Od skromnog početka do kazališne legende: Moruzgva slavi 15 godina punih smijeha, suza i spektakularnih premijera!
Kad je prije 15 godina glumica i producentica Ecija Ojdanić odlučila osnovati Kazalište Moruzgva, rijetki su mogli pretpostaviti da će ova hrabra nezavisna priča prerasti u jedno od najprepoznatljivijih kazališnih imena u Hrvatskoj. Voditi nezavisno kazalište u zemlji gdje kultura često stoji na margini nije lak zadatak – stalna borba za publiku, prostor, sredstva i umjetničku slobodu postala je svakodnevica.
U zagrebačkom Kaptol Boutique Cinema jučer je svečano obilježeno 15 godina rada Moruzgve, a proslava je bila prava sublimacija svega što kazalište predstavlja: smijeh i suze, nostalgija i ponos, umjetnost i prijateljstvo. Publika i umjetnici slavili su zajedno, potvrđujući da je Moruzgva puno više od kazališta – to je mjesto gdje se umjetnost doživljava srcem i gdje se zajedništvo osjeća u svakom trenutku.
Na proslavi su prisustvovali brojni poznati umjetnici, među kojima su Siniša Popović, Daria Lorenci Flatz, Nina Violić, Barbara Nola, Ana Begić Tahiri, Frano Mašković i mnogi drugi, koji su zajedno s publikom proslavili uspjeh jednog od najvažnijih nezavisnih kazališnih brendova u Hrvatskoj.
U proteklih 15 godina Moruzgva je ostvarila 20 premijera, uključujući 15 praizvedbi, ukupno 1458 izvedbi, a gledalo ih je više od 400.000 ljudi. Predstave su poznate po društveno relevantnim temama, pripovijedanim s savršenom dozom humora, a misija je od prvog dana ostala ista – poboljšati svijet kroz čistu umjetnost.
„Krenula sam iz ničega – bez prostora, bez sredstava i bez sigurnosti. Imala sam samo vjeru, entuzijazam i želju da stvorim kazalište koje će ljudi zavoljeti. Danas, kad vidim pune dvorane i publiku koja se smije i plače s nama, znam da se svaka prepreka isplatila“, istaknula je Ecija Ojdanić.
Tijekom proslave dodijeljene su i nagrade: Ana Begić Tahiri nagrađena je kao Kazališna maratonka, Matija Šakoronja kao Kazališni maratonac, dok su redatelji Krešimir Dolenčić i Ivan Leo Lemo nagrađeni za najviše režija. Posebna priznanja dobili su i dramaturzi, stalni suradnici te predstava Brodolomke, proglašena Hitom sezone.
Ove jeseni Moruzgva ulazi u novu fazu: 12. listopada premijerno će izvesti predstavu „Parazitska posla“ u Gavelli, a 24. studenoga u Scenoteci slijedi premijera „Umjetnička inteligencija“. Jubilej se tako slavi ne samo pogledom unatrag, već i hrabrim korakom prema budućnosti.
Nakon 15 godina neumornog rada, jasno je samo jedno: Moruzgva nastavlja dalje – još jača, s novim izazovima, premijerama i istom strašću prema publici i umjetnosti.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.