Uplašene Žirafe nova je modna priča Nataše Mihaljčišin
Kako se tjeskoba, nelagoda i strah mogu transferirati u modni izraz, a da u tom procesu ne dođe do kratkog spoja koji bi rezultirao nestankom smislene i estetski opravdane poveznice!? I još da slika ne bude površna, amblematska i značenjski limitirana funkcijom dekora!? Koliko god se moda činila pripadnicom frivolnijeg dijela kulturnog sadržaja koji se više bavi zabavom i razbibrigom- što nije nužno loše, ona se ipak najčešće referira na aktualnost: interpretira ju, dekonstruira ili provocira.
No najblaže rečeno, zanimljiva je činjenica kako akteri i pripadnici suprotstavljenih društvenih skupina- koje pripadaju i različitim socijalnim i nacionalnim određenjima, dijele gotovo identičan način odijevanja, uz poneki razlikovni znak.
Ako tu činjenicu možemo, donekle, pripisati i posljedicama digitalne globalizacije, masovne proizvodnje i sveopćeg konzumerizma pa otići do one linije na kojoj se nalaze oni koji modu mogu konzumirati samo u okvirima humanitarne pomoći, neće biti lako oteti se dojmu modne sveprisutnosti. U tom smislu bi se moglo čak govoriti i o nekoj prividnoj transcendenciji neugodne realnosti modnom nadgradnjom ili modnim pomakom.
Nataša Mihaljčišin predstavlja kolekciju Uplašene Žirafe
Naravno, ne radi se o promašenoj gesti pripadnosti globalnoj potrošačkoj iluziji, nego gesti koja simbolizira esencijalnu ljudsku ravnopravnost i status individue koja nije kotirana krutim ideološko političkim kontekstom. Pa ni onim ratnim. Koliko se ovakva vrsta psihološko modne transakcije odvija svjesno, toliko je, zasigurno, duboko usidrena u podsvjesnom teritoriju gdje se dekontaminiraju manifestacije osobne slobode, zaražene svim mogućim diskursima političkih konstrukcija. Moda je, možda, najuvjerljivija kad senzibilizira. Jer ako se nešto kroz povijest historije, prošlost sadašnjosti, sadašnjost budućnosti ili budućnost prošlosti pokazalo kao najopasnije , najpogubnije i najrazornije za sve nas i svijet oko nas, onda je to, zasigurno, individualni i kolektivni nedostatak empatije! One fundamentalne, ogoljele, ljudske: empatije! I tu se moda koliko god igrala na kartu površnosti i nezainteresiranosti za neugodne i skliske teme, zapravo pokazala kao vrlo autentična i beskompromisna zastupnica ravnopravnosti različitosti i kao najvjernija pravobraniteljica traume našeg tijela u svim njegovim pojavnostima i identitetima. Pišem ovaj dugački uvod kako bih i samoj sebi objasnila što me to sve motiviralo, osim presudnih tužnih i tragičnih sukoba kojima svjedočimo, da se upustim u avanturu transgresije tjeskobe, straha i nelagode u vizualnom sadržaju modne slike. Opteretiti frivolni narativ pretencioznim i teškim značenjem, a da mu se ne oduzme uvjerljivost i kad ga se ostavi bez pridodanog teksta- postavljeni je dramaturško vizualni izazov, s kojim smo se zajedno u koštac uhvatili kao već zbližena kreativno proizvodna manufaktura s pokojom novonamamljenom članicom i članom. Prvo u dugim i strpljivim časovima dogovora, skiciranja, heklanja, štrikanja, prepravljanja i korigiranja i stiliziranja već nastalih modela pa do osmišljavanja koncepcije i izvedbe snimanja koje se odvilo u tami parka Maksimir jedne hladne večeri u studenom.
