Uplašene Žirafe nova je modna priča Nataše Mihaljčišin

Kako se tjeskoba, nelagoda i strah mogu transferirati u modni izraz, a da u tom procesu ne dođe do kratkog spoja koji bi rezultirao nestankom smislene i estetski opravdane poveznice!? I još da slika ne bude površna, amblematska i značenjski limitirana funkcijom dekora!? Koliko god se moda činila pripadnicom frivolnijeg dijela kulturnog sadržaja koji se više bavi zabavom i razbibrigom- što nije nužno loše, ona se ipak najčešće referira na aktualnost: interpretira ju, dekonstruira ili provocira.

30 studenoga 2023

Nataša Mihaljčišin
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Često i negira što nije lako dokazati bez inventivne kulturološko antropološke analize.

No najblaže rečeno, zanimljiva je činjenica kako akteri i pripadnici suprotstavljenih društvenih skupina- koje pripadaju i različitim socijalnim i nacionalnim određenjima, dijele gotovo identičan način odijevanja, uz poneki razlikovni znak.

Ako tu činjenicu možemo, donekle, pripisati i posljedicama digitalne globalizacije, masovne proizvodnje i sveopćeg konzumerizma pa otići do one linije na kojoj se nalaze oni koji modu mogu konzumirati  samo u okvirima humanitarne pomoći, neće biti lako oteti se dojmu modne sveprisutnosti. U tom smislu bi se moglo čak govoriti i o nekoj prividnoj transcendenciji neugodne realnosti modnom nadgradnjom ili modnim pomakom.

Nataša Mihaljčišin

Nataša Mihaljčišin predstavlja kolekciju Uplašene Žirafe

Naravno, ne radi se o promašenoj gesti pripadnosti globalnoj potrošačkoj iluziji, nego gesti koja simbolizira esencijalnu ljudsku ravnopravnost  i status individue koja nije kotirana krutim ideološko političkim kontekstom. Pa ni onim ratnim. Koliko se ovakva vrsta psihološko modne transakcije odvija svjesno, toliko je, zasigurno, duboko usidrena u podsvjesnom teritoriju gdje se dekontaminiraju manifestacije osobne slobode, zaražene svim mogućim diskursima političkih konstrukcija. Moda je, možda, najuvjerljivija kad senzibilizira. Jer ako se nešto kroz povijest historije, prošlost sadašnjosti, sadašnjost  budućnosti ili budućnost prošlosti pokazalo kao najopasnije , najpogubnije i najrazornije za sve nas i svijet oko nas, onda je to, zasigurno, individualni i kolektivni nedostatak empatije! One fundamentalne, ogoljele, ljudske: empatije! I tu se moda koliko god igrala na kartu površnosti i nezainteresiranosti za neugodne i skliske teme, zapravo pokazala kao vrlo autentična i beskompromisna zastupnica ravnopravnosti različitosti i kao najvjernija pravobraniteljica traume našeg tijela u svim njegovim pojavnostima i identitetima. Pišem ovaj dugački uvod kako bih i samoj sebi objasnila što me to sve motiviralo, osim presudnih tužnih i tragičnih sukoba kojima svjedočimo, da se upustim u avanturu transgresije tjeskobe, straha i nelagode u vizualnom sadržaju modne slike. Opteretiti frivolni narativ pretencioznim i teškim značenjem, a da mu se ne oduzme uvjerljivost i kad ga se ostavi bez pridodanog teksta- postavljeni je dramaturško vizualni izazov, s kojim smo se zajedno u koštac uhvatili kao već zbližena kreativno proizvodna manufaktura  s pokojom novonamamljenom članicom i članom. Prvo u dugim i strpljivim časovima dogovora, skiciranja, heklanja, štrikanja, prepravljanja i korigiranja i stiliziranja već nastalih modela pa do osmišljavanja koncepcije i izvedbe snimanja koje se odvilo u tami parka Maksimir jedne hladne večeri u studenom.

