Dubrovnik zvoni slobodom: Zašto ne smijete propustiti izložbu “Libertas Bells” Dubravke Lošić u tvrđavi Bokar
U sezoni kada Dubrovnik diše punim plućima i svaka kaldrma priča svoju priču, na samim zidinama grada rađa se još jedna – tiha, snažna i neodoljivo lijepa. Tvrđava Bokar, savršeno sačuvana čuvarica povijesti iz 15. stoljeća, od 9. srpnja do 1. rujna postaje pozornica za izložbu "Libertas Bells" renomirane hrvatske umjetnice Dubravke Lošić.
Ova izložba nije tek vizualni doživljaj – ona je stanje uma. Ona je tiha revolucija u kamenu, meditacija u metalu, razgovor s prostorom, prošlošću i nama samima. I upravo zato, “Libertas Bells” već sada nosi titulu must-see kulturnog događanja ljeta.
Umjetnost koja odzvanja u tišini
Dubravka Lošić nije tek autorica – ona je stvarateljica paralelnih svjetova. Od 80-ih godina izaziva i očarava publiku svojom nepretencioznom hrabrošću i emotivnom dubinom. Njezin rad ne traži pažnju, on je prirodno osvaja.
U ovom izdanju, kroz četiri snažna ciklusa – Tondo, Libertas Bells, Rozarij i Kosi let – Lošić doslovno i simbolički utiskuje svoju poetiku u svaki kamen tvrđave. Prostor koji je nekoć štitio Grad sada pruža utočište fragilnosti, eleganciji, i nevidljivoj snazi unutarnjih svjetova.
Prostor koji postaje emocija
Bokar, koji nikada nije ispalio hitac, postaje simbol blage snage. I baš tu, među puškarnicama i tihim kazamatima, umjetnica gradi dijalog sa slobodom – slobodom stvaranja, postojanja i osobnog rasta. Umjesto pompe, dolazimo u tišinu. Umjesto hladnoće kamena, osjećamo nježnost trbušastih Tonda, ranjenih Zvonâ, meditativnih ruža i platna koje skriva vlastitu istinu.
Neponovljiv trenutak ljeta
Kao da je stvoren za žene koje tragaju za ljepotom u nepredvidivom, Libertas Bells poziva da usporimo, udahnemo povijest, i sagledamo sadašnjost kroz oči one koja istinski razumije umjetnost kao životnu silu.
Ovo nije tek kulturna stanica na vašem ljetnom itineraru – ovo je doživljaj koji oplemenjuje. Idealna ljetna večer? Šetnja zidinama, povjetarac u kosi, miris kamena, tišina mora, i susret s radovima koji nas podsjećaju da i u tišini možemo zvoniti slobodom.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.