U okviru prilično sveobuhvatnog istraživanja o održivom putovanju koje je proveo Booking.com, održivije putovanje i dalje je prioritet za putnike iz Hrvatske, pri čemu njih 74% kaže da u nadolazećih 12 mjeseci želi putovati na održiviji način. 81% ispitanika smatra da ljudi trebaju djelovati upravo sada i donositi održivije odluke kako bi se planet sačuvao za buduće generacije.
U Izvješću o istraživanju održivih putovanja za 2023. godinu se također naglašava vječna dvojba, pri čemu se ljudi osjećaju potencijalno prisiljenima da izaberu između rezanja troškova i toga da više pozornosti posvete donošenju odluka o održivijem putovanju, budući da više od polovice njih (59%) smatra da će se okoliš promijeniti nagore u sljedećih šest mjeseci, dok njih 89% smatra da će se kriza koja pogađa troškove života također pogoršati, što ljude čini prilično nesigurnima kad je riječ o donošenju odluka o tome što postaviti kao svoj prioritet.
Usprkos promjenama u gospodarskom i ekonomskom okruženju, više od polovice putnika iz Hrvatske planira putovati na održiviji način, čak i uz rast inflacije. Međutim, njih 41% vjeruje da su opcije putovanja na održiviji način preskupe te je samo njih 20% voljno i spremno platiti više za opciju putovanja koje ima certifikat održivosti, pri čemu će povećati svoje vlastite izdatke samo kako bi se osjećali sigurnima da su i oni sami pokretač promjene nabolje.
Nije samo trošak prepreka održivijem putovanju koja se najviše ističe i percipira. Naime, 45% putnika iz Hrvatske smatra da nema dovoljno održivih opcija putovanja, dok 76% njih želi da turističke tvrtke ponude više održivih opcija putovanja (porast u odnosu na 69%, koliko je postotak iznosio 2022. godine).
Primjerice, 81% traži autentična iskustva koja su reprezentativna za lokalnu kulturu, ali 23% ne zna kako ili gdje pronaći takva putovanja, ture i aktivnosti koje će osigurati da se nešto pruži zauzvrat i lokalnoj zajednici. Usprkos postojećim preprekama i štednji te vaganju troškova, putnici kažu da pretvaraju namjeru u akciju poduzimajući aktivne male korake i kod kuće i na putovanju, kako bi potaknuli održiviju budućnost. Ohrabrujuće je da danas njih 78% koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80% reciklira otpad, a 65% nosi vlastitu bocu za vodu, opet za višekratnu upotrebu.
Također, tijekom prošle godine došlo je do značajnog porasta broja putnika koji usvajaju svakodnevne navike i na odmoru. Kada je riječ o prijevozu, 52% putnika iz Hrvatske sada planira svoje razgledavanje tako da mogu pješačiti, voziti bicikl ili ići u obilazak javnim prijevozom, dok 58% putuje izvan špice sezone kako bi izbjegli gužve – kod oba postotka radi se o porastu od 10% u odnosu na 2022. Također, postoji svojevrsni konsenzus među putnicima o korištenju mantre kupuj lokalno na odmoru, pri čemu njih 43% favorizira male, lokalne trgovine. „Putovanje može biti dobra pokretačka snaga i kao što ovo Izvješće pokazuje, putnici nastavljaju usvajati održivije navike i traže odgovorna iskustva, od smještaja do izbora prijevoza. Održivije putovanje ulaganje je za cijeli svijet, a mi smo predani tome da iskustvo putovanja na obzirniji i odgovorniji način. Tako, primjerice, putnici sada mogu jednostavno odabrati jedan od više od 500 000 održivijih smještaja za svoj idući boravak, bez obzira na vrstu objekta”, kaže Maja Vikario, Booking.com-ova regionalna menadžerica za Hrvatsku i ostale zemlje u regiji.