Novi film Rajka Grlića donosi – priču o nama ovdje i danas
Nakon ovacija i oduševljenja publike na Pulskom i Sarajevskom festivalu, novom filmu Rajka Grlića „Svemu dođe kraj“ predviđa se veliki uspjeh u kino dvoranama.
Dio je hrvatske publike novi film vrsnog hrvatskog redatelja Rajka Grlića već imao prilike pogledati i to na nedavno održanim Pulskom i Sarajevskom film festivalu. Film naziva “Svemu dođe kraj” pobrao je tada velike ovacije, a svoju veliku premijeru dočekat će 26. rujna od 20 sati u Kaptol Boutique Cinemas. Poznavajući Grlićeve filmske uspješnice, da se naslutiti kako će i ova priča doprijeti do široke publike, tim više jer priča iz filma – je priča o svima nama!
Naime, Grlić novim filmom kao da razbija četvrti zid prema gledateljima te šalje poruku – Ovo je priča o nama! Dakle, ne o nekom fiktivnom liku ili događaju, tranzicijskom društvu. Već realnim situacijama kroz koje svi prolazimo. Grlić i njegov koscenarist Ante Tomić kao glavnu okosnicu filma koriste činjenicu da je naša država 90-tih začeta na kriminalu pretvorbe, čina političkog pretvaranja društvenog u privatno, korištenje rodoljublja kao magle kako bi se sakrio ogroman lopovluk, a sve to otvorilo je put ka moralnoj i materijalnoj korupciji u kojoj živimo danas.
Kao inspiracija za filmsku priču, Grliću i Tomiću poslužio je roman Miroslava Krleže “Na rubu pameti”. Tridesete godine prošlog stoljeća, u kojima je smješten taj roman, vratile su se u okrutno sličnoj verziji kapitalizma, beskrupulozne pohlepe i nasilja. Povijest se ponovila, a Grlić i Tomić svome su filmu udahnuli noviju priču u nekom dalekom ehu, kao i vrijeme u kojem živimo, varira tema moralnog sloma i društvene laži.
I dok film govori o dva paralelna svijeta, o svijetu kapitalističkih grabežljivaca koji imaju i državu, i crkvu, i policiju i sud za sebe, i svijetu sirotinje za koju nema ni pravde ni utjehe. Upravo između te dvije krajnosti u kojima živimo smještena je druga okosnica filma, ljubavna priča sredovječnog para. Nakon dugih godina razdvojenosti, nevolja ih ponovo spaja. Njihov intimni odnos i vrlo osobna borba protiv moćnog čovjeka linija je vodilja ove priče.
Mnoga poznata imena iz hrvatskog svijeta filma sjajno su se snašli u svojim ulogama i gledateljima prenijeli realnost priče, a to su: Živko Anočić, Jelena Đokić, Boris Isaković, Janko Popović Volarić, Emir Hadžihafizbegović, Ksenija Marinković, Marina Redžepović, Srđan Grahovac, Anjela Nedyalkova i Katarina Bistrović Darvaš. Film je snimljen u u koprodukciji Hrvatske, Bugarske, Srbije, Sjeverne Makedonije, Crne Gore, Bosnei Hercegovine i Turske.
U gusto pisanom scenariju sve o nama je tu, i ratna profiterstva i devastirane tvornice; nasamareni radnici i animalni tajkuni; advokati-prevaranti i prevareni supružnici.
„Svemu dođe kraj“ u produkciji je Interfilma, te u distribuciji Duplicata, a u svim kinima diljem Hrvatske, nakon zagrebačke premijere, moći će se pogledati od 26. rujna. Beogradska premijera zakazana je za 10. listopada, u Novom Sadu 11. Listopada.
Na samom pragu ljeta, u onom neponovljivom trenutku kada se zora pretvara u dan, a sunce se stidljivo uspinje nad Dubrovnikom, violončelistica Ana Rucner još je jednom pokazala da glazba ima moć zaustaviti vrijeme. U njezinom već kultnom koncertu Pozdrav ljetu, održanom na Srđu po petnaesti put, ove godine nije vladala samo glazba – nego i tišina, kontemplacija i duboka osobna emocija.
U raskošnom ambijentu Hrvatskog narodnog kazališta, Ana Radišić sinoć je proslavila pet godina svog autentičnog podcasta – projekta koji je dotaknuo tisuće srca. Ova posebna večer bila je više od slavlja – bila je to emotivna retrospektiva jednog intimnog medijskog putovanja, začinjena glazbom Tonyja Cetinskog i trenucima koji su dirnuli do suza. Na pozornici su se ispreplele riječi, note i sjećanja, a publika je bila svjedok još jednog velikog koraka – predstavljanja Anine prve knjige. U maniri koja joj priliči, Ana je i ovu večer pretvorila u prostor povezanosti, inspiracije i zahvalnosti. Bila je to večer koja se ne zaboravlja – iskrena, duboka i nevjerojatno osobna.
