Vogue je upravo objavio temu Met Gale za iduću godinu, a kao i obično, nova tema Met Gale već je izazvala gomilu rasprava. Za malo konteksta, Met Gala je mnogo više od crvenog tepiha načičkanog zvijezdama. Događaj koji se održava svakog prvog ponedjeljka u svibnju za cilj ima prikupljanje novca za Metropolitan Museum of Art.
Svake godine, poznati koji su pozvani moraju se odjenuti u skladu s unaprijed određenom temom. Ove je godine tema bio Karl Lagerfeld te su slavni odali počast kultnome dizajneru, ali i njegovoj voljenoj mački, kao što je učinio Jared Leto.
Tema za sljedeću godinu već je najavljena, a glasi: “Uspavane ljepotice: Ponovno buđenje mode.”
Nova tema Met Gale posvećena je starim haljinama
Sada, ako se pitate što sve to znači, Vogue je uslužno objavio objašnjenje koje pruža neki kontekst – koji nema veze s Disneyjevim princezama.
Zapravo, izraz “Uspavane ljepotice” referira se na kolekciju od otprilike 50 “povijesno značajnih i estetski lijepih komada” koji su “previše krhki da bi se ikada više mogli nositi”.
Obuhvaćajući više od 400 godina modne povijesti, izložba je nadahnuta balskom haljinom od svilenog satena iz 1877. godine koju je dizajnirao Charles Frederick Worth, a članak Voguea kojim je najavljena tema uključivao je i fotografije kultnih i nevjerojatno nježnih haljina koje su kreirali Alexander McQueen i Christian Dior.
Prije dvije godine Kim Kardashian je kontroverzno obukla haljinu Marilyn Monroe na Met Galu.FOTO: Profimedia
“Moda je jedna od najemotivnijih umjetničkih formi zbog svoje povezanosti s tijelom. Prožeta je sjećanjem i emocijama, a s njome se povezujemo u velikoj mjeri putem naših osjetila”, rekao je kustos Andrew Bolton u najavi teme. “Jedna stvar za koju se nadam da će ova revija aktivirati je osjetilno uvažavanje mode.”
Imajući sve ovo na umu, vrlo je vjerojatno da ćemo vidjeti slavne gošće kako pokušavaju rekreirati neke nevjerojatno delikatne haljine iz povijesti kako bi ih nosile na crvenom tepihu 6. svibnja.
Mnogi fanovi misle da je nova tema Met Gale referencija na skandal s Kim Kardashian
Naravno, cijela ova tema djeluje pomalo ironično s obzirom na apsolutnu ludnicu koja je nastala 2022. godine kada se Kim Kardashian prošetala stepenicama Muzeja noseći legendarnu haljinu od 4,8 milijuna dolara koju je nekada nosilaMarilyn Monroe.
Podsjetimo, tema te godine bila je “U Americi: antologija mode”, a Kim je odlučila odjenuti haljinu koju je Marilyn nosila 1962. kada je pjevala “Happy Birthday”tadašnjemu predsjedniku(i svome ljubavniku)Johnu F. Kennedyju.
Ukrašenu haljinu izvorno je dizajnirao Bob Mackie, a Kim ju je uspjela posuditi od Ripley’s Believe It or Not! Muzeja na Floridi, gdje inače čuvaju unutar zamračenog trezora s kontroliranom temperaturom.
Marilynina haljina može se pohvaliti rekordom kao najskuplja haljina prodana na aukciji, pa ju je, kako bi je sačuvala, Kim nosila samo nekoliko minuta – presvukla se u nju prije samog crvenog tepiha, da bi je nakon uspona uz stepenice skinula i zamijenila replikom koju je nosila ostatak večeri.
Zbog povijesne vrijednosti haljine, bilo je mnogo prosvjeda što je Kim uopće dopušteno da je nosi. Reakcije su se pogoršale kada su se pojavila izvješća u kojima se tvrdilo da je haljina oštećena.
Otprilike mjesec dana nakon Meta, stranica posvećena Marilyn Monroe na Instagramu podijelila je ono za što su tvrdili da su fotografije kultne haljine snimljene prije i nakon što ju je Kim nosila. Na slikama možete vidjeti da neki kamenčići nedostaju i da ima oštećenja oko stezaljki. Također, čini se da je i šav patentnog zatvarača napet.
Nažalost za Kim, optužbama nije pomogla činjenica da je samo nekoliko tjedana prije video iz Ripley’sa pokazao da je malo nedostajalo da ne uspije nositi haljinu jer ju nije mogla zakopčati preko stražnjice.
