Godine 2020., tijekom vrhunca pandemije i ljubavi zabavne industrije prema streamingu bilo je najavljeno da će najnoviji Disneyjev projekt biti nastavak popularnoga animiranoga filma Moana, ali u obliku TV serije na servisu Disney+.
No projekt se na kraju transformirao. U iznenađujućem potezu, nastavak “Moane” je preoblikovan u kino-film, koji bi trebao debitirati 27. studenog.
To je blagodat za kina nakon što su štrajkovi prošlog ljeta natjerali studije da odgode veliki broj blockbustera za 2025. i kasnije. Također signalizira novu promjenu Disneyjeve poslovne strategije. Dok je Disney ranije pokušavao preoteti Netflixu titulu kraljevastreaminga, sada se ponovno koncentrira na filmove za kina.
Moana 2 dolazi u studenome
“Moana2” se pridružuje skupini kojoj pripadaju nadolazeći Alien spinoff “Romulus”, horor filmovi “Barbarian” i “Smile” te mjuzikl adaptacija “Mean Girls”. Sve su to veliki projekti posljednjih godina koji su bili naručeni za streaming, ali su na kraju ipak prebačeni u kina. Inače je situacija obično obrnuta.
“Disneyjeva strategija više nije trošenje na streaming sadržaj u nadi da će privući nove pretplatnike,” izjavio je analitičar Eric Handler“Pitaju se: ‘Kako možemo maksimalno povećati prihod i profitabilnost?'”
Nakon mnogo pokušaja i pogrešaka (i dosta vremena za eksperimentiranje tijekom pandemije), tradicionalni studiji — i neki streameri — uglavnom su zaključili da je najbolja financijska vrijednost puštanje filmova isključivo u kinima. Debi u kinima smatra se stvaranjem svijesti i poticajem za sekundarne prihode, među kojima pripadaju i prava na streaming te prodaja fizičkih kopija.
Da ne govorimo o popratnim proizvodima – svaki mogući potrošački proizvod, od lutaka, pidžama, boca za vodu i papuča, ima Moanino lice na sebi – koji dolaze sa snimanjem filma za djecu.
Osim dodatne zarade, postoji nada da će objavljivanje filmova u kinima dovesti do dugotrajnijeg kulturnog utjecaja. Postoji argument da filmovi koji se izravno puštaju na streaming imaju tendenciju da se brzo zaborave.
“Moana” nudi najbolji slučaj trajne potražnje tijekom osam godina. Film iz 2016. bio je uspješan za Disney, zaradivši više od 680 milijuna dolara na kino-blagajnama. Sada je uspješan i među novim generacijama nakon što je prošle godine eksplodirao u popularnosti na servisu Disney+. Animiran film bio je najgledaniji film na streamingu u SAD-u 2023.
Moana 2 morat će biti dobra ako želi zaraditi
Disney redovito pušta svoj novi animirani film u oko američkog Dana zahvalnosti (treći četvrtak u studenome), ali više nema besprijekoran “skor”. Nedavni filmovi, poput “Wish” iz 2023. i “Strange World” iz 2022., bili su veliko razočaranje. U međuvremenu, “Encanto” iz 2021. nije postao viralna TikTok senzacija sve dok animirani mjuzikl nije stigao na Disney+ više od mjesec dana kasnije. Ta su zatajenja bila u suprotnosti s hitovima prije pandemije kao što su “Frozen” iz 2013. i njegov nastavak iz 2019., kao i “Ralph Breaks the Internet” iz 2018. i “Coco” iz 2017. Analitičari vjeruju da je dio problema u tome što je nekoliko Pixarovih filmova iz ere COVID-a preskočilo kina te tako naučilo publiku da obiteljske filmove gleda kod kuće.
“Moana 2” će se pojaviti u kinima istog dana kada i Universalov “Wicked”, prva od dvije visokobudžetne adaptacije čuvenoga brodvejskog mjuzikla. Dok bi se nekada očekivalo da će studiji htjeti promijeniti datume prikazivanja zbog straha od konkurencije, nakon velikog uspjeha Barbie i Oppenheimera koji su prošle godine izašli na isti dan, sada se svi nadaju da će se to moći ponoviti.
Izvršni direktor Disneyja Bob Iger otkrio je nedavno da je “Moana 2” pretvorena u film nakon što su direktori bili zadivljeni ranim snimkama. “Bili smo impresionirani onime što smo vidjeli i znali smo da zaslužuje kino prikazivanje”, rekao je.
Ali Disney je na teži način naučio da njihov brend sam po sebi više nije dovoljan da uvjeri publiku da posjeti najbliži multipleks. Godine 2023., “The Marvels”, “Haunted Mansion” i “Indiana Jones and the Dial of Destiny” propali su na kino blagajnama. “Mala sirena” je imala problema na početku, ali se na kraju oporavila s 569 milijuna zarađenih dolara.
Disney također riskira prezasićenost filmom Moana. Studio razvija zasebnu, igranu verziju s Dwayneom Johnsonom koji se vraća kao tetovirano božanstvo Maui. Iako je predviđeno da u kina stigne 27. lipnja 2025., vjerojatno će biti odgođen kako bi se malo odmaknuo od animiranoga nastavka.
Iako se Auli’i Cravalho ne vraća za remake, ona i Johnson ponovno tumače svoje glasovne uloge u animiranoj “Moani 2”. Ne posjećuju svi izvorni talenti ponovno otok Motunui. Disneyjevi veterani John Musker i Ron Clements(“Mala sirene”, “Aladdin” i “Hercules”) predali su redateljsku palicu Daveu Derricku Jr.-u, čija karijera uključuje filmove “Raya i posljednji zmaj” i “Encanto”.
Nastavak navodno počinje dok Moana prima “neočekivani poziv od svojih predaka koji pronalaze put” i mora “otputovati do dalekih mora Oceanije i u opasne, davno izgubljene vode u avanturu koja nije nalik ničemu s čime se ikada suočila.”
Na kino blagajnama, Moana se suočava sa sličnim nepredvidivim i često opasnim okruženjem.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Kada Steven Spielberg najavi novi film, filmski svijet ne reagira – on staje. Upravo se to dogodilo nakon što su se u New Yorku i Los Angelesu pojavili misteriozni jumbo plakati s jednostavnom, ali snažnom porukom: „Sve će biti otkriveno.“ Nekoliko dana kasnije stigla je potvrda – objavljen je prvi trailer za „Disclosure Day“, novi znanstvenofantastični film legendarnog redatelja, čija je premijera zakazana za 12. lipnja 2026. godine.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija posljednjih godina vraća se s novom sezonom koja donosi značajne promjene – ne samo u Emilynom privatnom životu, već i u njezinoj profesionalnoj karijeri. Peta sezona serije „Emily u Parizu“, koja na platformu stiže 18. prosinca, širi svoju priču izvan granica francuske prijestolnice i vodi gledatelje u Rim, grad koji će imati ključnu ulogu u razvoju radnje.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.