Dok se svijet bori s učincima klimatskih promjena, u fokusu su često tzv. ugljični otisci superbogatih. Superjahte, poput privatnih aviona, su među luksuznim prometalima koja su posljednjih godina sve više na meti kritika, piše Architectural Digest.
Analiza troškova dvadeset najvećih svjetskih milijardera iz 2018. otkrila je da emitiraju približno 8000 metričkih tona CO2 godišnje – od čega dvije trećine uzrokuju superjahte.
Iako bi električne jahte mogle biti novi trend, izgleda da su ekološki najprihvatljivije jahte možda su zapravo one koje se nalaze ispod morske površine, ugošćujući koralje umjesto bogataša. Neprofitna organizacija Marine Cleanup Initiative (Inicijativa za čišćenje mora) nedavno je obogatila morski život Floride dodavanjem superjahte Time koja je 1988., kada je izgrađena, bila najveća aluminijska jahta na svijetu.
38-metarska superjahta postala je umjetni koraljni greben
Potopljena ovog ljeta, 38 metara dugačka superjahta započinje novi život kao umjetni greben u blizini obale Fort Piercea na Floridi, desetljećima nakon što je počela ploviti morima.
Inicijativa za čišćenje mora, odnosno MCI, neprofitna je organizacija koja je do sada potopila pet ovakvih brodova. Osim potapanja brodova radi stvaranja umjetnih grebena, organizacija radi na projektima obnove vode, uključujući rad na čišćenju urbanih pritoka. Christa Stone, direktorica MCI-ja, objašnjava da sastavni materijali jahti kao što je Time ih čine idealnim rasadnikom za lokalni bijeli koralj oculina, vrstu za koju se neprofitna organizacija nada da će s vremenom potpuno prekriti plovilo.
Jahta je nekada bila najveća aluminijska na svijetu, a sada je postala greben.FOTO: Marine Cleanup Initiative
“Koralj voli aluminij i beton”, objašnjava. “To mu je omiljena stvar. On kao da govori ‘Hej, dođi ovamo, curo!’ Ona je cura teška 264 tone. Pa zamislite, tijekom idućih 50 godina oculina će prekriti jahtu”.
Oculina ne treba vode ispunjene svjetlom da bi preživjela; ovaj dubokovodni koralj uspijeva u tamnijim okruženjima duboko pod morem.
Superjahta će privući ronioce koji pomažu u brizi za okoliš
Iz MCI-ja se nadaju da će vijest o potapanju privući ronioce koji će pomagati timu neprofitne organizacije na praćenju novog umjetnog grebena.
Vijest o jahti koja je postala greben privući će ronioce koji će izvještavati o napretku.FOTO: Marine Cleanup Initiative
“Nakon što ovaj određeni brod stekne dovoljno interesa, moći će pridobiti ronioce koji žele pomoći u održavanju grebena“, kaže Stone. Iz ove neprofitne organizacije nadaju se da će ronioci izvještavati o napretku grebena.
„Želimo angažirati ronioce koji se osjećaju ugodno na tim dubinama i koji mogu izvještavati o tome. Što više informacija imamo, više možemo pomoći”, zaključila je Stone.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.