Lik koji ju je proslavio također je nagovijestio novu, možda i najvažniju ulogu Fran Drescher u karijeri. U drugoj sezoni legendarnog sitcoma “Dadilja“, koji se prikazivao od 1993. do 1999., Drescherin lik Fran Fine u epizodi “The Strike“ odbija prijeći štrajkašku liniju.
Fran Drescher vođa je holivudskih štrajkaša
Fine kaže svom šefu, producentu na Broadwayu Maxwellu Sheffieldu, da se ne može vratiti na posao u jednoj od njegovih produkcija zbog majčina “tri pravila“. “Nikada ne koristi javni WC, nikada, nikada ne prelazi štrajkašku liniju“, kaže ona. “Koji je bio treći? O da, nikada ne nosi mošusno ulje u zoološki vrt”.
Premotajmo u 2023. i Fran Drescher je središnja osoba štrajka koji već skoro dva mjeseca blokira Hollywood. Ona je trenutna predsjednica glumačkog sindikata SAG-AFTRA (Screen Actors Guild-American Federation of Television and Radio Artists / Sindikat filmskih glumaca – Američka federacija televizijskih i radijskih umjetnika), čijih 160 000 članova štrajka protiv velikih filmskih i televizijskih studija, pridružujući se više od 11 000 članova sindikata scenarista (WGA) koji su u štrajku od svibnja. Obje skupine traže bolje temeljne plaće, transparentnost podataka o publici i zaštitu od umjetne inteligencije.
“Žrtve smo jednog vrlo pohlepnog entiteta“, rekla je Drescher u žestokom govoru na dan proglašenja štrajka. “Šokirana sam načinom na koji se ljudi s kojima smo poslovali ponašaju prema nama. Ne mogu vjerovati, iskreno, koliko smo udaljeni u toliko stvari”.
“Kako se pozivaju na to da su siromašni, da gube novac lijevo i desno, kada daju stotine milijuna dolara svojim direktorima. To je odvratno”, dodala je. “Sram ih bilo. Oni upravo u ovom trenutku stoje na krivoj strani povijesti”.
Franine primjedbe možda su iznenadile neke koji je najbolje poznaju po njezinoj ulozi u “Dadilji” i drugim komičnim nastupima, ali Drescherin osobni život daleko je od komedije.
Iako je mnogi pamte po komediji, život Fran Drescher nipošto nije bio komičan
Bila je žrtva silovanja, a kasnije je i preboljela rak vrata maternice. To su dva problema oko kojih je jako aktivna, a predvodila je brojne inicijative o ženskome zdravlju, uključujući onu o osiguravanju usvajanja Zakona o obrazovanju i svijesti o ginekološkom raku.
Imenovana je izaslanicom za javnu diplomaciju State Departmenta 2008. godine i osnivačica je Cancer Schmancer, neprofitne organizacije koja radi na tome da se rak kod žena dijagnosticira što je ranije moguće. Drescher je također autorica knjiga “Enter Whining” i “N is for The Nanny”, čije su teme to kako je prebrodila traumu te kako je glumila u uspješnoj seriji.
Fran je najpoznatija po ulozi dadilje Fran Fine u seriji Dadilja.FOTO: Profimedia
Širina njezina osobnog i profesionalnog iskustva dovela je do odluke da se kandidira za predsjednicu SAG-AFTRA-e 2021.
“Shvatila sam da me sve što sam radila u životu dovelo do ovog odlučujućeg trenutka“, rekla je za Deadline uoči izbora na kojima je pobijedila na platformi jedinstva.
“Naučila sam u svom životu da kada uđete u situaciju s puno nade, optimizma i svježih ideja, lakše je obaviti posao nego ako ste pretučeni, već naslućujući negativnost, ili razmišljate o prošlim svađama“, rekla je. “Ja sam osoba koja teška životna iskustva pretvara u mudrost i to su životne lekcije koje ću iznijeti na stol.”
Drescher će vjerojatno morati iskoristiti sve to na svom trenutnom mjestu na čelu holivudskog štrajkaškog tima.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.