Gradska galerija Striegl 2024. godine otkupila je zbirku radova Milana Steinera, Siščanina koji je značajno obilježio hrvatsko slikarstvo dvadesetog stoljeća. Značaj, zaokruženost, umjetnička i povijesna vrijednost ovog otkupa od 147 crteža, akvarela i uljanih slika te bogate arhivsko-dokumentarne građe Milana Steinera iznimno je važna ne samo za Grad Sisak nego i za stvaranje cjelovite slike hrvatske umjetnosti.
Po otvaranju Holandske kuće u Sisku, Gradska galerija Striegl pokrenula je rad na realizaciji velike Steinerove izložbe. Izložba pod nazivom „U snu Steiner“ predstavit će cjelovitu zbirku koju čine otkupljena djela Milana Steinera. Ovaj izložbeni projekt vrijedna je inicijativa i poticaj za razvoj kulturnih politika javnog sektora te služi kao primjer kvalitetne muzejsko-galerijske prakse svim osnivačima javnih muzejsko-galerijskih ustanova. Na ovaj način vrijedne zbirke ostaju sačuvane u cjelini i kao takve ostaju trajno dostupne javnosti, dok se Grad Sisak pozicionira kao sredina koja se odgovorno i propulzivno brine o umjetničkom nasljeđu autora koji su potekli iz Siska i djelovali u njemu, a imaju neprocjenjivu vrijednost za stvaranje cjelovite slike o statusu i pozicijama hrvatske umjetnosti unutar europskog umjetničkog konteksta. Gradonačelnica Grada Siska Kristina Ikić-Baniček izjavila je: „Drago mi je da se Steiner konačno vraća u Sisak koji je njegov rodni grad, mjesto kojem se sve do kraja svog kratkog života uvijek vraćao i kojeg je obuhvatio u svojim djelima. Sisak je sada trajno mjesto gdje će njegov dragocjeni opus biti dostupan javnosti.“
Izložba nije još jedna u nizu izložbenih retrospektiva umjetnika ili prikaz fundusa, već kritički ukazuje na početke i temelje hrvatske moderne, ali i razotkriva neizvjesni i hrabri put kojeg je prošao opus umjetnika Milana Steinera do današnjeg vremena. Poznato je da je pokojni akademik Josip Vaništa naslijedio Steinerovu ostavštinu od Milanova brata Ive Steinera. Vaništa je prihvatio radove Milana Steinera s ogromnom poštovanjem umjetnika prema umjetniku i obvezom što proizlazi iz potrebe posredovanja slikarovih radova u muzejsko-galerijskim inicijativama.
Ovaj otkup, prema brojnim kontaktima sa stručnom zajednicom, ne samo da nagovještava promjenu paradigme otkupa umjetnina za javne ustanove u kulturi nego i pokazuje brigu Grada Siska o umjetničkoj ostavštini dvojice umjetnika koji tvore umjetničke vrijednosti i temelje kulturnog Siska. Također, otkup ove dragocjene zbirke Sisku daje kulturološku i muzeološku osnovu za pozicioniranje Siska kao pozitivnog primjera čuvara i promicatelja moderne i suvremene likovne baštine kontinentalnog dijela Hrvatske, te će ga učvrstiti na popisu nezaobilaznih kulturnih zanimljivosti koje će pohoditi mnogi ljubitelji likovnoga umijeća, a k tomu i otkrivati specifičnosti umjetničkog nasljeđa grada Siska i prirodnih ljepota koje ga okružuju. Za Gradsku galeriju Striegl pak otkup ponuđene zbirke Steinerovih radova znači i utjelovljenje ekskluzivnog fundusa umjetnina dvojice Siščana koji će je uzdići do statusnog simbola galerije koja se odgovorno brine o umjetničkom nasljeđu sredine u kojoj djeluje.
