To već i ptice na grani znaju, ali Plešivica je dobila prvu, a kontinentalna Hrvatska tek drugu Michelin zvjezdicu. Da, posjetili smo restoran Korak, u kojem glavnu riječ vodi Bernard Korak, (m)učenik velike Priske Thuring, a učio je i od Ane Roš te Massima Boture.
Restoran se nalazi u sklopu istoimene vinarije, na vrhu jednog od brojnih žumberačkih brega i s prekrasnim pogledom na Plešivicu. U restoranu je tek 6 stolova, a gotovo sve odiše ‘tihim luksuzom’ – od Riedel i Spiegelau čaša, ručnika u toaletima, pa do samog izgleda toaleta. No, u ovoj kolumni ne bavimo se vanjskim dojmom nego – hranom.
U Koraku smo jeli ovog vikenda i malo je reći da smo iznenađeni njihovom zvjezdicom. Degustacijski meni od 8 sljedova nosi točno toliko jela. Bez, inače, uobičajenih pozdrava iz kuhinje i petit forsa koji čestu 8 sljedova ‘podignu’ do 10 ili 11 jela.
Prvi slijed je jedina konstanta u Koraku: maslac odležan u pčelinjem vosku, svježi sir u umaku od choriza, domaća šunka – dimljena i slana taman koliko treba, sourdough kruh i čips od kruha koji im je ostao od prethodnih dana.
Volimo kada restorani iskoriste namirnice koje im ostanu od prošlih dana, a opet – volimo i kada je taj novi smisao jestiv i ukusan. Za razliku od drugih restorana koji, upravo od kruha, rade polu-pitke i ne-jestive “sljedove”.
Kao što rekosmo, uvod je konstanta, a sva ostala jela se mijenjaju. Korak kuha ono što mu se tog dana kuha i za što je uspio nabaviti vrhunske namirnice, a taj princip nas, donekle, podsjeća na istarskog genija Nevija Sirotića koji uspješno vodi vrlo složeno kuhanje u konobi Toklarija u Buzetu.
Svo povrće koje mu ostane, gospodin Korak zapali te dobiveni crni prah ugljena umiješa u tijesto i izradi torteline punjene skutom. Tortelini leže na posteljici od maslaca (onog koji je odležao u pčelinjem vosku), a preko njih se dodaju svježe ulovljeni žumberački tartufi.
Korak “ima svog čovika” za sve – bilo da im treba pronaći tartuf (dobro, za to imaju psa), ubrati
samoniklo žumberačko bilje, ili pronaći vinogradarske puževe.
Kada ste posljednji put jeli brizle?
Puževe poslužuju s pireom od peršina, a u umak dodaju 20 različitih samoniklih biljaka među kojima je fratrova brada, bilje vrlo izražena i ljutkastog okusa. Upravo okus bilja dominira, a sve zajedno u ustima stvara nevjerojatan osjećaj zadovoljstva. Ovo je perverzno dobro.
Dva su najčešća alergena – orašasti plodovi i školjke. Svaki iole ozbiljan restoran bi trebao biti u stanju ponuditi zamjenu barem ta dva alergena, pogotovo u degustacijskim menijima. Ne tako davno osoba u našem društvu, inače alergična na školjke, u jednom zagrebačkom fine dining restoranu je ostala bez dva cijela slijeda jer kuhinja nije imala plan B.
Jutros ubrane mahune poslužuju se zapečene u špeku kojeg radi otac Bernarda Koraka, poznati vinar Velimir Korak. Tu su i ikra od smuđa, a sve je preliveno buerre blancom u koji su dodane razne školjke, ljutika i kosti od smuđa. U našem društvu opet jedna osoba nije jela školjke (kako rekosmo, to je 2. najčešći alergen u hrani), a jako smo se razočarali (a možda čak i naljutili jer dotad smo se već ‘povezali’ s ovim restoranom) što je taj tanjur serviran bez umaka. Mahune bez ikakva umaka, iskreno, bile su dosadne.
Prvo glavno jelo je pečeni kozlin. Perfektno pečeno meso, još uvijek rose boje, posluženo je na humusu od badema i umaku od badema. U umak su dodani i šadran, limunska verbena te gospina trava. Ta tri začina dala su snažan pečat ovom jelu pa nam je žao da se s ovim začinima jako rijetko susrećemo u restoranima, iako su zapravo prilično lako dobavljivi i prilično jeftini (izuzev šafrana).