Nepotrebno je reći da su fanovi bili prilično ljutiti, optužili su Kim da je “uništila” kultnu haljinu. Obožavatelji su pozivali slavne da se ubuduće drže podalje od skupocjenih haljina.
I sada, dvije godine nakon tog jednog od najkontroverznijih trenutaka u povijesti Met Gale, čini se kao da je nova tema izložbe referencija na dramu koja se tada odvijala.
Donovan Pavleković konačno je upisao novu stranicu u svoju modnu povijest: njegova legendarna Škarnicl torba, dizajnirana po uzoru na američku brown-paper torbu, ali izrađena od vrhunske umjetne kože i oplemenjena zlatnim detaljima, dobila je izdašnu “denim” verziju kojoj teško možete odoljeti.
Ana Maria Ricov lansirala je kolekciju „Stone Bloom“ za proljeće/ljeto 2025. – priču o ljepoti koja se rađa u surovom pejzažu. Inspirirana cvjetovima koji opstaju na kamenu (pustinjska ruža, perasti karanfil, bijela kadulja, crveni mak), kolekcija slavi snagu i nježnost, jasno ocrtane u krojevima i tkaninama.
U glamuroznom ozračju hotela Zonar, modna pista nije bila samo prostor stila – bila je pozornica znanja, hrabrosti i stvaralačke zrelosti. Završna revija Učilišta PROFOKUS još jednom je pokazala zašto se ovo mjesto ne zove tek učilište, već kreativni inkubator budućih modnih profesionalaca. Spoj elegancije i edukacije pretočen je u večer koja je slavila i estetiku i suštinu – reviju koja se ne pamti samo po haljinama, već po ideji iza njih.
Hrvatski brend Robert Sever predstavio je novu resort kolekciju za sezonu ljeto 2025., utemeljenu na svakodnevnim potrebama suvremenih žena koje traže ravnotežu između estetike i praktičnosti. Kolekcija broji više od 50 novih modela, a fokusira se na odjeću prilagođenu različitim dnevnim situacijama – od poslovnih obaveza do večernjih izlazaka.
Zaboravite sve što ste dosad znali o vjenčanicama – Lokomotiva je ušla u bridal svijet s kolekcijom koja redefinira pojam mladenke. Nježna, snažna, romantična, ali i neukrotivo svoja, ova kolekcija ne nudi samo haljine – nudi stajalište, stil i slobodu. Prvi put modni brend Lokomotiva donosi bridal kolekciju koja izgleda kao da je izašla iz snova, ali s potpisom stvarne žene.
Kad se termometar popne iznad trideset stupnjeva, svaka klasična poslovna kombinacija odjednom postane pravi izazov. Sako koji je nekada bio sinonim za profesionalnost i moć sada može djelovati kao nepremostiva prepreka u borbi protiv vrućine. No, to ne znači da se morate odreći stila, profinjenosti ili autoriteta koji poslovni look donosi. Naprotiv, ljetna poslovna garderoba može biti savršeno skladna, udobna i izrazito chic – ako znate kako birati i kombinirati ključne komade. Inspirirajmo se Marijaninim outfitom koji je pravi primjer savršene ravnoteže između poslovne elegancije i ljetne lakoće.
U svijetu mode, gdje površina često govori više od sadržaja, Nataša Mihaljčišin ostaje rijedak primjer dizajnerice koja – i nakon više od trideset godina predanog rada – ne prestaje istraživati dubine izraza, granice tijela i značenje odjeće. Njezine kolekcije nisu tek vizualne senzacije, već misaoni prostori. One su poetski ispisane stranice koje se ne čitaju očima, nego kožom, dušom, dahom.
U raskošnom ambijentu Venecije, gdje povijest, umjetnost i romantika kroje najsnažnije modne priče, domaći modni brend Duchess predstavio je svoju novu kampanju koja je prošli vikend ukrala svu pažnju prolaznika, turista i modne publike.
U svijetu u kojem moda nije samo pitanje odijevanja, već i izražavanja stava, osobnosti i stila, Dubravka Švegar ponovno je potvrdila svoj status modnog kameleona. Na glamuroznom eventu Poliklinike Milojević, jedna od najomiljenijih influencerica naših prostora, često nazivana hrvatskom Monicom Bellucci, zablistala je u looku koji oduzima dah – spoj elegancije, senzualnosti i besprijekorne estetike.
Lucija Lugomer, pionirka hrvatskog body positivity pokreta i jedna od najpoznatijih plus size manekenki u regiji, ponovno pokazuje zašto je prava inspiracija tisućama žena. Na najnovijoj fotografiji s ljetovanja, Lucija zrači samopouzdanjem i prirodnom ljepotom, odjevena u elegantan bijeli bikini koji savršeno naglašava njezinu ženstvenu figuru.