Esencija ljepote: Ne propustite jedinstvenu izložbu koja mijenja pogled na ljepotu, dostupnu samo do 13. listopada!
U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika otvorena je multimedijalna izložba „Esencija ljepote“, koja istražuje različite aspekte ljepote kroz povijest, umjetnost i društvo. Ova jedinstvena postavka, organizirana povodom 115 godina L'Oreal Grupe, nudi posjetiteljima priliku da kroz interaktivne sadržaje propitkuju vlastite percepcije ljepote, autentičnosti i samopouzdanja. Izložba je otvorena za javnost od 11. do 13. listopada, pružajući uvid u značaj ljepote ne samo kao estetskog fenomena, već i kao refleksije osobnog i društvenog identiteta.
Ljepota je mnogo više od površinskog izgleda, ona prožima svaki aspekt ljudskog postojanja, od osjećaja samopouzdanja do povezanosti s drugima, i ima moć oblikovati svijet u kojem živimo. Ljepota je refleksija stanja duha, tijela i planeta, a samopoštovanje, autentičnost i kreativnost su neizbježne teme. Ovo su samo neki od zaključaka panel rasprave Esencija ljepote na otvorenju istoimene izložbe. U Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) službeno je otvorena izložba „Esencija ljepote“ koja donosi pregled socio-ekonomskih, povijesnih i gospodarskih apekata ljepote.
Ova nesvakidašnja izložba, organizirana je u sklopu obilježavanja 115 godina L’Oreal Grupe, posjetitelje vodi u svijet mašte, introspekcije, propitkivanja, budi osjetila i potiče na otkrivanje svega što ljepota jeste i važne uloge koji ima u čitavom društvu. „21. stoljeće je vrijeme izazova, ali je na nama da iskoristimo fokus na autentičnost kako bi se izborili s pritiskom i izbjegli anksioznost i zaštitili svoje mentalno zdravlje. Treba se fokusirati na ljepotu života. S drugačijim standardima ljepote vladaju drugačiji stereotipi. Ono što doista nikada ne izlazi iz mode je samopouzdanje, stav, pravi sadržaj. Stereotipi u različitim društvima su drugačiji te se razlikuju ovisno o regiji i dekadi, ali stajati čvrsto na svojim nogama je vječno” kazao je sociolog Bruno Šimleša. S njim se složila i psihologinja Vanja Putarek. “Lijepo je vidjeti nekog tko je samopouzdan, ali to je taj jedan začarani krug. Vrlo često se tu vrtimo – ako ja sebe ne percipiram lijepom osjećam se manje samopouzdano, a ta narušena slika o sebi je problem. To se najčešće događa kada se usmjerimo samo na jedno obilježje koje nas ne zadovoljava, a često se preljeva na ostale segmente života. Fokusiranje na samo neke aspekte sebe dovodi do nezadovoljstva, a prihvaćanje svoje potpune autentičnosti vodi prema sigurnosti u ljepoti.”
“Kad je čovjek iskren prema sebi onda je čist i najljepši sebi i drugim ljudima. Da ne bi bili dio mase, ljudi rade svašta da bi bili drugačiji, ali autentičnost se postiže dubokom brigom o sebi i iskrenošću u kojoj je ljepota. Zato i volimo umjetnost jer nam daje drugi, nekonvencionalni, iskren pogled na svakodnevno”, dodala je glumica Nina Violić. „Kao vodeća grupacija u industriji ljepote, naša je odgovornost promicati vrijednosti koje nadilaze površinsku percepciju ljepote. Kroz inovacije, ali i kroz naše kampanje i projekte, kontinuirano naglašavamo da je ljepota autentično izražavanje sebe. Vjerujemo da prava ljepota dolazi iznutra – iz osjećaja zadovoljstva sobom, samopouzdanja koje gradimo kada se osjećamo ugodno u svojoj koži“ izjavila je Vanya Panayotova, generalna direktorica L’Oreal grupe za Adria-Balkan regiju.