Brizle su izuzetna delicija. Ne samo zbog svojeg okusa, već i zbog rijetkosti. Janjeće brizle došle su s čipsom od krumpira, čipsom od koprive te u umaku od sirutke i krumpira. Ugodno smo se iznenadili koliko je kopriva ukusna u ovom izdanju.
Posljednje glavno jelo je patka. Patka za otprilike 6 porcija peče se 3 sata na dimu, a potom na direktnoj vatri kako bi dobila hrskavu koricu. I, zaista, korica je hrskava. Uz patku stiže i pire od sušenih rajčica i trešanja te svježe naribani hren. Mnogo svježeg hrena koji se servira preko priloga još u kuhinji te takav dolazi na stol. Za neljubitelje ove, recimo, nespecifične namirnice to može biti problem. Možda bi hren bio bolji kao ‘izbor’ koji se riba pred gostom, ali to su već detalji.
Hrana u Koraku je sofisticirana, a opet jako jednostavna
Petit foursa, malih slatkih zalogajčića koji dolaze prije deserta, nema. Stigao je jedan desert, i to krema od bijele čokolade i karamela, sa šumskim jagodama i prahom od jagoda. U Koraku se ne jede dobro, nego vrhunski. Bernard Korak kuha lokalno i sezonski, tehnički perfektno i s određenim twistom; spaja naizgled nespojivo i kreira nove okuse, a, dodajmo, ne oslanja se samo na skupe i luksuzne namirnice već je u konstatnom nastojanju da još uvijek neprepoznatim namirnicama dade život.
I sve druge sastavnice Koraka (servis, prostor, ambijent) su gotovo savršeni. Bernardova sestra, Vera, suvereno drži salu i s takvom lakoćom razbija ozbiljnost fine dining restorana i zapravo goste uvodi u obitelj Korak. Primjetismo i kakvom lakoćom koketira sa svim gostima u restoranu – bilo da je riječ o njihovim susjedima, vinarskoj obitelji Šember koja je tu večer također bila u Koraku, bilo da je riječ o prolaznicima, paru stranaca/turista koji se možda ni u Hrvatsku više neće vratiti, a kamoli u Korak.
Sve u svemu, iznenađeni smo da je Korak dobio Michelin zvjezdicu.
Michelinov vodič u gotovo cijelom svijetu ima sličan model ocjenjivanja – 1 zvjezdica: vrhunsko kuhanje, 2 zvjezdice: vrhunsko kuhanje + inovativnost. U Hrvatskoj su kriteriji Michelina, dosad, često bili drugačiji pa tako brojni vrhunski restorani s mnogo duljom poviješću od Koraka nisu uspili dobiti svoju zvijezdu na Michelinovom nebu.
I zato smo iznenađeni, i to jako ugodno iznenađeni. Apsolutno zasluženo.
Da zaključimo: Obitelj Korak, Sjedi, 5.
Degustacijski meni za dvije osobe, zajedno s jednim paringom vina, pjenušcem i par časa vrhunskog Korak Chardonneya iz 2019., čiji smo jedan od posljednjih Magnuma uzeli i za vlastitu arhivu, platili smo 300 eura. Nismo gledali vinsku kartu izvan Korakovih etiketa, a među njima su nas ugodno iznenadili već spomenuti Chardonney, inače odležan na kvascima, te izborna berba Rajnskog rizlinga iz 2009. godine, a koja je posljednja berba ovog desertnog vina.
U studenom Esplanadin miksolog Vjenceslav Madić – Master Kishoni spaja najbolje od oba svijeta – ručnu izradu talijanskog gelata i umjetnost miksologije, stvarajući senzacionalne kombinacije okusa koje prkose sezoni i redefiniraju užitak.
U srcu najljepše zagrebačke ulice, novi Dežman Bistro nudi potpuno privatno iskustvo – prostor rezerviran za jedno društvo po terminu, savršen za poslovne ručkove, manje edukacije, doručke i ekskluzivne večere, uz pažljivo osmišljene menije i vinsku kartu koja rijetko koga ostavlja ravnodušnim.
