Pjesme o prekidu nemaju jednostavan obrazac, jer prekidi sami po sebi nemaju jednostavan obrazac. Dobro, možda se uklapaju u tri ili četiri jednostavna obrasca, ali govorimo o prilično radikalnim krajnostima osjećaja: jesi li sretan, jesi li tužan? Jesi li prekinuo ili si ostavljen? Želiš li svog partnera natrag ili ga nikada više ne želiš vidjeti?
Himne o prekidu su komplicirane stvari koje obuhvaćaju cijeli spektar emocija. Tu su tuga i žalost, koje su svakako klasične ali su neke pravednički krici radosti koji označavaju kraj loše veze. Druge su promišljena razmišljanja o ljudskim povezanostima. A neke pomalo toksične pjesme govore o tome kako spaliti sam koncept ljubavi do temelja.
1. ‘I’d Rather Go Blind’ by Etta James
U ovoj sjajnoj pjesmi s albuma “Tell Mama” iz 1968., James tvrdi da bi radije izgubila vid nego gledala kako joj ljubav odlazi. Štoviše, osjeća se bespomoćno: primijeti kako joj muškarac flerta s drugom djevojkom i u tom trenutku shvati da je, bez obzira koliko se brinula za njega, njihova veza gotova.
2. ‘Somebody That I Used to Know’ by Elliott Smith
Gotye možda jest postigao uspjeh s pjesmom istog imena, ali Gotye ne doseže dubine slomljenog srca kao Elliott Smith. Nitko ne doseže.
3. ‘I Will Always Love You’ by Whitney Houston
Dolly Parton napisala je i snimila ovu pjesmu 1973. godine kao oproštaj za svog mentora i zaštitnika, Portera Wagonera, a kasnije ju je reprizirala u filmskom mjuziklu iz 1982., ”The Best Little Whorehouse in Texas.”
Iako su obje verzije dosegle vrh country glazbenih ljestvica, pjesma je doživjela svoj kulturni vrhunac u epohalnoj verziji Whitney Houston iz 1991. s glazbenog zapisa filma ”The Bodyguard”; tada je bila najprodavaniji američki singl u povijesti.
4. ‘Neither One of Us’ by Gladys Knight & the Pips
S nadimkom “Kraljica soula”, kroz srceparajuću, sporu i promišljeno melodiju, pjeva o bolnom kraju svoje veze. Pjesma je autopsija mrtvog saveza ispričana iz perspektive žene koja je shvatila da ljubav ne može spasiti toksičan odnos. “Zbogom, ljubavi moja, zbogom”, završno pjeva, dok se prepoznatljivi odjek Pipsove fraze zadržava u zraku poput duševnih jecaja zaljubljenog duha.
5. ‘You’ve Lost That Lovin’ Feelin’ by the Righteous Brothers
Ljubav udara u zid – konkretno, u zaštitni znak producenta Phila Spectora “Zid zvuka” – u ovoj žalosti blue-eyed soula, najemitiranijoj pjesmi u 20. stoljeća na radiju i televiziji. Koautori pjesme su Spector te hit-makeri Barry Mann i Cynthia Weil iz Brill Buildinga.
6. ‘Someone Like You’ by Adele
Adele je praktički napisala knjigu o baladama o prekidu, a njezin katalog odražava glazbeno putovanje kroz faze žalovanja. “Someone Like You”, međutim, prikazuje Adele u najporaženijoj i najtužnijoj verziji dok se pokušava ponovno povezati s izgubljenom ljubavi, ali nailazi na hladan zid stvarnosti: on je već krenuo dalje.
7. All Too Well by Taylor Swift
Na originalnom izdanju albuma “Red”, pjesma “All Too Well” bila je pjesma o mladoj ljubavi koja je krenula po zlu. Ali kad je Taylor Swift, sada zrelija i mudrija, ponovno posjetila album 2021. nakon albuma “Folklore”, pretvorila je pjesmu u remek djelo.
8. ‘Back to Black’ by Amy Winehouse
Preminula pjevačica i tekstopisac često je pjevala o ovisnosti, depresiji i srčanoj boli, ali nigdje to nije učinila brutalnije nego u ovoj turobnoj pjesmi, koja je dala naslov njezinom albumu iz 2007. godine. Winehouse je napisala ovaj hit singl o tome kako se vraća lošim navikama nakon vrlo javnog prekida sa suprugom Blakeom Fielderom-Civilom.
9. ‘The Tracks of My Tears’ by Smokey Robinson and the Miracles
Smokey možda, doista, “bude svjetlo zabave”, ali “duboko u sebi je tužan,” ljudi. Kao i kod najboljih soul pjesama za plakanje, “Tracks” prekrasno izražava bol zbog propuštene ljubavi.
