U industrijskom parku u blizini zračne luke u Seattleu, australska tvrtka pod nazivom Micro-X razvija sustav koji bi mogao ostvariti snove zračnih putnika: brzi sigurnosni pregled na aerodromu koji obećava minimalnu interakciju sa zaštitarima u zračnoj luci, piše časopis Forbes.
Micro-X koristi novu tehnologiju za redizajn kontrolnih točaka u zračnim lukama kako bi sličile samonaplatnim blagajnama u supermarketima. Ako bude radio kako je planirano, proces Micro-X-a ne bi bio samo brži, već bi bio i manje stresan za putnike i zaposlenike zračnih luka.
Sigurnosni pregled na aerodromu u budućnosti bi mogao trajati mnogo kraće
Ipak, Micro-X-ov sustav bio bi gotovo dvostruko skuplji od sustava koji se danas koriste na aerodromima diljem svijeta. Za usporedbu, američka Putna sigurnosna agencija (TSA, Transportation Security Administration) samo ove godine potrošit će 1,3 milijarde dolara za oko 1200 novih CT skenera koje zaštitari koriste za ručni pregled prtljage.
John Fortune iz američkog Ministarstva domovinske sigurnosti nada se da će cijena sustava koji razvija Micro-X biti „konkurentna“ po putniku. Fortune u Ministarstvu vodi program pod nazivom Skeniranje na brzinu u sklopu kojega je naručen i projekt Micro-X. “Ovo bi potpuno promijenilo način na koji se pristupa kontrolnim točkama na aerodromima“, rekao je u intervjuu za Forbes.
Novi sustav ima potencijal smanjiti dosadno vrijeme čekanja na aerodromu.FOTO: Unsplashed
A kako bi to funkcioniralo? Nakon što im se provjeri osobna iskaznica, putnici ulaze u prostor s nizom kabina, od kojih je svaka dovoljno velika za dvije odrasle osobe. Avatar na ekranu govori im da stave svoje stvari u ormarić CT skenera koji je četvrtinu manji od bilo čega drugog na tržištu.
Skener koristi rendgenske zrake za stvaranje 3-D slike, a uz pomoć softvera koji pokreću algoritmi strojnog učenja, on automatski prepoznaje zabranjene predmete. U međuvremenu, sustav kamera i elektromagnetski skener tijela pregledavaju putnika, a avatar ih obavještava ako su zaboravili izvaditi nešto iz džepa ili ako se čini da nešto skrivaju.
Aerodromski zaštitari uskočili bi samo ako sustav otkrije sumnjiv predmet ili ako putniku treba pomoć.
Zaštitari u zračnim lukama, posebno nakon 11. rujna, imaju osjetljiv posao, jer moraju balansirati između ugodnosti putnika s i njihove sigurnosti. Taj zadatak postaje teži jer sve više ljudi leti avionima.
Sigurnosni pregled na aerodromu uzima mnogo vremena, a putnika je sve više
Zračni promet oporavio se nakon pandemije: u SAD-u je, tijekom ljetne sezone, kroz sigurnosne kontrolne točke zračnih luka prošlo rekordnih 264 milijuna ljudi. To je 2 milijuna više nego u istom razdoblju 2019.
Ako se rast broja putnika nastavi, više neće imati tko da radi kao zaštitar na aerodromu.FOTO: Unsplashed
“Ako se rast nastavi, u jednom trenutku nećemo moći držati korak s rastućim prijetnjama, ali ni s brojem putnika koji prolaze kroz sustav“, kaže Fortune. Zato je Ministarstvo državne sigurnosti dalo više od 18 milijuna dolara Micro-X-u za razvoj prototipa njihova sustava, za koji se očekuje da će početi s testiranjem unutar idućih 12 do 18 mjeseci.
Micro-X obećava da će putnici zahvaljujući njihovom sustavu, postupak sigurnosne provjere završiti u prosječnom vremenu od 60 sekundi, a u najboljem slučaju za samo 30 sekundi.
Japan i Južna Koreja, dvije azijske zemlje bogate kulturom i tehnološkim inovacijama, dijele slične društvene vrijednosti, ali svaka nudi jedinstveno putničko iskustvo.
Putovati Europom nikada nije bilo lakše ni jeftinije nego upravo sad! S porastom takozvanih niskobudžetnih aviokompanija poput Ryanaira i EasyJeta, brzo se može doći do raznih prijestolnica starog kontinenta za stotinjak ili manje eura.
Glazbena scena ove godine svjedoči nečemu posebnom – nastupu koji će, prema riječima izvođača, biti prava oluja emocija, energije i vizualnog spektakla. S pjesmom "Južina", koja je već svojim spotom osvojila publiku, naš sugovornik sprema nastup na Dori koji neće ostaviti nikoga ravnodušnim.
Brady Corbet, redatelj filma Brutalist, otkrio je da unatoč velikom uspjehu filma i 10 nominacija za Oscara, živi na rubu siromaštva i nije zaradio ništa od svojih posljednjih filmova.