Otkako se pojavila na policama 1959. godine, ova lutka koju je dizajnirala Ruth Handler, nije privlačna samo djeci, nego i tržištu kolekcionarskih predmeta, gdje brojne verzije imaju veliku vrijednost. Donosimo vam sedam „barbika“ koje su postigle najveće cijene na aukcijama.
Najskuplje barbike su najstariji modeli, ali i oni ekskluzivni
7. Marija Antoaneta Barbie iz 2003.
Proizvedena kao dio Mattelove serije Kraljevske žene, Barbie Marija Antoaneta dizajnirana je prema čuvenome portretu francuske kraljice koji je naslikala Élisabeth Vigée-Lebrun 1783. godine, a dolazi odjevena u ekstravagantnu plavu haljinu i nosi dijamantnu ogrlicu.
Lutka je 2016. na eBayu prodana za 1250 dolara, a trenutne tražene cijene na istoj platformi kreću se između 1500 i 3500 dolara.
6. Barbie #2 iz 1959.
Sedam verzija lutke Barbie proizvedeno je 1959. godine, a sve su izgledale uglavnom identično osim sitnih varijacija. Barbie #2, iako je nosila istu crnu olovku za oči i kultni kupaći kostim kao i njezina prethodnica, razlikovala se po dizajnu svojih nogu, koje nisu bile izrađene od bakrenih cijevi kao Barbie #1.
Barbie #2 iz 1959., drugi model barbike ikada proizveden. Za razliku od Barbie #1, brineta je.FOTO: Getty
Godine 2013. ova je povijesna igračka, zajedno sa svim dodacima i još uvijek u kutiji, dosegla 6710 dolara na eBayu.
5. Lorraine Schwartz Barbie iz 2010.
Slavna američka dizajnerica dizajnirala je svoju varijantu lutke 2010. na šik način.
Lorraine Schwartz dizajnirala je svoju barbiku za 40. obljetnicu popularne lutke.FOTO: Mattel
Lutku je obukla u malu crnu haljinu, stavila joj dijamantne naušnice, remen, narukvice i ogromno slovo “B”. Na jednoj humanitarnoj aukciji ovaj je model prodan za 7,500 dolara. Napravljeno je samo 12 ovih barbika, što objašnjava njihovu vrijednost unatoč tome što su razmjerno nove.
4. Gala Abend Barbie iz 1965.
Godine 2006. aukcijska kuća Christie’s organizirala je prodaju ogromne privatne kolekcije od oko 400 barbika, od kojih je ovaj rijedak model ostvario najveću cijenu – 9,148 dolara.
Barbie Gala Abend jedinstvena je za europsko tržište, a potječe iz 60-ih.FOTO: Getty
Bila je ekskluzivno napravljena samo za japansko i europsko tržište, Gala Abend (njemački gala večera) barbika odjevena je u raskošnu svečanu haljinu sa složenim detaljima, a u rukama drži torbicu i maleni plesni program. Osim toga, ova lutka ima i savitljive noge.
3. Barbie #1 iz 1959.
Originalna lutka Barbie prodavala se za 3 dolara 1959. Danas je prozvana kolekcionarskim “svetim gralom“, jer ju je teško pronaći, a još ju je teže pronaći u dobrome stanju.
Originalna Barbie plavuša iz 1959. Tada je koštala svega 3 dolara.FOTO: Getty
Kad jest, lutka može privući neke zapanjujuće cijene, kao što se dogodilo na aukciji 2006. u Kaliforniji. Nepoznata osoba platila je 27,450 dolara za Barbie #1 (bez kutije) te tako postavila u tome trenutku Guinnessov rekord za najveću cijenu plaćenu za barbiku.
Dotadašnji vlasnici, umirovljeni bračni par, novac su uložili u kuću.
Ipak, daleko najskuplje barbike su one s dijamantima
2. De Beers Barbie za 40. obljetnicu iz 1999.
Za 40. godišnjicu Barbie, Mattel je zadužio draguljarnicu De Beers da dizajnira lutku, što je rezultiralo jednom od najskupljih igračaka na svijetu.