„Velika je privilegija imati pristup i uvid u brojne Steinerove crteže i skice, promatrati ih i proučavati te prezentirati javnosti“, izjavio je autor dizajna postava, suvremeni vizualni umjetnik, Siščanin s milanskom adresom Marko Tadić, te istaknuo: „Steiner je tihi genij, nedovoljno proučavan i premalo izlagan. Njegovo bi prisustvo u Sisku i Zagrebu trebalo biti konstantno.“
Ravnateljica Gradske galerije Striegl i autorica kustoske koncepcije, Alma Trauber, istaknula je kako je projekt Milan Steiner rezultat dugogodišnjeg želje „dosanjanog sna“ Grada Siska i Gradske galerije Striegl da uz opus Strieglove Slave i Steinerov opus smjesti i prezentira u njegovu rodnom gradu. „Sisak kao grad ima dugi odnos s Milanom Steinerom i njegovom umjetničkom ostavštinom. Ne mislim pritom samo na činjenicu da je Sisak Steinerov rodni grad, već i kroz brojne pokušaje u proteklom razdoblju da se Steinerova umjetnička ostavština usidri u Sisku“, rekla je, pa zaključila: „Ova izložba daje uvid u opus jedne samozatajne umjetničke osobnosti, koja je u umjetničkom i svjetonazorskom smislu formirana u burnom razdoblju početka 20. stoljeća i u tom razdoblju bio je hrabri i dosljedni lučonoša kakvih je, nažalost, bilo premalo na našoj umjetničkoj i kulturnoj sceni.“
Vizualni identitet izložbe potpisuje Sven Sorić, također Siščanin: „Povratak Steinera u Sisak važan je događaj za odnos lokalne sredine prema svojoj umjetničkoj ostavštini – značaj Steinera daleko nadmašuje lokalni kontekst, dokaz tome su zapis Krležinog sna, ali i strast Josipa Vanište prema Steinerovu djelu – zahvaljujući ovom velikanu umjetnosti 20 st. Steinerova djela su sačuvana i našla su put kući. Zasad možda nedovoljno poznat našim sugrađanima, Steiner će zasigurno postati dio naše kolektivne memorije.“
Naziv izložbe „U snu Steiner“ u relaciji je sa zapisom sna Miroslava Krleže o Steineru iz 1919. godine, ali i sa snom Siska da opus Milana Steinera trajno i javno bude predstavljen u njegovu rodnom gradu. Nedosanjani san postao je java.
Grad Sisak u potpunosti je financirao otkup zbirke, dok je Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske sufinanciralo pripremne radove za realizaciju izložbe te aktivnosti na dokumentaciji zbirke.
Nacrte izložbenih vitrina potpisuje Mirna Udovčić, dok je same vitrine izradio Nikola Brlek (Superhands). Za povijesni kontekst vremena ostvarena je suradnja s Gradskim muzejem Sisak i višom kustosicom Davorkom Obradović.
Izložba „U snu Steiner“ će biti otvorena od 27. veljače do 31.svibnja 2025.
Što ako biste na putu do posla, u šetnji s prijateljima ili na večernjoj kavi mogli naići na skulpturu, instalaciju ili umjetnički prizor koji vas iznenadi, uspori i natjera da grad pogledate novim očima? Upravo to donosi Okolo, jedinstveni umjetnički projekt koji Zagreb već osam godina pretvara u galeriju na otvorenom.
U Sarajevu je sinoć otvorena izložba “Film Stills” Irme Markulin, umjetnice koja već dva desetljeća svojim radovima neumorno istražuje sliku žene na filmu i izvan njega. Galerija Akademije likovnih umjetnosti postala je prostor u kojem se susreću stvarnost i iluzija, povijest i kritika, ljepota i opomena – sve kroz prizmu jedne teme: kako nas je filmska industrija naučila gledati žene.
U srcu istočnog Londona, među industrijskim siluetama koje sada pulsiraju novom kulturnom energijom, otvara se novo poglavlje u priči o britanskoj kreativnosti. V&A East Storehouse — najambiciozniji projekt ove vrste na svijetu — dočekao je posebnu gošću: Njezino Kraljevsko Visočanstvo Princezu od Walesa. No, njezin posjet nije bio tek kurtoazni obilazak. Ovaj put, princeza je preuzela ulogu kustosice i osobno osmislila mini izložbu Makers and Creators, suptilnu, a snažnu posvetu onima čije ruke, mašta i vizije oblikuju našu svakodnevicu — i naš identitet.
Zamislite grad koji govori fotografijom. Grad koji ne skriva nesavršenosti, nego ih grli. Koji šapuće prošlost, a istovremeno diše budućnost. Ovog ljeta, upravo takav Zagreb možete doživjeti kroz objektiv Damira Fabijanića — jednog od najvažnijih hrvatskih fotografa, koji je gradske skele pretvorio u svoja izložbena platna.
