Nenad Dević izložbom osvaja Galeriju Kaptol
Nova izložba Nenada Devića spaja minimalizam, geometriju i optičke iluzije, donoseći jedinstveno vizualno iskustvo posjetiteljima.
17 prosinca 2024
Deseto izdanje na Zagrebačkom velesajmu.
Najveći festival dizajna u Hrvatskoj, Zagreb Design Week, svoje će jubilarno deseto izdanje na Zagrebačkom velesajmu, od 26. rujna do 1. listopada, obojiti bogatim i raznovrsnim programom ispunjenim izložbama, panelima, modnom revijom, promocijom dizajnerskog namještaja, tradicionalnom dodjelom nagrada te zanimljivim predavanjima. Jedno od tih predavanja edukativnog tona s nostalgičnom notom bit će posvećeno kultnom jugoslavenskom brendu Sebastian te inovativnim konceptima poslovanja i proizvodnje, kao i nemjerljivom utjecaju njegove karizmatične art direktorice Ljube Gamulin, a s čijom će pričom publiku upoznati produkt dizajnerica Sanja Rotter.
Sebastian, „brend kojeg se svi sjećaju, a svi su zaboravili“, kako piše Sanja Rotter u uvodniku svog intervjua s Ljubom Gamulin za dizajn.hr, svoju je slavnu priču započeo davne 1972. godine. Na inicijativu Ljube Gamulin, glasovita putnička agencija Atlas tada je u prostoru renesansne Crkve svetog Sebastiana u Dubrovniku otvorila malu umjetničku galeriju, a vizionarki Gamulin, povjesničarki umjetnosti, filmskoj radnici i svjetskoj putnici, pripao je voditeljski angažman. Na krilima njezina progresivnog promišljanja, rafinirane estetike koju je upila još kao djevojčica u Rimu i inovativnog pristupa poslovanju, Sebastian je vrlo brzo premašio inicijalnu ideju da bude tek galerija koja će oplemeniti ponudu dubrovačkih ulica. Već je i sama galerija bila simbioza dizajnerskog dućana i umjetničkog prostora kakav bismo danas nazvali concept storeom, a Sebastian se prometnuo u brend visokostiliziranih, dizajnerskih proizvoda široke potrošnje dotad neviđen na prostorima bivše Jugoslavije. Kako bi realizirala svoje pedantno promišljene dizajnerske ideje, Gamulin je neumorno tragala za proizvođačima koji bi ih mogli proizvesti i isporučiti, od malih zanatlija do velikih industrijskih pogona. Sebastian je svoje prodajne galerije imao u Varaždinu i u Beogradu, a upravo je ona beogradska, na krilima instantnog uspjeha i vojskom kupaca koji su dolazili iz svakog kutka Jugoslavije, dobila kultni status.
Do početka devedesetih godina, Sebastian je brojao četrdesetak prodajnih punktova diljem Jugoslavije, a program je obuhvaćao nevjerojatnu količinu različitih proizvoda, limene kutije, stakleno posuđe, bilježnice, mape, torbe raznih vrsta, ruksake, pepeljare, olovke, majice, deke, žičane police… Vizija Ljube Gamulin i profinjena estetika Sebastiana bili su prava revolucija u inače jednoličnom i bezidejnom pristupu dizajnu na prostoru bivše države, no onda je čitavoj priči presudio raspad Jugoslavije i početak rata, a epohi sveprisutnog propadanja nije uspio umaknuti niti vizionarski i omiljeni projekt poput Sebastiana. Tome unatoč, Sebastian je ostao utkan u kolektivno sjećanje njegovih suvremenika, posebice u Dubrovniku i Beogradu. Nevjerojatnu priču o njegovom nastanku, vrhuncu i propasti, kao i o njegovoj karizmatičnoj i svestranoj art direktorici Ljubi Gamulin, te o svojoj suradnji i odnosu s njom te o istraživanju i budućnosti projekta ispričat će na Zagreb Design Weeku produkt dizajnerica Sanja Rotter na predavanju u nedjelju 1. listopada koje traje od 16:30 do 18 sati. Predavanju prethodi projekcija dokumentarnog filma o dizajnu talijanske moderne koji je nadahnuo i samu Ljubu Gamulin i marku Sebastian, „Design is One: Lella & Massimo Vignelli“, koji će publika moći pogledati od 15 do 16.30.
Ne, niste jedini. Ovo se događa gotovo svima, evo i zašto.
17 siječnja 2025
Neven Ciganović šokirao izjavama o liftovima i kolegama iz svijeta mode.
17 siječnja 2025
Emocionalno manipuliranje je problem koji se širi u radnim okruženju i u obiteljskim odnosima, a često ga provode i djeca nad svojim roditeljima.
17 siječnja 2025
Viktorija i Dino Rađa uživaju na skijanju u Livignu, proslavljajući 25 godina ovog popularnog odredišta.
17 siječnja 2025
Američki redatelj poznat po eksperimentalnim i nadrealističkim djelima napustio nas je u dobi od 78 godina.
17 siječnja 2025