Povodom otvorenja jednog od vodećih međunarodnih sajmova suvremene umjetnosti, Vienna Contemporaryja, hrvatska akademska slikarica Ivona Šimunović u bečkoj je galeriji Frank predstavila svoj rad, te izazvala velik interes struke, ali i međunarodne publike. Izložba „After all“ okuplja radove nastale 2024. godine u kojima je nit vodilja borba protiv zaborava, ispisivanje konteksta koji je nekad okruživao osobu koja nedostaje u obiteljskoj slagalici. Slikanje tog svijeta istovremeno predstavlja proces katarze i iscjeljenja dok se umjetnica suočava s praznim kontekstom koji je ostao u predmetnom svijetu. Nova serija Ivone Šimunović nastavlja se na ranije cikluse pa se prepoznatljivi motivi prožimaju i ovom serijom, bilo da se radi o motivu kruga ili pak apstrahiranih formi s natruhama figuracije iz inventara svakodnevice.
Budući da za vrijeme Vienna Contemporaryja Beč postaje svjetsko središte suvremene umjetnosti, radove Ivone Šimunović imali su između ostalih priliku pogledati i Marijana Schneider, kustosica Muzeja moderne umjetnosti Salzburg, Lisa Ortner-Kreil, kustosica Kunstforum Wien, Jasper Sharp, direktor Phileas austrijskog ureda za suvremenu umjetnost, Tatiana Wiesner – Pavlova, kustosica i autorica knjige Behind the Gallery, Tevž Logar, nezavisni kustos, Silvia Jaklitsch, direktorica izdavačke kuće Verlag für Moderne Kunst, Adel Bahtanović ispred zaklade UNIQA SEE Future te brojni ljubitelji i posjetitelji ovog značajnog međunarodnog sajma suvremene umjetnosti.
Galeriju Frank u kojoj su izloženi radovi Ivone Šimunović, posjetili su i hrvatski veleposlanik u Austriji Daniel Glunčić i Katarina Dorkin Križ iz Veleposlanstva RH.
Održan je i umjetnički razgovor sa Simone Sentall, voditeljicom kolekcije suvremene umjetnosti TBA21 fondacije Thyssen-Bornemisza Art Contemporary koja je istaknula važnost odabrane bečke galerije u povezivanju umjetnika i njihovog stvaralaštva sa širom međunarodnom javnošću, i kustosicom izložbe Jelenom Tamindžija Donnart koja je zaključila kako se umjetnost Ivone Šimunović ne može definirati tek kao nova apstrakcija na horizontu suvremene hrvatske umjetnosti, već kao apstrakcija koju Rothko naziva „umjetnošću koja živi i diše.“
Izložba „After all“ dio je višegodišnjeg projekta platforme Nomad – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost, koji je posvećen međunarodnoj promociji umjetnika iz Hrvatske i susjednih zemalja. Projekt okuplja iznimne umjetnike kao što su Lovro Artuković, Jasmina Cibic, Šejla Kamerić, Zlatan Vehabović i Jelena Bando, te doprinosi njihovom prepoznatljivom djelovanju na europskoj umjetničkoj sceni.
Ivona Šimunović rođena je u Dubrovniku 1979. godine gdje je završila srednju Umjetničku školu Luke Sorkočevića. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2002. u klasi Zlatka Kauzlarića Atača. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama. Od 2020. radi kao kustos pedagog u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik gdje sudjeluje u osmišljavanju, organizaciji i realizaciji edukativnog programa Umjetničke galerije Dubrovnik.
Izložba „After all“ organizirana je uz podršku partnera: Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija, Turistička zajednica Grada Dubrovnika, Ministarstvo kulture i medija RH, FACE Croatia, Maistra Collection i Nomad.
U svijetu u kojem se sve više gledamo kroz ekrane, gdje se osjećaji prenose kroz znakove, a stvarnost postaje niz vizualnih šifri, zagrebačka Lauba ovog srpnja pruža priliku da sve to – doslovno – stavimo pod noge. I pritom razmislimo kamo to sve vodi. U središtu tog neobičnog spoja svakodnevice, umjetnosti i simbolike nalazi se Marina Mesar OKO, jedna od najzanimljivijih hrvatskih umjetnica današnjice, poznata po svom snažnom, prepoznatljivom rukopisu i radu koji gotovo uvijek izlazi iz okvira galerijskih zidova.
U sezoni kada Dubrovnik diše punim plućima i svaka kaldrma priča svoju priču, na samim zidinama grada rađa se još jedna – tiha, snažna i neodoljivo lijepa. Tvrđava Bokar, savršeno sačuvana čuvarica povijesti iz 15. stoljeća, od 9. srpnja do 1. rujna postaje pozornica za izložbu "Libertas Bells" renomirane hrvatske umjetnice Dubravke Lošić.
