Štivičić, u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarskasa, u koprodukciji s Litavskim nacionalnim dramskim kazalištem iz Vilniusa.
Zagrebačko kazalište mladih ovog prosinca donosi praizvedbu drame ACID/Kiselina, autorice Tene Štivičić, u režiji renomiranog Antanasa Obcarskasa, litavskog redatelja koji u Zagrebu ostvaruje svoj hrvatski debi. Predstava nas vodi iza kulisa umjetničkog svijeta, otkrivajući suptilne dinamike moći, neizgovorene pritiske i odnose koji oblikuju kreativne kolektive – i ljude koji u njima sudjeluju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada gledali na domaćoj sceni.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.