Naslov Uplašene Žirafe je posuđen sasvim spontano: aktivirao je mentalno strujno kojim su nekad davno gledani autorski projekti Usnulog čuvara grada (Željko Zorica Šiš) povezani s pokušajem simboličkog iscjeljenja traume na modno subverzivan način. Permanentna proizvodnja straha i tjeskobe traži demistifikaciju i svjetlo, empatiju i ludizam, i stalnu potragu za sobom. U tom procesu se događaju sasvim neočekivana prepoznavanje individualnih iskustava i praksi što svjedoči prekrasnom i oslobađajućem iskustvu povezanosti s drugima. Veze mogu biti vidljive i nevidljive. Katkad one vidljive svjedoče prisustvu nevidljivih- tu se ostvaruje emancipirajuća uloga mode kao medijatora u dekonstrukciji traume neravnopravnosti i društvene izopćenosti.
Kolekcija je izvedena tehnikama klasičnog ručnog rada: pletenje, heklanje, tapiserija. Namijenjena je svima bez obzira na spolnu, rodnu, rasnu i starosnu dob. U njoj se može transcendirati strah i tjeskoba, ako je potrebno. Može se biti i u nekom sasvim drugom raspoloženju, isto tako.
Balmain ulazi u novo poglavlje — i to s imenom koje modna publika već godinama izgovara sa znatiželjom, poštovanjem i laganom dozom mistike. Antonin Tron, francuski dizajner i osnivač brenda Atlein, imenovan je novim kreativnim direktorom jedne od najutjecajnijih modnih kuća na svijetu.
Na domaćoj modnoj i sportskoj sceni upravo je niknuo brend koji ne želi samo odjenuti tijelo – već i probuditi duh. ÊTRE, novi hrvatski premium brend sportske odjeće, spaja pokret, stil i identitet u filozofiji koja nas podsjeća da je biti najveći luksuz suvremenog života.
Nova sezona brenda Lokomotiva by Lana Puljić donosi kolekciju koja slavi slobodu, snagu i preciznost jahačkog svijeta, utkanu u svaki komad odjeće. Inspirirana jahačkim sportom i duhom Divljeg zapada, ova kolekcija spaja old money eleganciju s dozom drskosti i suvremenog seksipila.
Suradnja s Hrvatskim deflimpijskim odborom prirodno je proizašla iz poziva Olivera Lušića, predsjednika Hrvatskog sportskog saveza gluhih i kapetana rukometne reprezentacije gluhih, dugogodišnjeg prijatelja brenda koji je u Lunilou prepoznao iste vrijednosti: odgovornost, trajnost i dizajn s razlogom. U godini koja obilježava stotu obljetnicu Deaflympicsa (prvi put održanih 1924. u Parizu), hrvatska delegacija nastupit će u kolekciji osmišljenoj da bude profinjena, moderna i funkcionalna—baš onako kako se ponos nosi i izvan pozornice.
Platnene tenisice često se zaprljaju brzim hodom po gradu i zato zahtijevaju redovitu pažnju. Platnene tenisice perete nježno rukom u toploj vodi, pritom ih nikada ne potapate u cijelosti.
Obuća koju nosite u svakodnevnom životu, bilo da su to krpene tenisice za slobodno vrijeme ili elegantne kožne cipele za ured i izlazak, odražava vaš stil i brigu o detaljima. Kada jednom shvatite da je obuća više od pukog moda dodatka, već sastavni dio izgleda i dojmova koje ostavljate, tek tada se isplati posvetiti joj pažnju kakvu zaslužuje. U ovom tekstu vodiću vas korak po korak kroz precizan postupak njege tenisica i cipela – s naglaskom na materijale, na razliku u pristupu između tkanih tenisica, sintetičkih modela, kože i zahtjevnijih tekstura – tako da, s vremena na vrijeme, vaša obuća zapravo izgleda kao da ste je tek izložili u izlog, a ne da ste ju nosili satima niz hodnike, kafiće, stanove i ulice.
Ako postoji idealan trenutak da obnovite sportsku garderobu – to je sada. U Avenue Mallu vlada shopping groznica jer je Sport Vision najavio totalnu rasprodaju povodom relokacije trgovine, a popusti su toliko dobri da će i oni najdiscipliniraniji teško odoljeti iskušenju.
