HELLO
Domagoj Kukec

Film “Barbie” redateljice Grete Gerwig i Noaha Baumbacha konačno je stigao u kina, izazvavši nezapamćen interes publike te rasprodavši sve dvorane tjednima prije premijere. Barbie je od svoje pojave 1959. godine do danas mijenjala uloge i zanimanja, promovirajući raznolikost i postajući svjetski poznata ikona koja i dalje oduševljava. U filmu, ulogu Barbie preuzima Margot Robbie, dok njezinog partnera Kena utjelovljuje Ryan Gosling. Uz impresivan glumački ansambl koji uključuje Willa Ferrella, Kate McKinnon, Simu Liu, Michaela Ceru i Americu Ferreru, film donosi upečatljivu ružičastu estetiku inspiriranu prividom savršenog života.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BARBIE (@barbiethemovie)

Barbie i Hrvatska – idealna reklama

Film o Barbie privukao je veliku medijsku pažnju, ali malo tko je primijetio važan detalj koji se tiče Hrvatske. Kada Barbie i Ken putuju iz Barbielanda u stvarni svijet, lete avionom koji ima prepoznatljive crveno-bijele kvadratiće. Nije jasno je li redateljica Greta Gerwig bila inspirirana hrvatskom zastavom ili su se kvadratići slučajno našli u filmu – no to je još jedna dobra reklama za Hrvatsku.

U modnom smislu, film Barbie je imao nevjerojatan utjecaj ove godine. Ružičasta boja zavladala je svijetom mode i može se vidjeti na naslovnicama prestižnih časopisa i na modnim pistama diljem svijeta.

Nakon dugogodišnje popularnosti, Barbie je počela gubiti značaj zbog konkurencije kao što su Bratz, Monster High i Rainbow High, ali i drugih lutaka koje su postale zanimljivije djeci zbog televizijskih sadržaja koji su ih promovirali. Mnogima nije odgovarao stereotipni izgled Barbie – mršava plavuša s dugom kosom – koji nije odražavao raznolikost stvarnog svijeta. Stoga su se na društvenim mrežama često provodile kampanje koje su pozivale na promjenu izgleda Barbike kako bi bila prikazana manje seksistički.

Barbie je ponovno popularna

Proizvođač Mattel ozbiljno je shvatio kritike te je 2020. godina postala jedna od najuspješnijih za Barbie koja je ostvarila zaradu od čak 1,5 milijardi dolara – i to usred pandemije. Ispitivanje tržišta pokazalo je da djevojčice više ne žele biti kao Barbie niti se identificiraju s njezinim brojnim karijerama. Problem s njezinim izgledom dodatno je istaknut jer su ljudi primijetili da bi stvarna osoba s takvim tijelom teško funkcionirala, što je potaknulo potrebu za promjenom njezinog prikaza.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BARBIE (@barbiethemovie)

U novim crtanim serijama, Barbie je prikazana kao tipična tinejdžerica koja se suočava s problemima s kojima se susreću današnji klinci. Inspirirana reality showovima poput “Keeping up with the Kardashians”, serija prati Barbie dok se iskreno ispovijeda na kauču pred kamerom, objašnjavajući gledateljima što se događa u njezinom životu i kako se tada osjeća.

Sve te promjene i modernizacija Barbie lika doveli su do ideje za snimanje filma “Barbie”. Prvotno je glavnu ulogu trebala imati komičarka Amy Schumer, no nisu se mogli dogovoriti sa šefovima filmskog studija oko vizije lika Barbike. Amy Schumer željela je da Barbie bude izumiteljica, što su prihvatili, no šefovi studija imali su dodatnu ideju – da Barbie izumi cipele od želea.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BARBIE (@barbiethemovie)

Margot Robbie je preuzela ulogu Barbie i zajedno s Gretom Gerwig odlučila zadržati zabavnu i raznoliku prirodu Barbike. Mnogi se slažu s tom odlukom jer klasična Barbie i dalje ostaje mršava lutka s plavom kosom, zadržavajući svoj prepoznatljivi izgled koji traje već 64 godine. Ta nostalgija koju klasična Barbie budi u ljudima je vrlo moćna, i vjerojatno će pomoći filmu da zaradi milijune na box-officeu.

druge vijesti