Iako je poznat po svom radu u modnoj fotografiji, Koludrović se redovito igra s kontrastima između formalnog i neslužbenog, te publici u ovom izložbenom projektu predstavlja svoje mikrokozmose – kolekcije likova i karaktera, predmeta i tema. Fotografije stvara kroz različite eksperimente između digitalnog i analognog, stoga njegovi foto-eseji često prolaze različite alate, tehnike i procese – od fotografija napravljenih s profesionalnom digitalnom kamerom ili pak s mobilnim telefonom, do DIY tehnika skeniranja i printanja, a recentno i uporabe AI alata.
Koludrović kroz izložbu ”Memoria” donosi autorsku arhivu koja se razvijala tijekom posljednjih deset godina, počevši od prvih koraka profesionalne karijere i projekata modne fotografije, do portreta i umjetničkih radova s naglašenim dokumentarnim elementima. Izložbom tako predstavlja dosadašnje radove u balansiraju između spontanih i insceniranih prizora, stvarajući unikatne vizualne narative te nove interpretacije i relacije, istodobno pružajući svjež uvid u njegov opsežan fotografski opus.
Filip Koludrović je fotograf čiji su radovi objavljeni u prestižnim međunarodnim časopisima poput WJS, Vogue, Numero i GQ, a među brendovima s kojima je ostvario suradnje nalaze se Chanel, Hermes, Gucci, Celine i Givenchy. Godine 2022. primio je nominaciju British Fashion Councila, koji je prepoznao njegovu inovativnost i doprinos kreativnoj industriji, imenovavši ga ‘Next Generation Creative’, a 2024. postao je kreativni direktor Vogue Adria. U 2023. objavio je knjigu ‘I have never been to America’, fotografski putopis zemljom koju do tada zapravo nije posjetio, u čijem je stvaranju koristio AI tehnologiju.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Nenad Sovilj obilježava dva desetljeća rada u trenutku kada se čini da je luksuz postao svakodnevna kulisa, a ne pitanje odnosa prema materiji, vremenu i prostoru. U ambijentu Etnografskog muzeja, pod tihom težinom njegove oktogonalne dvorane i ispod kupole koja već sama po sebi nosi osjećaj ceremonije, Sovilj predstavlja samo jedan rad – monumentalnu ogrlicu koja sabire dvadeset godina istraživanja, eksperimenta i duboko osobnog dijaloga s plemenitim materijalima. Poetičan naslov izložbe „(2 + 2) x 5“ tek je matematički podsjetnik na logiku koja stoji iza njezine strukture, ali suština izložbe nalazi se u njezinoj tišini, u načinu na koji prostor dopušta posjetitelju da se približi objektu kao da ulazi u tuđi svijet misli.
Obuhvatna retrospektiva jedne od najznačajnijih irskih suvremenih umjetnica, u kustoskoj koncepciji Leonide Kovač, donosi trideset godina stvaralaštva i recentni projekt Kinship – Home
U srcu zagrebačkog Oktogona, ondje gdje se svakodnevni gradski ritam isprepliće s tihim šumom povijesnih zidova i žurbom prolaznika, 29. studenoga otvorena je “Trajna iluzija”, prostorno–specifični skulpturalni projekt talijanskog umjetnika Antonija Della Guardije. Peto izdanje međunarodnog kulturnog fenomena BIENALSUR još je jednom dokazalo zašto je Zagreb postao važno mjesto na mapi suvremene umjetnosti – mjesto susreta ideja, prostora i novih percepcija.
12 galerija, više od 50 umjetnika - Beuys i Abramović kao globalne ikone, Demur i Stilinović s vrhunskim djelima: Art Zagreb 2025 donosi izniman postav suvremene umjetnosti 11.–14. prosinca u prostoru Oktogon Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu.
U prostoru Arheološkog muzeja, među krhotinama prošlih civilizacija i tihim odjecima prapovijesti, uskoro se otvara jedna od najintrigantnijih izložbi sezone — Dorothy Cross: Kinship / Srodstvo. Umjetnički paviljon u Zagrebu predstavlja ovaj izniman projekt koji potpisuje kustosica i teoretičarka umjetnosti Leonida Kovač, a koji će od 27. studenoga 2025. do 1. veljače 2026. povezati davne epohe, suvremene krize i ono najkrhkije u nama – osjećaj pripadanja.
Zagreb u prosincu već ima svoju čaroliju – lampice, tople napitke i adventske mirise – ali ove godine dobiva i nešto posebno: Art Zagreb 2025., središnji umjetnički događaj koji će od 11. do 14. prosinca ispuniti novi prostor Oktogon NMMU u srcu grada.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.