“Prikaz ljepote u umjetnosti se značajno mijenjao kroz vrijeme – evoluirao je. Od sklada i simetrije ljudske figure, preko renesansnog naturalizma do suvremenih prikaza ljepote kroz ljudsku strast. Današnji mediji za prikaz umjetnosti su se promijenili, kao i promišljanje o ljepoti. Ona je danas uključiva, različita, stavlja se u različite društvene kontekste. Umjetnici danas preispituju i opovrgavaju klasične načine prikaza ljepote”, komentirala je odnos umjetnika prema ljepoti danas Ivana Andabaka, ravnateljica HDLU.
Vođeni željom da poimanje ljepote postane individualna svrha postojanja, L’Oreal je u suradnji sa zagrebačkom Školom primijenjene umjetnosti i dizajna uključio i učenike u projekt „Esencija ljepote“. Njihovi radovi istražuju osobno značenje ljepote, a najbolji su predstavljeni na izložbi, koja je otvorena za javnost ekskluzivno od 11. do 13. listopada.
Industrija ljepote prolazi kroz veliku transformaciju. Više nije dovoljno da proizvodi na policama uljepšavaju ili njeguju – oni moraju činiti razliku. U širem društvenom kontekstu, ljepota ne utječe samo na pojedince, već i na zajednice. Kroz povijest su se standardi ljepote mijenjali, no jedan aspekt uvijek ostaje postojan: ljepota je univerzalni jezik.
Izložba „Esencija ljepote“ moći će se razgledati u radno vrijeme galerije HDLU od 11. do 13. listopada, ulaz je slobodan, a više informacija potražite na FB događaju Esencija ljepote.
Atelijer Meštrović ponovno je otvoren nakon godina obnove, koju je pokrenula potreba da se prostor osnaži i obnovi nakon potresa, a tijekom koje je svaki kutak pažljivo prilagođen kako bi prostor ponovno zaživio i omogućio posjetiteljima intiman susret s umjetnikovim životom i opusom. Sada, s novim stalnim postavom, posjetitelji mogu uroniti u ambijent atelijera u kojem je Ivan Meštrović živio i stvarao, doživjeti njegovu umjetnost izbliza i otkriti priče koje se kriju iza svake skulpture.
Zagreb je sinoć dobio novi razlog za sjaj u predblagdanskom ozračju, kada je u elegantnom i pomalo mističnom prostoru Oktogona Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti otvoren Art Zagreb 2025., osmo izdanje najvažnijeg hrvatskog sajma suvremene umjetnosti. Do nedjelje, 14. prosinca, prostor nekadašnje Prve hrvatske štedionice pretvara se u živuću scenu kreativnosti i inspiracije, mjesto na kojem se prošlost i budućnost spajaju u jedinstvenom iskustvu. Oktogon, sa svojim visokim stropovima, brušenim kamenim zidovima i nekadašnjim bankarskim šuštanjem kovanica, sada odjekuje žamorom posjetitelja, klikom fotoaparata i diskusijama o umjetnosti, stvarajući ambijent u kojem svaki kutak nosi novu priču i vizualno iznenađenje.
U ambijentu Memorijalne zbirke Jozo Kljaković, prostoru koji već desetljećima čuva duh likovne tradicije Zagreba, jučer je održana pop-up izložba koja je privukla pažnju ljubiteljica mode, umjetnosti i snažnih vizualnih priča. Pod naslovom “Etna Maar – 20 godina snage, elegancije, transformacije”, izložba je obilježila dva desetljeća stvaralačkog puta dizajnerice Andrijane Subotič Pjajčik, žene čiji je modni izričaj obilježio hrvatsku scenu i ostavio prepoznatljiv, neizbrisiv trag.
Krajem godine zagrebački Oktogon pretvara se u epicentar suvremene umjetnosti. Od 11. do 14. prosinca, Art Zagreb 2025 vraća se kao događaj koji nadilazi klasični sajam — postaje mjesto susreta ideja, vizija i ljudi koji umjetnost žive i misle.
U Oktogonu Novog Muzeja Moderne Umjetnosti (NNMU) otvorena je izložba „Antonija Krasnik, prva hrvatska dizajnerica: skica za portret“, koja će biti otvorena do 17. siječnja 2026. Autorica izložbe je dr. sc. Jasna Galjer, a kustosice Irena Bekić i Ivana Meštrov. Dizajn postava potpisuje kolektiv Oaza, dok je zvuk oblikovao Andro Giunio.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.