10. ‘Ex-Factor’ by Lauryn Hill
“Doo Wop (That Thing)” možda je bio glavni singl s Lauryn Hillinog solo debija nakon Fugeesa – višestruko nagrađivanog albuma“The Miseducation of Lauryn Hill” iz 1998. godine – ali upravo je lagana, predivna pjesma “Ex-Factor”postala pravi hit. Savršeno pikantna, žudi za promjenom iako zna da to nije moguće, odzvanja frustracijom.
Zamislite grad koji diše u bojama, šetače koji umjesto izloga gledaju u zidove, i atmosferu u kojoj su svi pozvani biti dio stvaranja. Zagreb ovog vikenda ne nosi samo ljeto – on nosi umjetnost. Treće izdanje Zagreb Street Art Festivala pretvara centar metropole u pulsirajuću galeriju na otvorenom, a svi koji tragaju za nečim drugačijim, vibrantnim i iskonski urbanim – upravo su pronašli svoje mjesto pod suncem.
Ljeto 2025. bliži se svom klimaksu, ali Zagreb ne planira dopustiti da sezona završi tiho. Umjesto toga, gradski puls ubrzat će se u ritmu baseva, lasera i – pjenastih torti u lice. Da, dobro ste pročitali. Ekscentrični Steve Aoki, kralj electro house scene i globalni rekorder u najluđem koncertnom ritualu koji uključuje gađanje publike tortom, stiže 12. rujna na Fair Fest, dvodnevni rave spektakl koji će se održati na Zagrebačkom velesajmu.
U svijetu u kojem nova glazbena lica svakodnevno isplivavaju iz svih kutaka svijeta, rijetki su oni koji već prvim korakom pokažu autentičnost, hrabrost i umjetničku viziju koja ne stane u kalupe. Jedna od njih je Zoe – mlada V-pop umjetnica, plesačica i koreografkinja koja je upravo u Zagrebu odlučila otvoriti novo poglavlje svoje karijere i predstaviti debitantski singl “Hit My Head”.
Postoje pjesme koje vas ulove na prvu notu, kao jutarnje sunce koje nenadano probije kroz oblake. Dobar dan, novi singl Sandija Cenova, upravo je takav – nježna oda svakodnevnim trenucima sreće, koja ne pokušava biti ništa više od onoga što već jest: iskrena, vesela i topla.
Ljeto nije sezona u kojoj se skrivaš – to je vrijeme kada puštaš da te valovi, melodije i lude ideje povedu. A ako je netko to shvatio ozbiljno, onda je to Predrag Martinjak P’eggy – glazbenik koji, umjesto da ljeto čeka, odlučuje ga stvoriti. I to kroz brzu, šarmantnu i pomalo nestašnu pjesmu “Dođi u 7”, koja već nakon prvih taktova tjera na ritmično kretanje i razigrani bijeg iz gradske vreve.
Ako još niste čuli za Lanu Mandarić, vrijeme je da je stavite na svoj radar – i to pod hitno. Mlada glazbenica koja nas je osvojila na ovogodišnjem Zagrebačkom festivalu hitom „A što ću kada volim te“ (koji se, usput rečeno, odmah ugurao među 5 najemitiranijih radijskih singlova u Hrvatskoj) ne staje. Lana ponovno podiže ljestvicu – i to vlastitim autorskim izričajem koji je sve samo ne predvidiv. Ovoga puta donosi „Opsesiju“, pjesmu koja ne samo da zvuči zarazno, nego i izgleda spektakularno.
Na zagrebačku glazbenu scenu stiže novi val svježine i autentičnosti. Mahkey, bend koji je već osvojio pažnju glazbene publike i kritike, predstavlja svoj novi singl Pazim što želim – drugi po redu s nedavno objavljenog debitantskog albuma Palo Santo. Uoči velike koncertne promocije u legendarnoj Tvornici kulture 26. lipnja, ovaj singl donosi novo poglavlje u njihovom glazbenom izričaju, koji se kao rijetko koji danas, može opisati jedinstvenom sintagmom – sevdah grunge.
Što se dogodi kad pogled na Grad nije samo vizualan doživljaj, nego unutarnji pejzaž emocija, memorije i svjetla? Mladi dubrovački umjetnik Pietro Boban u svojoj novoj izložbi "Iza zidina" nudi upravo takvu – duboko osobnu, gotovo intimnu – viziju Dubrovnika. Kroz jedinstvenu tehniku dvostranog slikanja na prozirnom pleksiglasu, gradske znamenitosti poput Minčete, Lovrijenca i crkve sv. Vlaha pretvara u slojevite slike koje u isti mah pripadaju stvarnosti i snu.