U proljeće 2026., Buckinghamska palača postaje pozornica za priču o stilu koja nadilazi modu. U galeriji The King’s Gallery otvara se izložba Queen Elizabeth II: Her Life in Style – do sada najopsežnija modna retrospektiva posvećena jednoj od najprepoznatljivijih žena 20. i 21. stoljeća. U povodu 100. obljetnice njezina rođenja, ova izložba ne prikazuje samo odjeću – ona pripovijeda život kroz tkanine, krojeve, boje i tihe poruke utkane u svaku haljinu, šešir i svilenu maramu.
U svijetu u kojem se sve više gledamo kroz ekrane, gdje se osjećaji prenose kroz znakove, a stvarnost postaje niz vizualnih šifri, zagrebačka Lauba ovog srpnja pruža priliku da sve to – doslovno – stavimo pod noge. I pritom razmislimo kamo to sve vodi. U središtu tog neobičnog spoja svakodnevice, umjetnosti i simbolike nalazi se Marina Mesar OKO, jedna od najzanimljivijih hrvatskih umjetnica današnjice, poznata po svom snažnom, prepoznatljivom rukopisu i radu koji gotovo uvijek izlazi iz okvira galerijskih zidova.
U sezoni kada Dubrovnik diše punim plućima i svaka kaldrma priča svoju priču, na samim zidinama grada rađa se još jedna – tiha, snažna i neodoljivo lijepa. Tvrđava Bokar, savršeno sačuvana čuvarica povijesti iz 15. stoljeća, od 9. srpnja do 1. rujna postaje pozornica za izložbu "Libertas Bells" renomirane hrvatske umjetnice Dubravke Lošić.
Dubrovačka palača Sponza, nekadašnji dragulj renesansne arhitekture i čuvar bogate povijesti, ponovno je zasjala punim sjajem. Ne samo kao povijesni spomenik, već kao živa umjetnička platforma koja spaja prošlost i sadašnjost. Nakon iscrpne obnove, ovaj prepoznatljivi simbol grada otvorio je svoja vrata izložbi “Iza zidina” akademskog slikara Pietra Bobana – događaju koji je odmah postao kulturni hit Dubrovnika.
Sarajevo Film Festival uvijek je mjesto na kojem se isprepliću film i moda, a ove godine jedan od najupečatljivijih trenutaka crvenog tepiha definitivno je bio dolazak glumca Slavka Sobina. Poznat po svom istančanom stilu i sklonosti odvažnim modnim kombinacijama, Sobin je još jednom dokazao da se ne boji izaći iz okvira i ispričati modnu priču koja je jednako snažna kao i njegova gluma.
Sarajevo Film Festival uvijek je pozornica na kojoj moda igra jednako važnu ulogu kao i film, a ove je godine pažnju privukla Judita Franković Brdar svojim odvažnim i sofisticiranim modnim odabirom. Glumica je na crveni tepih zakoračila u kreaciji brenda Kaftan Studio, dokazujući još jednom da hrabrost i elegancija mogu ići ruku pod ruku.
Korana Gvozdić ponovno je dokazala da ljetni stil može biti i sofisticiran i senzualan, a pritom potpuno opušten. Na terasi okupanoj suncem, uokvirenoj cvjetovima bugenvilije i dalmatinskim krajolikom, odabrala je kombinaciju koja spaja glamur i ležernost – idealan modni recept za vruće dane i večeri na moru.
Malo je horoskopskih znakova koji izazivaju toliko znatiželje, strahopoštovanja i privlačnosti kao što to čini Škorpion. Ovaj znak, kojim vladaju Pluton i Mars, simbolizira intenzitet, transformaciju i moć, pa nije ni čudo da su ljudi rođeni između 23. listopada i 22. studenog često opisivani kao najtajanstveniji među astrološkim znakovima. Škorpion nikada ne prolazi nezapaženo – njihova aura je magnetska, njihov pogled prodoran, a njihova energija sveprisutna. Oni su znak koji voli istraživati dubine života, zaviriti ispod površine i pronaći skrivene istine koje drugi ne primjećuju ili ih se boje otkriti.
Ako mislite da ljeto lagano završava krajem kolovoza, Velika Gorica će vas razuvjeriti. Grad koji se posljednjih godina profilira kao sve poželjnija gastro i glazbena destinacija, od 28. kolovoza do 7. rujna pretvara se u pravu festivalsku galaksiju – The Flying Dish Festival – Street Culture Edition. U zelenilu Parka dr. Franje Tuđmana nastaje čarobna mikrokozmologija hrane, pića i glazbe, mjesto gdje se lokalni kreativci stapaju s globalnim trendovima, a posjetitelji mogu uroniti u iskustvo koje nadilazi samo dobar zalogaj ili koncert.