U vremenu kad se znoj više ne briše ručnikom nego mentalnim resetom i kad je svaki korak prema cilju – bilo da je to vrh Sljemena, granica vlastite izdržljivosti ili kraj radnog dana – mali osobni trijumf, tijelo traži partnera koji ga neće iznevjeriti. U igri izotonika, gdje su pravila dosadna i predvidiva, na scenu stupa Twist ISO – svježi, hrabri igrač iz Hrvatske koji zna što znači žeđ modernog života. I ima odgovor. U dvije riječi: limun i nar.
Telemach je postao nositelj MAMFORCE standarda u kategoriji BASIC, čime je potvrđena njegova predanost stvaranju poticajnog radnog okruženja temeljenog na obiteljskoj odgovornosti, ravnoteži između poslovnog i privatnog života te rodnoj ravnopravnosti. Kroz neovisni evaluacijski proces, kompanija je demonstrirala snažnu usmjerenost na dobrobit svojih zaposlenika i posvećenost kvaliteti u upravljanju ljudskim potencijalima. Certifikat MAMFORCE standarda predsjedniku Uprave Telemacha, Adrianu Ježini, uručila je Diana Kobas Dešković, direktorica konzultantske tvrtke Spona Code, koja provodi neovisne evaluacije i certifikacije organizacija u području upravljanja ljudima.
Kućni ljubimci sve češće imaju važnu ulogu ne samo u privatnom, već i u poslovnom životu, a mnoga istraživanja pokazuju kako je sve više vlasnika koji žele provoditi što više vremena sa svojim ljubimcima. Uoči obilježavanja Take Your Dog to Work, dana koji se diljem svijeta obilježava kako bi se osvijestile pogodnosti dovođenja psa na posao, a koji se ove godine u svijetu održava 20. lipnja, Mars ističe brojne prednosti pet-friendly radnog okruženja koje uspješno njeguje već više od 15 godina.
U samo tri mjeseca od premijere hit-komedije Iva i Gloria, režije Jana Kerekeša, glavne glumice Iva Šimić Šakoronja i Gloria Dubelj proslavile su jubilarnu 50. izvedbu. Ova predstava već sada piše povijest kao jedan od najgledanijih naslova u hrvatskom kazalištu, okupljajući publiku svih generacija i šaljući duhovite, ali i oštre društvene poruke.
Sinoć je u vrtu Vile Riva u Slanom, u vrlo neformalnoj, intimnoj atmosferi održan susret svih sudionika i gostiju Slano Film Days s predstavnicima medija. Tijekom sljedećih pet dana Slano postaje mjesto filmskih razgovora, razmjene iskustava i ideja, neformalnih druženja regionalnih filmskih autora i istaknutih imena iz svijeta filma i filmske industrije.
U srcu ljeta, kad mirisi soli i zvuci cvrčaka ispunjavaju šibenske kale, grad se pretvara u veliku pozornicu emocija, stihova i glazbe. „Šibenik, Grad kao mi“ vraća nas korijenima kroz dvodnevni hommage velikanima čije su pjesme oblikovale naše djetinjstvo, mladost i identitet.
Kada govorimo o zaštiti kože od štetnih UV zraka, SPF kreme su neizostavan saveznik u svakodnevnoj njezi. No, osim samog faktora zaštite (SPF), jedna od važnih odluka koje moramo donijeti jest koju formulu kreme odabrati – gel, losion, sprej ili možda neki drugi oblik? Svaka od tih formula nosi svoje prednosti, mane i specifičnosti koje utječu ne samo na način nanošenja, nego i na učinkovitost zaštite, osjećaj na koži te dugoročnu njegu. Ako ste se ikada pitali koja je formula najbolja za vas, donosimo detaljan vodič koji će razjasniti sve nedoumice i pomoći vam da pametno izaberete.
U svijetu astroloških kombinacija postoje odnosi koji su poput simfonije – skladni, duboki i trajni. No, zatim postoje i oni koji kao da su predodređeni za neprestane trzavice i nesporazume.
Ljeto je savršeno vrijeme da se oslobodimo, usporimo i povežemo s prirodom — a nema boljeg načina od toga da hodamo bosi. Skidanje cipela nije samo ugoda; znanstveno je dokazano da hodanje bosih nogu ima brojne prednosti za naše tijelo, um i duh.
U svijetu u kojem se glazba sve češće sklapa iz fragmenata, uz pomoć softverskih alata i naknadnih produkcijskih čuda, pojavio se netko tko nas nježno, ali odlučno podsjeća da srce glazbe i dalje kuca u živoj, neponovljivoj svirci. Janko Novoselić, cijenjeni hrvatski jazz bubnjar i istaknuto ime domaće instrumentalne scene, najavio je izlazak albuma Jazz Kvartet novim singlom Alone Together — pjesmom koja nije samo još jedna jazz obrada poznatog standarda, nego manifest jedne glazbene filozofije.