Povodom otvorenja jednog od vodećih međunarodnih sajmova suvremene umjetnosti, Vienna Contemporaryja, hrvatska akademska slikarica Ivona Šimunović u bečkoj je galeriji Frank predstavila svoj rad, te izazvala velik interes struke, ali i međunarodne publike. Izložba „After all“ okuplja radove nastale 2024. godine u kojima je nit vodilja borba protiv zaborava, ispisivanje konteksta koji je nekad okruživao osobu koja nedostaje u obiteljskoj slagalici. Slikanje tog svijeta istovremeno predstavlja proces katarze i iscjeljenja dok se umjetnica suočava s praznim kontekstom koji je ostao u predmetnom svijetu. Nova serija Ivone Šimunović nastavlja se na ranije cikluse pa se prepoznatljivi motivi prožimaju i ovom serijom, bilo da se radi o motivu kruga ili pak apstrahiranih formi s natruhama figuracije iz inventara svakodnevice.
Budući da za vrijeme Vienna Contemporaryja Beč postaje svjetsko središte suvremene umjetnosti, radove Ivone Šimunović imali su između ostalih priliku pogledati i Marijana Schneider, kustosica Muzeja moderne umjetnosti Salzburg, Lisa Ortner-Kreil, kustosica Kunstforum Wien, Jasper Sharp, direktor Phileas austrijskog ureda za suvremenu umjetnost, Tatiana Wiesner – Pavlova, kustosica i autorica knjige Behind the Gallery, Tevž Logar, nezavisni kustos, Silvia Jaklitsch, direktorica izdavačke kuće Verlag für Moderne Kunst, Adel Bahtanović ispred zaklade UNIQA SEE Future te brojni ljubitelji i posjetitelji ovog značajnog međunarodnog sajma suvremene umjetnosti.
Galeriju Frank u kojoj su izloženi radovi Ivone Šimunović, posjetili su i hrvatski veleposlanik u Austriji Daniel Glunčić i Katarina Dorkin Križ iz Veleposlanstva RH.
Održan je i umjetnički razgovor sa Simone Sentall, voditeljicom kolekcije suvremene umjetnosti TBA21 fondacije Thyssen-Bornemisza Art Contemporary koja je istaknula važnost odabrane bečke galerije u povezivanju umjetnika i njihovog stvaralaštva sa širom međunarodnom javnošću, i kustosicom izložbe Jelenom Tamindžija Donnart koja je zaključila kako se umjetnost Ivone Šimunović ne može definirati tek kao nova apstrakcija na horizontu suvremene hrvatske umjetnosti, već kao apstrakcija koju Rothko naziva „umjetnošću koja živi i diše.“
Izložba „After all“ dio je višegodišnjeg projekta platforme Nomad – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost, koji je posvećen međunarodnoj promociji umjetnika iz Hrvatske i susjednih zemalja. Projekt okuplja iznimne umjetnike kao što su Lovro Artuković, Jasmina Cibic, Šejla Kamerić, Zlatan Vehabović i Jelena Bando, te doprinosi njihovom prepoznatljivom djelovanju na europskoj umjetničkoj sceni.
Ivona Šimunović rođena je u Dubrovniku 1979. godine gdje je završila srednju Umjetničku školu Luke Sorkočevića. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2002. u klasi Zlatka Kauzlarića Atača. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama. Od 2020. radi kao kustos pedagog u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik gdje sudjeluje u osmišljavanju, organizaciji i realizaciji edukativnog programa Umjetničke galerije Dubrovnik.
Izložba „After all“ organizirana je uz podršku partnera: Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija, Turistička zajednica Grada Dubrovnika, Ministarstvo kulture i medija RH, FACE Croatia, Maistra Collection i Nomad.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.