Disney napokon dolazi k sebi i odriče se woke inkluzivnih budalaština
Disney je ponovno u središtu pozornosti, ovaj put ne zbog čarolije, nego zbog odluka koje otvaraju ozbiljna pitanja o granicama umjetnosti, tržišta i društva. Nakon niza filmskih promašaja, studio se odlučio vratiti izvornim vrijednostima te navodno planira angažirati bijelu glumicu za novu, igranu verziju filma Rapunzel. Ta odluka dolazi nakon što su mnogi njihovi nedavni projekti, uključujući Snow White i The Little Mermaid, izazvali žustre rasprave, ali i financijske gubitke.
U industriji koja već desetljeće traži ravnotežu između zastupljenosti i tržišne isplativosti, Disney Rapunzel remake sada postaje simbol prekretnice. Glasine o mogućem angažmanu Scarlett Johansson za ulogu majke Gothel dodatno su potaknule interes javnosti, ali i otvorile pitanje koliko Disney danas doista razumije vlastitu publiku. Ova promjena nije tek estetska; riječ je o povratku strategiji koja se pokušava distancirati od svega što je posljednjih godina bilo označeno kao „woke“.
Iako je Disney Rapunzel remake još u ranoj fazi pripreme, već sada je jasno da će njegov ton biti drukčiji od svega što smo posljednjih godina gledali pod Disneyevim logom. Nakon razdoblja koje je obilježilo redefiniranje poznatih likova kroz suvremene ideološke okvire, čini se da se kompanija vraća klasičnom pripovijedanju, ali i komercijalnom realizmu. Odustajanje od DEI odjela i njegovo preimenovanje u „Opportunity and Inclusion“ odražava pokušaj da se korporativni narativ prilagodi novom političkom i kulturnom ozračju.
Disney mijenja smjer: odustaje od “woke” ere i vraća se vlastitim korijenima
No, pitanje koje ostaje jest može li Disney ponovno pronaći onu ravnotežu između umjetničke vizije i potrebe za profitom, bez gubljenja vlastitog identiteta. U svijetu u kojem se svaka kreativna odluka tumači kao politička poruka, povratak klasičnoj Rapunzel može se čitati i kao svojevrsni pokušaj iskupljenja. Publika će, naravno, odlučiti koliko je taj povratak uvjerljiv, ali činjenica da se uopće događa govori mnogo o trenutku u kojem se Disney nalazi – između nostalgije i nužnosti preobrazbe.
Ako je nekoć Disney bio mjesto gdje se bajke pretvaraju u stvarnost, danas postaje zrcalo svijeta koji više ne zna točno što od bajke želi.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu 2. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
U čast nedavno preminulog Roberta Redforda, legende američkog filma, Tuškanac u gostima donosi ekskluzivnu retrospektivu koja će zadovoljiti sve ljubitelje njegovog opusa, ali i novim generacijama prikazati filmske klasike koji su oblikovali kinematografiju 20. stoljeća. Ciklus filmova, koji se održava sredinom studenog, obuhvaća sedam ključnih naslova u kojima je Redford ostavio neizbrisiv trag, ne samo kao glumac, već i kao redatelj i producent. Svi filmovi bit će prikazani u kultnom zagrebačkom kinu Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2), a prva projekcija zakazana je za 10. studenog u 21 sat.
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu otvara vrata nove scene HNK2 i tim potezom pomiče granice klasičnog kazališta. Publika prvi put stupa u prostor koji objedinjuje tradiciju i suvremenost, a cijela atmosfera odiše svečanošću i inovacijom. HRT će 3. studenog u 20:15 sati prenositi ovaj povijesni trenutak izravno na Prvom programu, omogućujući svima da osjete duh kazališta i energiju publike.
U studenom, Kulturno informativni centar Tuškanac pretvara se u prostor mračne filmske avanture i izazova koji će gledatelje natjerati da preispitaju vlastite granice. Program pod nazivom Tuškanac u gostima posvećen je Novom francuskom ekstremizmu, provokativnom filmskom pokretu nastalom krajem 1990-ih. Ovi filmovi poznati su po brutalnom prikazu tijela, boli i krvi, po iskrenom razotkrivanju ljudske ranjivosti i po pomicanju granica psihičke izdržljivosti.
Hrvatska se u posljednjih nekoliko godina profilira kao zemlja koja skriva neotkrivene turističke priče. David Skoko je odlučio otići korak dalje i pokazati one projekte koji spajaju lokalnu tradiciju, gastronomiju i prirodne ljepote. Novi kulinarsko-putopisni serijal David Skoko: Mjesto za mene počinje s emitiranjem u srijedu, 29. listopada, na 1. programu Hrvatske televizije.
Pod zvjezdanim nebom Porto Montenegra, uz šum mora i odsjaj svjetala luksuznih jahti, filmska magija prošetala je crvenim tepihom. U subotu navečer održana je prva dodjela AFA nagrada (Adriatic Film & TV Awards) – događaj koji je ujedinio filmske vizionare cijele jadranske regije. A večer je pripala jednom imenu – „Fiume o morte!“.
Austin Butler i Michael B. Jordan pregovaraju o glavnim ulogama u novoj filmskoj verziji kultne serije Miami Vice, koju će režirati Joseph Kosinski, autor hita Top Gun: Maverick.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.