Elegancija u tišini – nova izložba Dorin Zelenika očarava Zagreb
U ambijentu koji odiše rafiniranim luksuzom i nenametljivom profinjenošću, u samom srcu prestižnog monobrand storea Eichholtz by Mashroom, 8. svibnja 2025. svečano je otvorena izložba suvremene umjetnice Dorin Zelenika pod nazivom „Uvertira u svjetlo“. Riječ je o izložbi koja transcendira klasične granice likovne forme, dizajna interijera i emocionalnog doživljaja, te nudi posjetiteljima iskustvo koje se pamti – onkraj vizualnog.
Ova pomno kurirana pop-up izložba predstavlja novu seriju radova nastalih tehnikom akrila na platnu, kojima je Zelenika iskoračila iz prethodne ekspresivne faze i ušla u novu, tišu i kontemplativniju dimenziju stvaranja. Kao nastavak njezine serije „Zlatna uvertira“, nova kolekcija uranja u nijanse, teksture i međuprostore tišine, gradeći intiman dijalog s promatračem. „Uvertira u svjetlo“ nije samo naziv, već filozofija stvaranja – proces osvjetljavanja unutarnjih pejzaža koji nježno, ali postojano, zrače smirenošću, dubinom i osobnim mirom.
Zelenikin slikarski rukopis sada je zreliji, rafiniraniji. Umjesto ranijih smjelih tonova, ovdje prevladavaju suptilne boje, taktilne površine i gotovo meditativna prisutnost. Svaka slika kao da diše vlastitim ritmom, u tišini govori o složenosti emocija i unutarnjem balansu, ostavljajući dovoljno prostora za promatračevu introspektivnu interpretaciju. U tom se pročišćenom jeziku boje i teksture ogleda njezina osobna transformacija – kreativna, duhovna i estetska.
Ono što ovu izložbu čini posebno fascinantnom jest i njezin smještaj – ekskluzivni Eichholtz by Mashroom, jedinstven prostor posvećen vrhunskom nizozemskom dizajnu, jedan od svega deset u svijetu. U ovom elegantno stiliziranom interijeru, radovi Dorin Zelenika ne djeluju kao izlošci u galeriji, već kao prirodni produžetak prostora. Svaka slika nalazi svoj rezonantni odjek u sofisticiranim linijama Eichholtzovog namještaja, stvarajući jedinstven dijalog između suvremene umjetnosti i luksuzne estetike interijera.
Suradnja između brenda Eichholtz i umjetnice Zelenika nije samo vizualni eksperiment – ona je manifest zajedničke filozofije: izvrsnosti, autentičnosti i beskompromisne estetike. U prostoru gdje je svaki komad pažljivo osmišljen da zadovolji ukus najistančanijih hedonista, umjetnost Dorin Zelenika ne postavlja se kao ukras, već kao misaoni katalizator, refleksija dubine i osobnog izraza. To je prostor u kojem se luksuz ne mjeri materijalom, već sposobnošću da evocira emociju.
Otvorenje izložbe bilo je pravi društveni događaj – večer prožeta umjetnošću, dizajnom, glamurom i snažnim emocijama. Među uzvanicima našla su se brojna poznata imena iz svijeta umjetnosti, mode i kulture, poput Borne Kotromanić, dr. Danijela Bursaća i Ivane Petković Čevre, a umjetničkoj večeri posebnu notu dao je nježan, nevidljivi, ali konstantno prisutan podržavajući pogled supruga Olivera Zelenike.
Inspirativni art talk između kustosice Maše Kovač i same umjetnice otvorio je vrata u kreativni svijet ove osebujne autorice, približivši posjetiteljima proces nastanka djela, osobne izazove i estetske pomake koji su oblikovali novu seriju. Uz čašu rashlađenog pjenušca i fine francuske slastice, gosti su uživali u atmosferi koju je do najsitnijeg detalja osmislila kreativna Mime’s grupa – s dekoracijom na temu proljeća, sklada i tišine.
Izložba ostaje otvorena do 20. svibnja, pružajući svima priliku da urone u ovu jedinstvenu vizualno-emotivnu oazu. Uz promotivne cijene slika i Eichholtz komada, ova sinergija umjetnosti i dizajna pruža rijetku mogućnost da posjetitelji ne samo dožive ljepotu – nego je i ponesu sa sobom, u vlastiti prostor.
Atelijer Meštrović ponovno je otvoren nakon godina obnove, koju je pokrenula potreba da se prostor osnaži i obnovi nakon potresa, a tijekom koje je svaki kutak pažljivo prilagođen kako bi prostor ponovno zaživio i omogućio posjetiteljima intiman susret s umjetnikovim životom i opusom. Sada, s novim stalnim postavom, posjetitelji mogu uroniti u ambijent atelijera u kojem je Ivan Meštrović živio i stvarao, doživjeti njegovu umjetnost izbliza i otkriti priče koje se kriju iza svake skulpture.
Zagreb je sinoć dobio novi razlog za sjaj u predblagdanskom ozračju, kada je u elegantnom i pomalo mističnom prostoru Oktogona Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti otvoren Art Zagreb 2025., osmo izdanje najvažnijeg hrvatskog sajma suvremene umjetnosti. Do nedjelje, 14. prosinca, prostor nekadašnje Prve hrvatske štedionice pretvara se u živuću scenu kreativnosti i inspiracije, mjesto na kojem se prošlost i budućnost spajaju u jedinstvenom iskustvu. Oktogon, sa svojim visokim stropovima, brušenim kamenim zidovima i nekadašnjim bankarskim šuštanjem kovanica, sada odjekuje žamorom posjetitelja, klikom fotoaparata i diskusijama o umjetnosti, stvarajući ambijent u kojem svaki kutak nosi novu priču i vizualno iznenađenje.
U ambijentu Memorijalne zbirke Jozo Kljaković, prostoru koji već desetljećima čuva duh likovne tradicije Zagreba, jučer je održana pop-up izložba koja je privukla pažnju ljubiteljica mode, umjetnosti i snažnih vizualnih priča. Pod naslovom “Etna Maar – 20 godina snage, elegancije, transformacije”, izložba je obilježila dva desetljeća stvaralačkog puta dizajnerice Andrijane Subotič Pjajčik, žene čiji je modni izričaj obilježio hrvatsku scenu i ostavio prepoznatljiv, neizbrisiv trag.
Krajem godine zagrebački Oktogon pretvara se u epicentar suvremene umjetnosti. Od 11. do 14. prosinca, Art Zagreb 2025 vraća se kao događaj koji nadilazi klasični sajam — postaje mjesto susreta ideja, vizija i ljudi koji umjetnost žive i misle.
U Oktogonu Novog Muzeja Moderne Umjetnosti (NNMU) otvorena je izložba „Antonija Krasnik, prva hrvatska dizajnerica: skica za portret“, koja će biti otvorena do 17. siječnja 2026. Autorica izložbe je dr. sc. Jasna Galjer, a kustosice Irena Bekić i Ivana Meštrov. Dizajn postava potpisuje kolektiv Oaza, dok je zvuk oblikovao Andro Giunio.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.