De Beers je posebno izdanje Barbie odjenuo u bikini u stilu princeze Leie iz filma Star Wars s elegantnim remenom optočenim sa 160 dijamanata. Ovaj rijedak model nikada nije bio u maloprodaji, već je otišao ravno na aukciju, na kojoj je postigao cijenu od 85,000 dolara.
1. Stefano Canturi Barbie iz 2010.
Barbie koju je dizajnirao australski dizajner nakita više nego zaslužuje svoju cijenu: samo je jedna Stefano Canturi Barbie ikad proizvedena, a nosi po mjeri izrađenu ogrlicu s bijelim dijamantima i upečatljivim ružičastim dijamantom.
Stefano Cantauri dizajnirao je najskuplju Barbie.FOTO: Getty
Lutka je otišla na prodaju u Christie’s 2010., a prihod je, prema Canturijevim željama, izravno išao Zakladi za istraživanje raka dojke. Ostvarila je cijenu od 302,000 dolara.
U vremenu u kojem tražimo ljepotu u detaljima, a mir u svakodnevnim ritualima, sve češće posežemo za predmetima koji imaju dušu. Onima koji ne dolaze s trake, nego iz ruku – pažljivo, sporo i s ljubavlju oblikovani. Upravo takva je nova kolekcija PiKoS, autorski projekt umjetnice Tamare Peroš, koji je ovih dana predstavljen izložbom u zagrebačkoj Galeriji Kaptol.
Tea Viljevac Šarić žena je koja spaja nespojivo - ekonomiju i umjetnost, brojke i boje, analitičnost i maštu. Odrasla u dinamičnom poslovnom okruženju, naučila je vrijednost predanog rada, ali je od malih nogu osjećala da njezina strast živi u svijetu estetike.
U toplom, kreativnom ambijentu Studija Kauch – hrvatskog proizvođača vrhunskog ojastučenog namještaja po mjeri, mjestu gdje se dizajneri i proizvođači home decora susreću kao stari prijatelji – nedavno je zasjao jedan sasvim poseban gost: Stipe Brničević.
U svijetu gdje moda nije samo pitanje odijevanja, već i izražavanja stava, osobnosti i stila, Dubravka Švegar ponovno je potvrdila svoj status modnog kameleona. Na glamuroznom eventu Poliklinike Milojević, jedna od najomiljenijih influencerica našeg prostora, često nazivana hrvatskom Monicom Bellucci, zablistala je u looku koji oduzima dah – spoj elegancije, senzualnosti i besprijekorne estetike.
Lucija Lugomer, pionirka hrvatskog body positivity pokreta i jedna od najpoznatijih plus size manekenki u regiji, ponovno pokazuje zašto je prava inspiracija tisućama žena. Na najnovijoj fotografiji s ljetovanja, Lucija zrači samopouzdanjem i prirodnom ljepotom, obučena u elegantan bijeli bikini koji savršeno naglašava njezinu ženstvenu figuru.
Na modnom događanju u organizaciji škole Profokus, koje je okupilo brojne ljubitelje dizajna i modne kreativnosti, pažnju je plijenila domaća influencerica Lara Vukušić — ne glamuroznim "novitetima", već upravo suprotnim: svojim autentičnim pristupom održivoj modi.
Donovan Pavleković konačno je upisao novu stranicu u svoju modnu povijest: njegova legendarna Škarnicl torba, dizajnirana po uzoru na američku brown-paper torbu, ali izrađena od vrhunske umjetne kože i oplemenjena zlatnim detaljima, dobila je izdašnu “denim” verziju kojoj teško možete odoljeti.
U svijetu gdje se glamur i elegancija svakodnevno redefiniraju, domaća influencerica i modna ikona Isabella Rakonić još jednom potvrđuje da je uvijek nekoliko koraka ispred trenda – sa crvenog tepiha Cannesa sletjela je ravno u centar pažnje.