Kiša, magla, jesenski vjetar – ništa od toga ne mora značiti kraj stila. Naprotiv, uz novu Shibesu kolekciju dizajnerice Ane Marie Ricov, šetnje po mokrim ulicama ili šumskim stazama pretvaraju se u modne trenutke pune boje, funkcionalnosti i povezanosti. Kolekcija koja spaja ljude i njihove pse sada dolazi u novim nijansama, od elegantne crne do energične limete – boje koja u trenu unosi dašak živosti i vedrine u sivi dan.
Ivan Šarić živi život koji na prvu izgleda kao da je složen od salve smijeha, ali iznutra nosi iskrenu priču o prepoznatljivosti, obitelji i odgovornosti. Kao komičar čije su šale dotaknule mnoge, on je također čovjek koji zna koliko znači biti uz one koje voli – suprugu Korana Gvozdić i sina Olivera, koji ih je naučio da brak i karijera mogu ići ruku pod ruku. Iako ga publika pamti po energičnim nastupima, Ivan je odavno shvatio da iza mikrofona stoji netko tko mora biti ozbiljan, autentičan i spreman biti ranjiv. Kad govori o roditeljstvu, otkriva dijelove svog života koje mnogi ne vide – dug i kratak, jaki i slabi trenuci – i ispovijeda kako je najmlađi član obitelji promijenio cijelu dinamiku njihove svakodnevice. Kao figura koja povezuje javni nastup i osobni život, on uspijeva balansirati između traume ranog roditeljstva i topologije stand-up šale: Oliver je rođen ranije od termina, borbe su bile stvarne, a smijeh je postao način da se prođe kroz sve. Ivan ne zaboravlja da iza osmijeha publike stoji ljudska priča o strahu, nadi i rastu. U njegovim nastupima i u životu uživo osjećamo da smijeh nije tek zabava – već sredstvo povezivanja ljudi i olakšavanja onoga što ne možemo promijeniti. Supruga Korana i on nisu samo par u javnosti – oni su partneri u koji se vjeruje, ljudi koji pokazuju kako je moguće graditi obitelj i imati profesionalni život bez predaje. Ivan je dokaz da komičar može biti više od “brate, nasmij se” – da može biti čovjek koji osjeća, koji gubi i koji pobjeđuje unutrašnje bitke. Kad stane na binu, on zna da publika ne traži samo punchline – traži autentičnost. A Ivan joj je tu daje. On je i otac koji strahuje, suprug koji podržava, čovjek koji zna da ne može biti savršen, ali odlučuje biti prisutan. U svijetu u kojem ekran briše odvajanja, on njeguje blizinu i stvarnost. I zato, dok gledamo Ivana Šarića kako nas nasmijava, zapamtimo da iza smijeha stoji priča – priča o pojedincu koji se nije zadovoljio običnim putom, koji je odlučio biti i zvijezda i čovjek. Njegov lik i djelo podsjećaju nas da je najveći aplauz onaj koji se dogodi kad se netko pobrine za vlastiti život, a ne samo za šalu. Ivan Šarić pruža nam tu lekciju, dok mi gledamo i slušamo – i smijemo se zajedno s njim.
Balmain ulazi u novo poglavlje — i to s imenom koje modna publika već godinama izgovara sa znatiželjom, poštovanjem i laganom dozom mistike. Antonin Tron, francuski dizajner i osnivač brenda Atlein, imenovan je novim kreativnim direktorom jedne od najutjecajnijih modnih kuća na svijetu.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu 2. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Nakon uspješnih singlova Nesanica, Kad on te ostavi i Ko te ljubi ove noći, Boris Novković ponovno nas osvaja novom pjesmom Ni korak dva — četvrtim singlom s aktualnog albuma Zbog nas. Ovaj put, Boris donosi pravi hommage klasičnom pop zvuku i bezvremenskoj melodičnosti koja nas vraća u dane kada je glazba imala dušu.