U svijetu u kojem se teretane pune već od ranog jutra, a proteini se miješaju kao kava u kuhinji svakog ambicioznog muškarca, često se zaboravlja da najvažniji mišić ne raste od utega, nego od hrane. Svaka serija, svako ponavljanje, svaki znojavi dlan na šipci bezvrijedan je ako tijelo ne dobije ono što mu treba – gorivo prije treninga i materijal za obnovu nakon njega. Hrana nije nagrada, nije kazna i nije dodatak. Ona je srce svakog napretka, nevidljivi alat bez kojeg ni najbolji plan ni najskuplji suplement ne mogu napraviti ono što obećavaju. Muško tijelo, pogotovo tijelo koje se bori između posla, stresa, treninga i obitelji, ne traži ekstrem – traži ravnotežu, preciznost i razumijevanje vlastitog ritma.
Zagreb ove zime diše drugačije i priprema gastronomski comeback koji obećava uzbuđenje na svakom tanjuru. Noel zatvara godinu s velikim povratkom koji donosi novu energiju i novu priču. Prvi zagrebački restoran s Michelinovom zvjezdicom vraća Brunu Vokala u svoju kuhinju i najavljuje novi kreativni jelovnik od 14. studenog.
U vremenu koje nas neprestano vuče naprijed, sve je više onih koji pokušavaju pronaći način da se zaustave – barem na trenutak. Među njima su i oni koji su shvatili da ravnoteža ne dolazi iz novih trendova, nego iz povratka jednostavnosti. Upravo u toj potrebi za smirenjem, sok od cikle postao je tiha revolucija među onima koji vjeruju da zdravlje nije stvar estetike, nego svakodnevnog ritma. Na obiteljskom gospodarstvu OPG Rossi, taj se ritam pronalazi u zemlji, u radu rukama i u svakom plodu koji nastane iz nje.
Jesensko popodne u Zagrebu nosi svoje vlastite mirise, mješavinu svježeg lišća i laganog dimnog dima iz obližnjih pekarnica, ali u srcu grada, iza staklenih vrata Molino Pizza & Bara, događa se priča o promjeni okusa koja podiže ritam svih osjetila. Tri nove pizze, svaka s pažljivo odabranim sezonskim namirnicama, poput vrganja, buče i roast beefa sa smokvama, ne slijede prolazne trendove, nego grade vlastiti jezik gastronomskog izražaja koji poziva na otkrivanje, kušanje i promišljanje. Jesenska pizza u Zagrebu ovdje dobiva novo značenje, od onih prvih zalogaja toplog tijesta do posljednjeg traga sira koji se lagano topi i miješa s bogatim kremama i začinima.
U svijetu u kojem je zdravlje postalo trend, teško je razlikovati ono što doista vrijedi od onoga što traje tek dok ne prođe sezona. U tom moru obećanja i prolaznih formula, hladno prešani sokovi OPG-a Rossi pojavljuju se kao tiha suprotnost svemu što je nametnuto. Nastali su iz zemlje, iz rada i iz ideje da tijelo ne traži savršenstvo, nego ravnotežu. Njihova priča ne počinje u laboratoriju, nego u polju, i ne završava etiketom, nego trenutkom u kojem prvi gutljaj podsjeti na okus koji ne pokušava impresionirati – samo vratiti smisao.
Zvijezda filma It Ends With Us podnijela je dokumente u kojima navodi da joj je redatelj Justin Baldoni nanio ogromnu financijsku i reputacijsku štetu.
U studenom Esplanadin miksolog Vjenceslav Madić – Master Kishoni spaja najbolje od oba svijeta – ručnu izradu talijanskog gelata i umjetnost miksologije, stvarajući senzacionalne kombinacije okusa koje prkose sezoni i redefiniraju užitak.
Ako itko zna kako spojiti modni bunt, eleganciju i dozu umjetničkog izraza u jednom outfitu – to je Ljupka Gojić Mikić. Na nedavnom događanju posvećenom domaćoj modi, najpoznatija hrvatska manekenka i uspješna poduzetnica ponovno je pokazala zašto se njezino ime već godinama veže uz autentičnost i besprijekoran stil.