Pjesme o prekidu nemaju jednostavan obrazac, jer prekidi sami po sebi nemaju jednostavan obrazac. Dobro, možda se uklapaju u tri ili četiri jednostavna obrasca, ali govorimo o prilično radikalnim krajnostima osjećaja: jesi li sretan, jesi li tužan? Jesi li prekinuo ili si ostavljen? Želiš li svog partnera natrag ili ga nikada više ne želiš vidjeti?
Himne o prekidu su komplicirane stvari koje obuhvaćaju cijeli spektar emocija. Tu su tuga i žalost, koje su svakako klasične ali su neke pravednički krici radosti koji označavaju kraj loše veze. Druge su promišljena razmišljanja o ljudskim povezanostima. A neke pomalo toksične pjesme govore o tome kako spaliti sam koncept ljubavi do temelja.
1. ‘I’d Rather Go Blind’ by Etta James
U ovoj sjajnoj pjesmi s albuma “Tell Mama” iz 1968., James tvrdi da bi radije izgubila vid nego gledala kako joj ljubav odlazi. Štoviše, osjeća se bespomoćno: primijeti kako joj muškarac flerta s drugom djevojkom i u tom trenutku shvati da je, bez obzira koliko se brinula za njega, njihova veza gotova.
2. ‘Somebody That I Used to Know’ by Elliott Smith
Gotye možda jest postigao uspjeh s pjesmom istog imena, ali Gotye ne doseže dubine slomljenog srca kao Elliott Smith. Nitko ne doseže.
3. ‘I Will Always Love You’ by Whitney Houston
Dolly Parton napisala je i snimila ovu pjesmu 1973. godine kao oproštaj za svog mentora i zaštitnika, Portera Wagonera, a kasnije ju je reprizirala u filmskom mjuziklu iz 1982., ”The Best Little Whorehouse in Texas.”
Iako su obje verzije dosegle vrh country glazbenih ljestvica, pjesma je doživjela svoj kulturni vrhunac u epohalnoj verziji Whitney Houston iz 1991. s glazbenog zapisa filma ”The Bodyguard”; tada je bila najprodavaniji američki singl u povijesti.
4. ‘Neither One of Us’ by Gladys Knight & the Pips
S nadimkom “Kraljica soula”, kroz srceparajuću, sporu i promišljeno melodiju, pjeva o bolnom kraju svoje veze. Pjesma je autopsija mrtvog saveza ispričana iz perspektive žene koja je shvatila da ljubav ne može spasiti toksičan odnos. “Zbogom, ljubavi moja, zbogom”, završno pjeva, dok se prepoznatljivi odjek Pipsove fraze zadržava u zraku poput duševnih jecaja zaljubljenog duha.
5. ‘You’ve Lost That Lovin’ Feelin’ by the Righteous Brothers
Ljubav udara u zid – konkretno, u zaštitni znak producenta Phila Spectora “Zid zvuka” – u ovoj žalosti blue-eyed soula, najemitiranijoj pjesmi u 20. stoljeća na radiju i televiziji. Koautori pjesme su Spector te hit-makeri Barry Mann i Cynthia Weil iz Brill Buildinga.
6. ‘Someone Like You’ by Adele
Adele je praktički napisala knjigu o baladama o prekidu, a njezin katalog odražava glazbeno putovanje kroz faze žalovanja. “Someone Like You”, međutim, prikazuje Adele u najporaženijoj i najtužnijoj verziji dok se pokušava ponovno povezati s izgubljenom ljubavi, ali nailazi na hladan zid stvarnosti: on je već krenuo dalje.
7. All Too Well by Taylor Swift
Na originalnom izdanju albuma “Red”, pjesma “All Too Well” bila je pjesma o mladoj ljubavi koja je krenula po zlu. Ali kad je Taylor Swift, sada zrelija i mudrija, ponovno posjetila album 2021. nakon albuma “Folklore”, pretvorila je pjesmu u remek djelo.
8. ‘Back to Black’ by Amy Winehouse
Preminula pjevačica i tekstopisac često je pjevala o ovisnosti, depresiji i srčanoj boli, ali nigdje to nije učinila brutalnije nego u ovoj turobnoj pjesmi, koja je dala naslov njezinom albumu iz 2007. godine. Winehouse je napisala ovaj hit singl o tome kako se vraća lošim navikama nakon vrlo javnog prekida sa suprugom Blakeom Fielderom-Civilom.
9. ‘The Tracks of My Tears’ by Smokey Robinson and the Miracles
Smokey možda, doista, “bude svjetlo zabave”, ali “duboko u sebi je tužan,” ljudi. Kao i kod najboljih soul pjesama za plakanje, “Tracks” prekrasno izražava bol zbog propuštene ljubavi.
10. ‘Ex-Factor’ by Lauryn Hill
“Doo Wop (That Thing)” možda je bio glavni singl s Lauryn Hillinog solo debija nakon Fugeesa – višestruko nagrađivanog albuma“The Miseducation of Lauryn Hill” iz 1998. godine – ali upravo je lagana, predivna pjesma “Ex-Factor”postala pravi hit. Savršeno pikantna, žudi za promjenom iako zna da to nije moguće, odzvanja frustracijom.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.