Nataša Mihaljčišin

Naslov Uplašene Žirafe je posuđen  sasvim spontano: aktivirao  je mentalno strujno kojim su nekad davno gledani autorski projekti Usnulog čuvara grada (Željko Zorica Šiš) povezani s pokušajem simboličkog iscjeljenja traume na modno subverzivan način. Permanentna proizvodnja straha i tjeskobe traži demistifikaciju i svjetlo, empatiju i ludizam, i stalnu potragu za sobom. U tom procesu se događaju sasvim neočekivana prepoznavanje individualnih iskustava i praksi što svjedoči prekrasnom i oslobađajućem iskustvu povezanosti s drugima. Veze mogu biti vidljive i nevidljive. Katkad one vidljive svjedoče prisustvu nevidljivih- tu se ostvaruje emancipirajuća uloga mode kao medijatora u dekonstrukciji  traume neravnopravnosti i društvene izopćenosti.

PROČITAJTE: Nataša Mihaljčišin predstavlja novu kolekciju naziva Sajam vjenčanja

Kolekcija je izvedena tehnikama klasičnog ručnog rada: pletenje, heklanje, tapiserija. Namijenjena je svima bez obzira na spolnu, rodnu, rasnu i starosnu dob. U njoj se može transcendirati strah i tjeskoba, ako je potrebno. Može se biti i u nekom sasvim drugom raspoloženju, isto tako.

Nataša Mihaljčišin Nataša Mihaljčišin Nataša Mihaljčišin Nataša Mihaljčišin Nataša Mihaljčišin


druge vijesti

ivan šarić

Ivan Šarić za HELLO! Movember:”Što bi moj neprijatelj htio da sebi radim?”

Ivan Šarić živi život koji na prvu izgleda kao da je složen od salve smijeha, ali iznutra nosi iskrenu priču o prepoznatljivosti, obitelji i odgovornosti. Kao komičar čije su šale dotaknule mnoge, on je također čovjek koji zna koliko znači biti uz one koje voli – suprugu Korana Gvozdić i sina Olivera, koji ih je naučio da brak i karijera mogu ići ruku pod ruku. Iako ga publika pamti po energičnim nastupima, Ivan je odavno shvatio da iza mikrofona stoji netko tko mora biti ozbiljan, autentičan i spreman biti ranjiv. Kad govori o roditeljstvu, otkriva dijelove svog života koje mnogi ne vide – dug i kratak, jaki i slabi trenuci – i ispovijeda kako je najmlađi član obitelji promijenio cijelu dinamiku njihove svakodnevice. Kao figura koja povezuje javni nastup i osobni život, on uspijeva balansirati između traume ranog roditeljstva i topologije stand-up šale: Oliver je rođen ranije od termina, borbe su bile stvarne, a smijeh je postao način da se prođe kroz sve. Ivan ne zaboravlja da iza osmijeha publike stoji ljudska priča o strahu, nadi i rastu. U njegovim nastupima i u životu uživo osjećamo da smijeh nije tek zabava – već sredstvo povezivanja ljudi i olakšavanja onoga što ne možemo promijeniti. Supruga Korana i on nisu samo par u javnosti – oni su partneri u koji se vjeruje, ljudi koji pokazuju kako je moguće graditi obitelj i imati profesionalni život bez predaje. Ivan je dokaz da komičar može biti više od “brate, nasmij se” – da može biti čovjek koji osjeća, koji gubi i koji pobjeđuje unutrašnje bitke. Kad stane na binu, on zna da publika ne traži samo punchline – traži autentičnost. A Ivan joj je tu daje. On je i otac koji strahuje, suprug koji podržava, čovjek koji zna da ne može biti savršen, ali odlučuje biti prisutan. U svijetu u kojem ekran briše odvajanja, on njeguje blizinu i stvarnost. I zato, dok gledamo Ivana Šarića kako nas nasmijava, zapamtimo da iza smijeha stoji priča – priča o pojedincu koji se nije zadovoljio običnim putom, koji je odlučio biti i zvijezda i čovjek. Njegov lik i djelo podsjećaju nas da je najveći aplauz onaj koji se dogodi kad se netko pobrine za vlastiti život, a ne samo za šalu. Ivan Šarić pruža nam tu lekciju, dok mi gledamo i slušamo – i smijemo se zajedno s njim.

Celebrity News

13 studenoga 2025

vrag nosi pradu 2

Vrag se vraća u Pradi! Prvi pogled na Meryl Streep i Anne Hathaway u nastavku najglamuroznijeg filma desetljeća

Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu 2. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”

Film/TV

12 studenoga 2025