Lik koji ju je proslavio također je nagovijestio novu, možda i najvažniju ulogu Fran Drescher u karijeri. U drugoj sezoni legendarnog sitcoma “Dadilja“, koji se prikazivao od 1993. do 1999., Drescherin lik Fran Fine u epizodi “The Strike“ odbija prijeći štrajkašku liniju.
Fran Drescher vođa je holivudskih štrajkaša
Fine kaže svom šefu, producentu na Broadwayu Maxwellu Sheffieldu, da se ne može vratiti na posao u jednoj od njegovih produkcija zbog majčina “tri pravila“. “Nikada ne koristi javni WC, nikada, nikada ne prelazi štrajkašku liniju“, kaže ona. “Koji je bio treći? O da, nikada ne nosi mošusno ulje u zoološki vrt”.
Premotajmo u 2023. i Fran Drescher je središnja osoba štrajka koji već skoro dva mjeseca blokira Hollywood. Ona je trenutna predsjednica glumačkog sindikata SAG-AFTRA (Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists / Sindikat filmskih glumaca – Američka federacija televizijskih i radijskih umjetnika), čijih 160 000 članova štrajka protiv velikih filmskih i televizijskih studija, pridružujući se više od 11 000 članova sindikata scenarista (WGA) koji su u štrajku od svibnja. Obje skupine traže bolje temeljne plaće, transparentnost podataka o publici i zaštitu od umjetne inteligencije.
“Žrtve smo jednog vrlo pohlepnog entiteta“, rekla je Drescher u žestokom govoru na dan proglašenja štrajka. “Šokirana sam načinom na koji se ljudi s kojima smo poslovali ponašaju prema nama. Ne mogu vjerovati, iskreno, koliko smo udaljeni u toliko stvari”.
“Kako se pozivaju na to da su siromašni, da gube novac lijevo i desno, kada daju stotine milijuna dolara svojim direktorima. To je odvratno”, dodala je. “Sram ih bilo. Oni upravo u ovom trenutku stoje na krivoj strani povijesti”.
Franine primjedbe možda su iznenadile neke koji je najbolje poznaju po njezinoj ulozi u “Dadilji” i drugim komičnim nastupima, ali Drescherin osobni život daleko je od komedije.
Iako je mnogi pamte po komediji, život Fran Drescher nipošto nije bio komičan
Bila je žrtva silovanja, a kasnije je i preboljela rak vrata maternice. To su dva problema oko kojih je jako aktivna, a predvodila je brojne inicijative o ženskome zdravlju, uključujući onu o osiguravanju usvajanja Zakona o obrazovanju i svijesti o ginekološkom raku.
Imenovana je izaslanicom za javnu diplomaciju State Departmenta 2008. godine i osnivačica je Cancer Schmancer, neprofitne organizacije koja radi na tome da se rak kod žena dijagnosticira što je ranije moguće. Drescher je također autorica knjiga “Enter Whining” i “N is for The Nanny”, čije su teme to kako je prebrodila traumu te kako je glumila u uspješnoj seriji.
Fran je najpoznatija po ulozi dadilje Fran Fine u seriji Dadilja.FOTO: Profimedia
Širina njezina osobnog i profesionalnog iskustva dovela je do odluke da se kandidira za predsjednicu SAG-AFTRA-e 2021.
“Shvatila sam da me sve što sam radila u životu dovelo do ovog odlučujućeg trenutka“, rekla je za Deadline uoči izbora na kojima je pobijedila na platformi jedinstva.
“Naučila sam u svom životu da kada uđete u situaciju s puno nade, optimizma i svježih ideja, lakše je obaviti posao nego ako ste pretučeni, već naslućujući negativnost, ili razmišljate o prošlim svađama“, rekla je. “Ja sam osoba koja teška životna iskustva pretvara u mudrost i to su životne lekcije koje ću iznijeti na stol.”
Drescher će vjerojatno morati iskoristiti sve to na svom trenutnom mjestu na čelu holivudskog štrajkaškog tima.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.