Dubrovačka palača Sponza, nekadašnji dragulj renesansne arhitekture i čuvar bogate povijesti, ponovno je zasjala punim sjajem. Ne samo kao povijesni spomenik, već kao živa umjetnička platforma koja spaja prošlost i sadašnjost. Nakon iscrpne obnove, ovaj prepoznatljivi simbol grada otvorio je svoja vrata izložbi “Iza zidina” akademskog slikara Pietra Bobana – događaju koji je odmah postao kulturni hit Dubrovnika.
Što se dogodi kad pogled na Grad nije samo vizualan doživljaj, nego unutarnji pejzaž emocija, memorije i svjetla? Mladi dubrovački umjetnik Pietro Boban u svojoj novoj izložbi "Iza zidina" nudi upravo takvu – duboko osobnu, gotovo intimnu – viziju Dubrovnika. Kroz jedinstvenu tehniku dvostranog slikanja na prozirnom pleksiglasu, gradske znamenitosti poput Minčete, Lovrijenca i crkve sv. Vlaha pretvara u slojevite slike koje u isti mah pripadaju stvarnosti i snu.
Dubrovnik poznajemo kroz razglednice, fotke s putovanja i vrveće ulice pune turista. Ali što se događa kada netko ovaj grad, njegovu povijest i duh, ne gleda izvana — nego iznutra? Pietro Boban, akademski slikar i sin dubrovačkih ulica, u svojoj novoj izložbi “iza zidina” upravo to donosi: intimnu i osobnu viziju grada koji živi u njegovom srcu.
U Laubi ništa nije slučajno. Ni datumi, ni selekcija, ni energija. Od 27. do 29. lipnja, ova omiljena zagrebačka destinacija za kulturu, estetiku i dobar ritam ponovno otvara vrata NESVRSTANIMA — sajmu suvremene umjetnosti koji je u osmom izdanju prerastao u više od izložbe, više od sajma. To je događaj sezone.
U ambijentu koji odiše rafiniranim luksuzom i nenametljivom profinjenošću, u samom srcu prestižnog monobrand storea Eichholtz by Mashroom, 8. svibnja 2025. svečano je otvorena izložba suvremene umjetnice Dorin Zelenika pod nazivom „Uvertira u svjetlo“. Riječ je o izložbi koja transcendira klasične granice likovne forme, dizajna interijera i emocionalnog doživljaja, te nudi posjetiteljima iskustvo koje se pamti – onkraj vizualnog.
U vremenu kada sve više težimo autentičnim doživljajima i mjestima koja brišu granice između svakodnevice i inspiracije, izložba „Šutej – Počeci“ nameće se kao pravo kulturno otkriće – i to ne u klasičnoj galeriji, nego u prostorima nove poliklinike Bilić Vision. Smještena na Ksaverskoj 10, ova suvremena zdravstvena ustanova pretvara se 13. svibnja u prostor susreta umjetnosti i života, medicine i memorije, baštine i budućnosti.
Tko bi rekao da bi reality zvijezda mogla uzdrmati britanski dvor više od samog princa Harryja? Upravo to se moglo dogoditi budući da je Panthea Parker, ekscentrična članica nadolazeće serije Real Housewives of London, najavila da će kralju Charlesu postaviti pitanje koje dvor očajnički pokušava izbjeći — ono o Harryju i Meghan.
Kad je riječ o Vogue naslovnicama, rijetki imaju toliko pravo komentirati ih kao Sarah Jessica Parker – ikona stila i zvijezda koja ih je osvojila više puta. No, čini se da i najuglađeniji mogu ostati bez riječi kad je tema Lauren Sánchez – nova supruga Jeffa Bezosa i zvijezda najskupljeg celebrity vjenčanja godine.
Nakon što je splitski Park Mladeži ponovno bio epicentar elektroničke euforije, ULTRA Europe se preselio na more – doslovno. Festival koji već godinama nadmašuje sam sebe, ovoga je tjedna spojio hedonizam, glazbu i čisti mediteranski luksuz kroz svoj jedinstveni koncept Destination ULTRA. A Brač i Vis? Ovih su dana više nalikovali Ibizi nego mirnim jadranskim otocima koje poznajemo iz razglednica.
U kraljevskoj obitelji ništa nije slučajno, pa tako ni nedavni susret u srcu Londona koji je, prema pisanju britanskih medija, zapravo prvi korak prema pomirenju princa Harryja s bolesnim ocem – kraljem Charlesom. Dok britanski monarh vodi svoju najvažniju bitku, onu s karcinomom, čini se da je i njegov mlađi sin shvatio da je vrijeme – možda – na izmaku.
Na crvenom tepihu humanitarne večeri Crvenog križa u subotu, 26-godišnja Camille Gottlieb, najmlađa unuka legendarne Grace Kelly, očarala je javnost i modne sladokusce spektakularnim hommageom svojoj baki. Camille je oživjela jedan od najprepoznatljivijih filmskih lookova slavne princeze, noseći predivnu crno-bijelu haljinu inspiriranu Kellynim kostimom iz klasika Alfreda Hitchcocka Rear Window iz 1954. godine.