World Design Week sastoji se od 44 tjedna dizajna i festivala diljem svijeta i neprestano raste, a unatrag tri godine i Zagreb Design Week dio je mreže koja povezuje kreativne urbane festivale rastućih metropola i njihove partnere, poput akademija i tvrtki koje predstavljaju industriju dizajna. Cilj je promicanje suradnje u području dizajna i razvoj gospodarstva kreativnih područja, a dijeleći znanja i resurse, potiče se razmjena proizvoda, talenata i ideja, održivi razvoj i rast pojedinačnih dizajnerskih događaja.
Na inicijativu Zagreb Design Weeka koji će se održati 25. – 29. rujna u Jadran filmu će se po prvi put predstaviti izložbe nastale kao plod suradnje članica međunarodnog udruženja tjedana dizajna, World Design Weeks network. Pozivu ZGDW-a odazvali su se festivali dizajna iz Čilea i Meksika. Cilj inicijative produžiti je život izložbama u koje je uloženo puno truda i sredstava, da bi trajale svega nekoliko dana na festivalima dizajna.
Percepción Peculiar je internetska platforma koja sažima jedinstvena iskustva i perspektive onih koji su odrasli ili živjeli s obje strane granice SAD-a i Meksika, odnosno San Diega i Tijuane . Putem ove platforme, kreativci, umjetnici i dizajneri dijele načine na koje ovo bikulturalno iskustvo utjecalo na njihove osobne i profesionalne živote. Izložba Percepción Peculiar je prozor u bogatu tapiseriju bikulturalnih iskustava koja karakteriziraju regiju Tijuana — San Diego. Njihovi radovi odražavaju spoj kultura i utjecaj pograničnog života na kreativnost i dizajn, a riječ je o grafičkom dizajnu i ilustraciji nastalom u razdoblju od 2010. do 2020.; odnosno reprezentativnom pregledu regionalnih talenata, prepoznatih kao kolektiv pojedinaca. Ovaj odabir omogućava promatranje i promišljanje djela u svoj njegovoj zemljopisnoj i semantičkoj specifičnosti, odnosno uzimajući u obzir mnogostrukost mogućih interpretacija. Percepción Peculiar predstavlja sve ono što imaju za reći, na temelju vlastitog iskustva odrastanja ili življenja s obje strane granice. Kustosica izložbe je dr. Norma Iglesias Prieto, a stručni partner Quéretaro Design Week.
Još jedna izložba nastala je kao rezultat suradnje umjetnika iz Meksika i SAD-a. Tijuana Design Week i Tipografía México (TMX) predstavljaju Transborder Typeface kao amblem prekograničnog kolaborativnog dizajna, posebno kreiranog za svjetsku prijestolnicu dizajna Tijuana San Diego 2024. Transborder Typeface je zaslonski font koji su izradila dva dizajnera, jedan iz Tijuane i drugi iz San Diega, koji nastoji odražavati i stvoriti utjecaj kroz regionalnu vizualnu komunikaciju putem slova. Ova dva pogranična grada pripadaju različitim zemljama s različitim, ali zajedničkim jezicima i različitim, ali paralelnim kulturama, koje zauzvrat dijele isto geografsko područje udaljemo samo 25 kilometara. Transborder Typeface je besplatno dostupan prema SIL-u OFL-u i Creative Commons Licence, naglašavajući time poruku da dizajn ne poznaje granice. Projekt će predstaviti dizajneri tipografije u petak 27. 9. u 17h, online predavanjem.
Procjenjuje se da u Čileu živi 120.000 Hrvata ili osoba hrvatskog podrijetla. Snažni bilateralni odnosi svjedoče o tome da je Čile jedna od najvažnijih hrvatskih iseljeničkih zajednica u svijetu. Gotovo da nema područja u kojem barem jedan potomak Hrvata nije postigao golem uspjeh, štoviše, Čileanci su na izborima izabrali i predsjednika koji ima hrvatske korijene, Gabriela Borića. Izložba Sud Emergente, The Emerging South ili Nadolazeći jug, izložba je nastala u suradnji s LOCAL, čileanskom organizacijom za promociju čileanskog dizajna, a nudi uvid u trenutno stanje i nove trendove, scene grafičkog dizajna u Čileu. Dvadeset mladih grafičkih dizajnera predstavlja se s dvadeset plakata, a njihovi se radovi ističu visokom tehničkom kvalitetom i širokom estetikom. Bave se suvremenim temama koje odražavaju kulturnu raznolikost i različita razmišljanja u globalnom kontekstu. Izložba nastoji smjestiti čileanski dizajn u međunarodni kontekst, ističući talent i kreativnost scene i pozicionirajući Čile kao relevantnog igrača na suvremenoj, globalnoj, dizajnerskoj sceni. The Emerging South pokazuje sposobnost inoviranja i generiranja novih trendova u grafičkom dizajnu, integrirajući elemente identiteta tipične za teritorij, lokalne kulturološke sukobe lokalne i nevjerojatnu sposobnost autora za eksperimentiranje.
U kontekstu tehnike i internetske kulture, mnogi od izloženih projekata dovode u pitanje fizičke i teritorijalne granice, iskorištavajući mogućnosti koje nudi tehnologija za stvaranje djela koja nadilaze geografska i kulturološka ograničenja. Od međunarodne suradnje do online projekata koji se mogu doživjeti s bilo kojeg mjesta u svijetu, ovi radovi odražavaju fluidnu i globaliziranu prirodu suvremenog dizajna. Dizajneri istražuju nove oblike izražavanja koji se odvajaju od tradicionalnih fizičkih i teritorijalnih ograničenja, otvarajući nove horizonte i kreativne mogućnosti. Svaki izloženi rad jedinstven je u svom pristupu i izvedbi, ali svima je zajednički osjećaj originalnosti i smjelosti koji odražavaju bogatu raznolikost suvremenog čileanskog dizajna. Kustos izložbe Joaquín Béjares, održat će predavanje na ZGDW-u.
Design Week Zagreb, održat će se u Jadran filmu 25. – 29. rujna. Ulaz na ZGDW je slobodan. Više informacija na stranici: http://zagrebdesignweek.com/
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
Ove zime, jedno od najljepših mjesta hrvatske kulturne baštine postaje pozornica na kojoj svjetlo preuzima glavnu ulogu. Dvorac Trakošćan, simbol plemićke elegancije i romantičarskog duha, pretvara se u „Dvorac svjetla“ – spektakularnu svjetlosnu izložbu koja spaja umjetnost, povijest i emociju. Perivoj i park-šuma koji okružuju dvorac, poznati po svojoj mirnoći i prirodnom šarmu, dobit će sasvim novu dimenziju. Od 7. studenog 2025. do 11. siječnja 2026., Trakošćan će zasjati tisućama svjetlosnih instalacija koje stvaraju bajkoviti svijet u kojem prošlost diše kroz svjetlo, a svaka šetnja postaje putovanje kroz vrijeme.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.