Otvorena izložba Dubravke Lošić U tranziciji / Depo u novom ateljeu u Blatu na Korčuli
Jučer, kasno poslijepodne, otvorena je izložba U tranziciji / Depo Dubravke Lošić u novom ateljeu u Blatu na Korčuli. Autorski koncept potpisuje povjesničar umjetnosti Branko Franceschi.
Jučer, kasno poslijepodne, otvorena je izložba U tranziciji / Depo Dubravke Lošić u novom ateljeu u bivšoj tvornici tekstilnih proizvoda Trikop d.o.o. u Blatu na otoku Korčuli gdje su predstavljena tri ciklusa Tondo, Suton i Uspavanka/Rozarij, čiji autorski koncept potpisuje povjesničar umjetnosti Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnost.
Izložba Dubravke Lošić otvorena je do 27. rujna
“Izabrani ciklusi predstavljaju je kao umjetnicu koja je početkom devedesetih godina tradicionalni koncept štafelajne slike proširila na područje slike-objekta, sintezu slikarstva i kiparstva. S kiparstvom je povezuje koncipiranje i izvedba rada kao trodimenzionalnog objekta, asamblaža različitih materijala čije karakteristike poput boje, teksture ili rastezljivosti postaju osnovni estetski čimbenici doživljaja. Upravo ovaj osjećaj za likovne vrijednosti materijala, njihovu interakciju u cjelokupnoj kompoziciji, ukazuje na slikarske korijene i bit umjetničinog rada. Produkcija ciklusa isprepliće se u vremenu, a uvođenje novog oblikovnog pristupa ne znači napuštanje onog prethodnog već ih umjetnica nastavlja stvarati paralelno, spontano razvijajući svoj izražajni vokabular. Dubravka Lošić radi sa sirovim materijalima kao što su pigment, celuloza, konop, tekstil ili vuna, čijim kombinacijama oblikuje u suštini apstraktne kompozicije izrazite taktilnosti i snažnog simboličkog, ponekad i votivnog naboja. Kao uvijek u percepciji umjetničkog rada, interpretacija formi koje sugeriraju floralni motiv ili pak forme ispod čije neprozirne površine bubri i buja život ili kroz čije se spojnice probijaju prikriveni slojevi kompozicije, podjednako je otvorena i upućuje koliko na osobna iskustva umjetnice, toliko i na iskustva svakog promatrača ponesenog njihovom zračećom aurom“, istaknuo je Branko Franceschi na otvorenju izložbe.
Izložba ostaje otvorena do 27. rujna 2023. uz razgledavanje na poziv +385 (0)914391353.
Izložba Dubravke Lošić smještena je u novi atelje
U novom ateljeu, smještenom u bivšem proizvodnom pogonu tekstilne industrije Trikop d.o.o. na periferiji Blata na otoku Korčuli, Dubravka Lošić razvija izložbeni prostor i platformu za razna događanja.
O Dubravki Lošić:
Dubravka Lošić (Dubrovnik, 1964.), živi i radi u Dubrovniku i u Blatu na Korčuli kao samostalna umjetnica. Završila je Školu primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1988. u klasi prof. Ferdinanda Kulmera. Apsolventica je povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Godine 2015. pokrenula je manifestaciju Susret u depou koju je organizirala u svom ateljeu u Gružu, a ovi Susreti, u međuvremenu su postali jedna od nezaobilaznih i nezaboravnih atrakcija na kulturnoj sceni Grada Dubrovnika. Njezin dubrovački atelje u bivšoj tvornici Radeljević nedavno je zatvoren.
Novi depo i izložbeni prostor umjetnica je zasnovala u zamrlom proizvodnom prostoru tekstilne industrije Trikop d.o.o. na periferiji Blata na otoku Korčuli, zahvaljujući razumijevanju i potpori vlasnika, gdje istovremeno razvija izložbeni prostor i platformu za razna kulturna događanja.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.