Pjesme o prekidu nemaju jednostavan obrazac, jer prekidi sami po sebi nemaju jednostavan obrazac. Dobro, možda se uklapaju u tri ili četiri jednostavna obrasca, ali govorimo o prilično radikalnim krajnostima osjećaja: jesi li sretan, jesi li tužan? Jesi li prekinuo ili si ostavljen? Želiš li svog partnera natrag ili ga nikada više ne želiš vidjeti?
Himne o prekidu su komplicirane stvari koje obuhvaćaju cijeli spektar emocija. Tu su tuga i žalost, koje su svakako klasične ali su neke pravednički krici radosti koji označavaju kraj loše veze. Druge su promišljena razmišljanja o ljudskim povezanostima. A neke pomalo toksične pjesme govore o tome kako spaliti sam koncept ljubavi do temelja.
1. ‘I’d Rather Go Blind’ by Etta James
U ovoj sjajnoj pjesmi s albuma “Tell Mama” iz 1968., James tvrdi da bi radije izgubila vid nego gledala kako joj ljubav odlazi. Štoviše, osjeća se bespomoćno: primijeti kako joj muškarac flerta s drugom djevojkom i u tom trenutku shvati da je, bez obzira koliko se brinula za njega, njihova veza gotova.
2. ‘Somebody That I Used to Know’ by Elliott Smith
Gotye možda jest postigao uspjeh s pjesmom istog imena, ali Gotye ne doseže dubine slomljenog srca kao Elliott Smith. Nitko ne doseže.
3. ‘I Will Always Love You’ by Whitney Houston
Dolly Parton napisala je i snimila ovu pjesmu 1973. godine kao oproštaj za svog mentora i zaštitnika, Portera Wagonera, a kasnije ju je reprizirala u filmskom mjuziklu iz 1982., ”The Best Little Whorehouse in Texas.”
Iako su obje verzije dosegle vrh country glazbenih ljestvica, pjesma je doživjela svoj kulturni vrhunac u epohalnoj verziji Whitney Houston iz 1991. s glazbenog zapisa filma ”The Bodyguard”; tada je bila najprodavaniji američki singl u povijesti.
4. ‘Neither One of Us’ by Gladys Knight & the Pips
S nadimkom “Kraljica soula”, kroz srceparajuću, sporu i promišljeno melodiju, pjeva o bolnom kraju svoje veze. Pjesma je autopsija mrtvog saveza ispričana iz perspektive žene koja je shvatila da ljubav ne može spasiti toksičan odnos. “Zbogom, ljubavi moja, zbogom”, završno pjeva, dok se prepoznatljivi odjek Pipsove fraze zadržava u zraku poput duševnih jecaja zaljubljenog duha.
5. ‘You’ve Lost That Lovin’ Feelin’ by the Righteous Brothers
Ljubav udara u zid – konkretno, u zaštitni znak producenta Phila Spectora “Zid zvuka” – u ovoj žalosti blue-eyed soula, najemitiranijoj pjesmi u 20. stoljeća na radiju i televiziji. Koautori pjesme su Spector te hit-makeri Barry Mann i Cynthia Weil iz Brill Buildinga.
6. ‘Someone Like You’ by Adele
Adele je praktički napisala knjigu o baladama o prekidu, a njezin katalog odražava glazbeno putovanje kroz faze žalovanja. “Someone Like You”, međutim, prikazuje Adele u najporaženijoj i najtužnijoj verziji dok se pokušava ponovno povezati s izgubljenom ljubavi, ali nailazi na hladan zid stvarnosti: on je već krenuo dalje.
7. All Too Well by Taylor Swift
Na originalnom izdanju albuma “Red”, pjesma “All Too Well” bila je pjesma o mladoj ljubavi koja je krenula po zlu. Ali kad je Taylor Swift, sada zrelija i mudrija, ponovno posjetila album 2021. nakon albuma “Folklore”, pretvorila je pjesmu u remek djelo.
8. ‘Back to Black’ by Amy Winehouse
Preminula pjevačica i tekstopisac često je pjevala o ovisnosti, depresiji i srčanoj boli, ali nigdje to nije učinila brutalnije nego u ovoj turobnoj pjesmi, koja je dala naslov njezinom albumu iz 2007. godine. Winehouse je napisala ovaj hit singl o tome kako se vraća lošim navikama nakon vrlo javnog prekida sa suprugom Blakeom Fielderom-Civilom.
9. ‘The Tracks of My Tears’ by Smokey Robinson and the Miracles
Smokey možda, doista, “bude svjetlo zabave”, ali “duboko u sebi je tužan,” ljudi. Kao i kod najboljih soul pjesama za plakanje, “Tracks” prekrasno izražava bol zbog propuštene ljubavi.
10. ‘Ex-Factor’ by Lauryn Hill
“Doo Wop (That Thing)” možda je bio glavni singl s Lauryn Hillinog solo debija nakon Fugeesa – višestruko nagrađivanog albuma“The Miseducation of Lauryn Hill” iz 1998. godine – ali upravo je lagana, predivna pjesma “Ex-Factor”postala pravi hit. Savršeno pikantna, žudi za promjenom iako zna da to nije moguće, odzvanja frustracijom.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.