Predstava koja je osvojila Pariz, Bruxelles i Berlin sutra dolazi u Zagreb
Nakon što su prve dvije festivalske večeri u ZKM-u i Gavelli publici podarile nezaboravna iskustva suvremenog europskog teatra, Festival svjetskog kazališta sutra donosi novi dragulj – predstavu Héritage belgijskog autora Cédrica Eeckhouta, koja će premijerno za hrvatsku publiku zaživjeti na sceni Kerempuha.
Ovo nije tek kazališna izvedba, nego susret s intimom – prostor u kojem autor i njegova majka, Jo Libertiaux, zajedno istražuju ono što je cijeli život ostalo neizgovoreno. Predstava, već nagrađivana i izvođena na prestižnim europskim pozornicama poput pariškog Théâtre de la Bastille i berlinskog Schaubühnea, u Zagreb donosi jedinstveni scenski jezik: tišine, mikro-pokrete i pauze koje progovaraju glasnije od riječi.
Héritage otvara temu nasljeđa i identiteta – osobnog, obiteljskog i onog kolektivnog, koji oblikuje našu svakodnevicu. To je kazalište koje ne traži samo da gledate, nego da osjetite. Intimna priča postaje univerzalna, a svaka izgovorena rečenica, svaki pogled i svaki trenutak na sceni pretvara se u zajedničko iskustvo – prostor prisutnosti, dijeljenja i prepoznavanja.
Festival se potom nastavlja 27. rujna u Gavelli dolaskom legendarnog Pippa Delbona s predstavom Il Risveglio (Awakening) – poetskim ritualom o ratu, gubitku i ponovnom rađanju.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.