Dok se svijet bori s učincima klimatskih promjena, u fokusu su često tzv. ugljični otisci superbogatih. Superjahte, poput privatnih aviona, su među luksuznim prometalima koja su posljednjih godina sve više na meti kritika, piše Architectural Digest.
Analiza troškova dvadeset najvećih svjetskih milijardera iz 2018. otkrila je da emitiraju približno 8000 metričkih tona CO2 godišnje – od čega dvije trećine uzrokuju superjahte.
Iako bi električne jahte mogle biti novi trend, izgleda da su ekološki najprihvatljivije jahte možda su zapravo one koje se nalaze ispod morske površine, ugošćujući koralje umjesto bogataša. Neprofitna organizacija Marine Cleanup Initiative (Inicijativa za čišćenje mora) nedavno je obogatila morski život Floride dodavanjem superjahte Time koja je 1988., kada je izgrađena, bila najveća aluminijska jahta na svijetu.
38-metarska superjahta postala je umjetni koraljni greben
Potopljena ovog ljeta, 38 metara dugačka superjahta započinje novi život kao umjetni greben u blizini obale Fort Piercea na Floridi, desetljećima nakon što je počela ploviti morima.
Inicijativa za čišćenje mora, odnosno MCI, neprofitna je organizacija koja je do sada potopila pet ovakvih brodova. Osim potapanja brodova radi stvaranja umjetnih grebena, organizacija radi na projektima obnove vode, uključujući rad na čišćenju urbanih pritoka. Christa Stone, direktorica MCI-ja, objašnjava da sastavni materijali jahti kao što je Time ih čine idealnim rasadnikom za lokalni bijeli koralj oculina, vrstu za koju se neprofitna organizacija nada da će s vremenom potpuno prekriti plovilo.
Jahta je nekada bila najveća aluminijska na svijetu, a sada je postala greben.FOTO: Marine Cleanup Initiative
“Koralj voli aluminij i beton”, objašnjava. “To mu je omiljena stvar. On kao da govori ‘Hej, dođi ovamo, curo!’ Ona je cura teška 264 tone. Pa zamislite, tijekom idućih 50 godina oculina će prekriti jahtu”.
Oculina ne treba vode ispunjene svjetlom da bi preživjela; ovaj dubokovodni koralj uspijeva u tamnijim okruženjima duboko pod morem.
Superjahta će privući ronioce koji pomažu u brizi za okoliš
Iz MCI-ja se nadaju da će vijest o potapanju privući ronioce koji će pomagati timu neprofitne organizacije na praćenju novog umjetnog grebena.
Vijest o jahti koja je postala greben privući će ronioce koji će izvještavati o napretku.FOTO: Marine Cleanup Initiative
“Nakon što ovaj određeni brod stekne dovoljno interesa, moći će pridobiti ronioce koji žele pomoći u održavanju grebena“, kaže Stone. Iz ove neprofitne organizacije nadaju se da će ronioci izvještavati o napretku grebena.
„Želimo angažirati ronioce koji se osjećaju ugodno na tim dubinama i koji mogu izvještavati o tome. Što više informacija imamo, više možemo pomoći”, zaključila je Stone.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.